Waarom? nu met foto's (kan schokkend zijn)

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Gebruikersavatar
tokkietok
Berichten: 2349
Lid geworden op: 25 jul 2008 01:47
Land: nederland
M/V: V
Locatie: stellendam

Re: Waarom? nu met foto's (kan schokkend zijn)

Berichtdoor tokkietok » 15 jun 2009 22:27


Gebruikersavatar
lessalines
Gebanned
Berichten: 3120
Lid geworden op: 02 sep 2007 11:34
Land: Frankrijk
M/V: V

Re: Waarom? nu met foto's (kan schokkend zijn)

Berichtdoor lessalines » 15 jun 2009 23:49

Bedankt Nel. Ik heb al even gekeken maar ik ga het zeker nog verder uitpluizen. Frankrijk staat toch meer achter de dieren dan ik dacht. En dit was tijdens hun voorzitterschap. Dat betekent dat ze er dan wat zaken doorheen racen wat ze anders niet bereikt krijgen. :duimop:

Tokkietok ook bedankt. Scheelt mij weer wat speurwerk. Dit is een verordening en is dus rechtsstreeks geldig voor iedere lidstaat van de EU. Zo even snel doorlezend heeft de eigenaar van dit dier zich in ieder geval al schuldig gemaakt aan het volgende:

'Het is verboden dieren te vervoeren of te laten vervoeren op
zodanige wijze dat het de dieren waarschijnlijk letsel of
onnodig lijden berokkent.'

'Het personeel dat met de dieren omgaat, heeft daarvoor de
nodige opleiding of bekwaamheid, naar gelang van het
geval, en voert zijn werkzaamheden uit zonder gebruikmaking
van geweld of een methode die de dieren onnodig
angstig maakt of onnodig letsel of leed toebrengt. '

Jammergenoeg wordt pluimvee in deze verordening uitgesloten bij het verplicht stellen van de toezicht van een bevoegde dierenarts bij het laden van kippen en kalkoenen. Daar zit dus de fout! Ze kunnen doen en laten wat ze willen want er is geen inspectie/dus sanctie mogelijk. Jammer!
Laatst gewijzigd door lessalines op 15 jun 2009 23:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Klazientje
Berichten: 290
Lid geworden op: 08 mar 2009 10:18
Land: Belgie
M/V: V

Re: Waarom? nu met foto's (kan schokkend zijn)

Berichtdoor Klazientje » 15 jun 2009 23:51

Lessalines als je graag nog vertalingen hebt kun je die dan ten laatste morgen per pb sturen aub, vertrek over enkele dagen :gulzig:

Gebruikersavatar
tokkietok
Berichten: 2349
Lid geworden op: 25 jul 2008 01:47
Land: nederland
M/V: V
Locatie: stellendam

Re: Waarom? nu met foto's (kan schokkend zijn)

Berichtdoor tokkietok » 16 jun 2009 00:00

;) met zulke dingen help ik je graag dus graag gedaan hoor :-)

Gebruikersavatar
picobello
Berichten: 207
Lid geworden op: 08 mei 2006 16:59
Land: Curacao
M/V: V
Locatie: Curacao

Re: Waarom? nu met foto's (kan schokkend zijn)

Berichtdoor picobello » 16 jun 2009 11:42

Hoi Marit

Kan me goed voorstellen dat je moeite hebt met de beelden op je netvlies. Jij bent waarschijnlijk net als ik iemand die vanuit de auto altijd de rand van de weg afspeurt, je weet maar nooit. Het zijn vaak dezelfde mensen die gewonde dieren vinden.....

Ik ben blij dat ik al jaren geen vlees meer eet, de beelden van de varkenspest uitbraak in 1997 waren voor mij de druppel. Zo ga je niet met dieren om. Ik vrees dat veel mensen zich niet realiseren wat de 'randverschijnselen' van de bio industrie zijn, de manier waarop bijv. kippen gevangen worden en in kratten geduwd en dus ook deze arme stakker kalkoen die van de wagen is gevallen...

Ik hoop dat je iets bereikt door aan de bel te trekken...

Yola
Berichten: 609
Lid geworden op: 18 jun 2008 12:08
Land:
M/V: V

Re: Waarom? nu met foto's (kan schokkend zijn)

Berichtdoor Yola » 16 jun 2009 13:30

Wat een verhaal, wat zijn mensen toch een beesten he??
Het vervoer van beesten is een verschrikkelijk iets, voor mij was dat de reden om geen vlees meer uit de winkel te eten maar alleen mijn eigen beesten die hier nog geen 10 minuten rijden van huis naar de slachter breng.
Maar het rare is, mensen zijn behalve wreed ook nog een verschrikkelijk dom, de meeste mensen brengen hun vlees wat zo keurig verpakt in de winkel ligt allang niet meer in verband met het dier dat op jammerlijke wijze van hot naar her versleept is.
Geloof dat de reden waarom de wereld zo'n puinhoop is ook te doen heeft met dit, je bent wat je eet, toch, hoe kun je dan een goed mens zijn en vlees eten van dieren die alleen maar ellende en pijn kennen en geen minuut van hun leven hebben kunnen leven zoals moeder natuur het voor ze bedoelt heeft.
Maar dit gaat verder, kleine meisjes dromen van paardrijden, maar zodra ze dan op een paard klimmen, doen ze het arme beest een stuk metaal in de bek, meppen ze het met een zweep in elkaar en schoppen het in de buik, en dit alles terwijl de ouders trots staan te kijken naar hun paardenminnende kind.
Is het niet mogelijk om uit te treden uit het menselijk ras???????

kippenengeltje
Berichten: 818
Lid geworden op: 26 apr 2009 12:20
Land:
M/V: V

Re: Waarom? nu met foto's (kan schokkend zijn)

Berichtdoor kippenengeltje » 16 jun 2009 14:02

Maar dit gaat verder, kleine meisjes dromen van paardrijden, maar zodra ze dan op een paard klimmen, doen ze het arme beest een stuk metaal in de bek, meppen ze het met een zweep in elkaar en schoppen het in de buik, en dit alles terwijl de ouders trots staan te kijken naar hun paardenminnende kind.
Is het niet mogelijk om uit te treden uit het menselijk ras


ik wil hier toch wel de streep trekken van het niet persoonlijk aantrekken :frown: :frown: :frown:

ook ik ben zo een klein meisje geweest, heb ruim 20 jaar paard gereden maar heb me nooit maar dan ook nooit schuldig gemaakt als zulk gedrag ..........en weet ook zeker dat iedere goede amazone zich daar niet schuldig aan maakt de meeste amazones zijn heel erg gek met hun dier en hebben er een sterke persoonlijke band mee
ow en een paard heeft een mond geen bek ..........zo een paardenminnend kind ben ik wel dat ik dat weet
ja ik eet vlees en vis en hou van paardrijden .......maar een dierenmishandelaar ben ik zeer zeker niet

Gebruikersavatar
Ria
Berichten: 488
Lid geworden op: 26 okt 2007 18:20
Land:
M/V: V
Locatie: Elsloo

Re: Waarom? nu met foto's (kan schokkend zijn)

Berichtdoor Ria » 16 jun 2009 14:50

Yola

Ook ik vindt dit te ver gaan. Ik ben een amazone en ken er heel veel. Van dierenmishandeling is daar absoluut geen sprake. Mocht er al iets zijn, dat op mishandeling lijkt, krijgen ze meteen alle amazones over zich heen.

PS. een dier, weet niet, hoe het leven bedoelt is. Wij, mensen, daarentegen wel.


Lessalines, ja, schokkend, die beelden.

Gebruikersavatar
picobello
Berichten: 207
Lid geworden op: 08 mei 2006 16:59
Land: Curacao
M/V: V
Locatie: Curacao

Re: Waarom? nu met foto's (kan schokkend zijn)

Berichtdoor picobello » 16 jun 2009 15:01

Yola schreef:Maar dit gaat verder, kleine meisjes dromen van paardrijden, maar zodra ze dan op een paard klimmen, doen ze het arme beest een stuk metaal in de bek, meppen ze het met een zweep in elkaar en schoppen het in de buik, en dit alles terwijl de ouders trots staan te kijken naar hun paardenminnende kind.



Wel off-topic nu maar ik als amazone wil dit toch ook een beetje ontkrachten. Had ik iets dergelijks gedaan vroeger had ik een draai om mijn oren van mijn moeder gehad en nooit meer op mijn pony mogen klimmen. Kwestie van opvoeding denk ik.
Neemt niet weg dat het bovenstaande wel eens voorkomt. Hopelijk spreken omstaanders de personen in kwestie daar dan wel op aan.

Gebruikersavatar
Ruben
Berichten: 4993
Lid geworden op: 09 okt 2002 10:04
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Geel
Contacteer:

Re: Waarom? nu met foto's (kan schokkend zijn)

Berichtdoor Ruben » 16 jun 2009 16:14

De reacties die je hier hoort van de "paardrijders" zijn net dezelfde als diegene die je zal horen van de dierlijke producenten. Zoals altijd, ligt ook hier de waarheid in het midden. Heb zelf ook meer dan 10 jaar paardgereden en genoeg gezien om te weten wat ze allemaal met zo'n paard uitspoken. Hele dagen in de stal staan tot één of ander verwend jong het nodig vindt om wat rond te huppen op de rug van dat dier, verkeerde hulpen geven en dan kwaad zijn op het beest...

PS. een dier, weet niet, hoe het leven bedoelt is. Wij, mensen, daarentegen wel.

Zeer domme uitspraak volgens mij...
Weet de mens nog wel hoe het leven bedoeld is?


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten