eieren leeg

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Marti
Berichten: 7330
Lid geworden op: 22 jan 2006 14:47
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Nijmegen

Re: eieren leeg

Berichtdoor Marti » 09 jun 2009 23:24

margoo67 schreef:maar dan zou je kunnen overwegen om kris kras door je tuin een aantal witte draden in willekeurig patroon van kant tot kant te spannen


Een net spannen bedoel je ;)

Gebruikersavatar
margoo67
Berichten: 191
Lid geworden op: 07 feb 2009 01:09
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Utrecht

Re: eieren leeg

Berichtdoor margoo67 » 09 jun 2009 23:36

Nee Marti, het is geen net, gewoon op willekeurige afstanden 30-40-50 cm uit elkaar, gekruisd etc. draden spannen, van een productieklos wit (ijzer)garen. Grote vogels zoals eksters kunnen dan alleen nog in duikvlucht in je tuin landen, en opstijgen wordt echt een probleem. Het wordt ook op ca 30 cm hoogte op paaltjes gedaan om de vogels tegen te houden te landen op en pikken van een pas (net ;) ) ingezaaid gazon.
Sorrij, maar kan het niet beter uitleggen, kan wel een mailtje met tekening zenden als je interesse hebt in het alternatieve " net"

Marti
Berichten: 7330
Lid geworden op: 22 jan 2006 14:47
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Nijmegen

Re: eieren leeg

Berichtdoor Marti » 10 jun 2009 00:05

margoo67 schreef:Nee Marti, het is geen net, gewoon op willekeurige afstanden 30-40-50 cm uit elkaar, gekruisd etc. draden spannen, van een productieklos wit (ijzer)garen.


Komen ze daar niet gewoon tussendoor? Kweenie, volgens mij is een net sneller/eenvoudiger, en ook veiliger voor de 'wilde' vogels? Of snap ik het gewoon helemaal niet? ;)

Gebruikersavatar
AnjaR
Berichten: 268
Lid geworden op: 22 feb 2008 15:25
Land:
M/V: V
Locatie: Zeeuws Vlaanderen

Re: eieren leeg

Berichtdoor AnjaR » 10 jun 2009 20:02

Ik zal zo eens gaan googelen wat zo'n net kost, tot nu toe lacht "het kreng" ons nog steeds uit. Heb wel heel veel meters nodig, maar dit is ook hopeloos irritant. Ongelofelijk hoeveel je met één (of meerdere??) vogels bezig kunt zijn :frons: , zie hem nu ook echt de hele dag vliegen (of ik zie ze zelf voortaan vliegen :crazyeyes: ).

Gebruikersavatar
Jan Bollen
Berichten: 7736
Lid geworden op: 24 sep 2002 22:15
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Lanaken

Re: eieren leeg

Berichtdoor Jan Bollen » 27 jun 2009 21:07

Ik gebruik van die netten om over fruit te hangen. Kosten 5 euro voor 4 x 5 m en 10 euro voor 5x 6 meter geloof ik. Ik heb er hier een stuk of 6 aan elkaar gemaakt. 30 meter x 5 meter en 10 x 6 meter overspannen met netten.
Helemaal dicht hoeft het niet te zijn. De duiven en de mussen komen nog op het voer af en kunnen er ook weer uit maar het is dikwijls een gefladder om de uitgang te vinden, dat schrikt de andere vogels ook wel af.


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten