Zijdehoender, onrustig en loopt rondjes en fladert

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
lupolo
Berichten: 71
Lid geworden op: 16 mar 2008 20:52
Land:
M/V: V
Locatie: Amsterdam

Re: Zijdehoender, onrustig en loopt rondjes en fladert

Berichtdoor lupolo » 29 sep 2009 22:02

Beste,

Even een update ..

Vanmorgen alles weer helemaal prima met de kip, vervelende is dat ik ze niet uit elkaar kan halen :), heb het antibiotica maar gelaten voor was het is, maar heb mijn moeder de opdracht gegeven om te kijken voor de vitamine, deze kon ze vandaag moeilijk krijgen, de zoektocht hiervoor gaat morgen verder, wel heb ik een pipet met lange tuut kunnen krijgen.

Net weer even gekeken maar zoals het is gekomen is het ook weer weggegaan, en blijft hoop ik.

Dus nu nog alleen even de vitamine toevoegen bij al mijn kippen, denk dat dit niet kwaad ken?

@Sigrid, bedankt voor de omschrijving, weer een stukje kennis.

@nel, Vitamine C complex, doet zijn naam wel eer aan :)

Marti
Berichten: 7330
Lid geworden op: 22 jan 2006 14:47
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Nijmegen

Re: Zijdehoender, onrustig en loopt rondjes en fladert

Berichtdoor Marti » 29 sep 2009 22:06

Euh, ze hebben in Amsterdam vast wel een kruidvat, daar kun je de vitamines halen. Kan nooit zo moeilijk zijn ;)

(Moet je trouwens niet B hebben ipv C?)

Angela32
Berichten: 63
Lid geworden op: 10 jun 2008 22:06
Land: Frankrijk
M/V: V

Re: Zijdehoender, onrustig en loopt rondjes en fladert

Berichtdoor Angela32 » 29 sep 2009 22:45

Ik heb elk jaar wel een paar keer "draainek-gevallen" bij mijn zijdehoenders , het is geen ziekte maar een symptoom van iets , soms word het veroorzaakt door het pikken op hun kop door dominantere kippen , je moet dit kipje dan ook even apart zetten .

Ik kreeg van iemand een tip dat vitamine E helpt , in de vorm van olijfolie , door kleine stukjes brood ( stuk of 6 à 8 ter grote van een erwt ) in olijfolie gedrenkt in hun keel te stoppen , en dit gedurende 2 à 3 dagen , na een paar dagen zie je al verbetering , 2 weken later is het helemaal over .

Het kan natuurlijk toeval zijn , maar de 2 "gevallen" van deze zomer heb ik op deze manier "genezen" .

lupolo
Berichten: 71
Lid geworden op: 16 mar 2008 20:52
Land:
M/V: V
Locatie: Amsterdam

Re: Zijdehoender, onrustig en loopt rondjes en fladert

Berichtdoor lupolo » 30 sep 2009 10:25

Het is inderdaad B type foutje, de vitamines die ik vond waren ge'glasuurd, is moeilijk oplossen, dus daar was ik nog mee bezig.

Het pikken lijkt mijn in dit geval sterk, de kip die het had bestaat uit een groepje van 3 die nooit wat met elkaar doen, althans nooit gezien, het zijn altijd de laatst aangekochte kippen die het haasje zijn.

Vitamine E, iemand misschien aanvulling op?

Angela32
Berichten: 63
Lid geworden op: 10 jun 2008 22:06
Land: Frankrijk
M/V: V

Re: Zijdehoender, onrustig en loopt rondjes en fladert

Berichtdoor Angela32 » 30 sep 2009 18:08

lupolo schreef:
Het pikken lijkt mijn in dit geval sterk, de kip die het had bestaat uit een groepje van 3 die nooit wat met elkaar doen, althans nooit gezien, het zijn altijd de laatst aangekochte kippen die het haasje zijn.

Vitamine E, iemand misschien aanvulling op?


Het zijn bij mij ook de jonge dieren die toegevoegt worden aan een groep , vandaar dat ik dacht dat het iets met pikken te maken heeft , maar misschien is het stress ?

De tip dat het een tekort aan vitamine E is , en dat het geneest met olijfolie heb ik van franse zijdehoenfokkers , bij mij en hun werkt het .


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten