Tips tegen meeetende vogels?

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Re: Tips tegen meeetende vogels?

Berichtdoor Lies » 12 jun 2010 00:24

Hier worden de merels en mussen helaas weggejaagd door de haan. Dus ze eten in de vroege ochtenduren wanneer er nog iets ligt, als de haan binnen zit en de kat hopelijk ook binnen is.. :crazyeyes:

Karin
Berichten: 75
Lid geworden op: 12 feb 2007 13:23
Land:
M/V: V
Locatie: zwolle

Re: Tips tegen meeetende vogels?

Berichtdoor Karin » 12 jun 2010 13:38

Ik ken het probleem; alhoewel het landelijk heel slecht gaat met de mussen, doen ze het bij ons in de tuin heeeel goed. :lol:
Maar om nou niet al teveel voer kwijt te zijn heb ik iets moois gevonden: een trapbak.
Het is een voersilo die afgesloten is. De truc is...kip komt aanlopen, gaat op de aanlooptreevan de bak staan. klep opent zich, kip kan eten. Een mus heeft niet genoeg gewicht om de bak te kunnen openen.

De trapbak kost wel even wat; ik heb 'm via het internet besteld en ik geloof dat ie €21,- kostte. Maar dat heb ik inmiddels wel al bespaard op kippenvoer.

De kippen hadden de truc snel door; ik heb een paar dagen een steen op de aanlooptree gelegd, dan weten ze dat daar voer is. Toen de steen weggehaald, kip komt kijken en staat automatisch op de tree waardoor de klep opent.

Gebruikersavatar
rabarber
Berichten: 124
Lid geworden op: 04 jun 2010 20:44
Land: Belgie
M/V: M

Re: Tips tegen meeetende vogels?

Berichtdoor rabarber » 12 jun 2010 22:10

Hier een trapbakmodelletje dat een beetje Handige Harry ook zelf kan bouwen:

bouwbeschrijving hier:

http://www.woodworkingcorner.com/feeder.php

Het afgewerkte spul in werking:

[youtube]<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/-Q4W9_n8Iq4&hl=en_GB&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/-Q4W9_n8Iq4&hl=en_GB&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>[/youtube]
Laatst gewijzigd door rabarber op 13 jun 2010 09:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
2men
Berichten: 1660
Lid geworden op: 31 okt 2006 15:19
Land: Nederland
M/V: M

Re: Tips tegen meeetende vogels?

Berichtdoor 2men » 13 jun 2010 01:37

wij voeren de kippen binnen....en strooien gewoon wat extra voor de buurtgenootjes.....
in de bomen plastic onderschaaltjes van bloempotten voor wat boomgerichte vogels.... het blijft gewoon een waar genot om te zien......wilde nijlganzen komen zelfs met hun jongen eten bij de steiger... daar heb ik een plankje getimmerd met wat voer erop iedere dag.... zo voer ik in de winter de dieren wat bij als het water dicht zit

Gebruikersavatar
2men
Berichten: 1660
Lid geworden op: 31 okt 2006 15:19
Land: Nederland
M/V: M

Re: Tips tegen meeetende vogels?

Berichtdoor 2men » 13 jun 2010 01:42

kost wat maar of ik nu 100 kippenvoer of iets meer dan maakt dat niet meer uit....
geloof dat we inmiddels op 8 zakken a 25 kg zitten per maand voor de kippen.
daar komen de nandoes en geiten, varkentjes en honden/katten nog over heen hihihihi

ach denk maar zo... de een brengt het weg in het cafe en wij aan de dieren

Gebruikersavatar
gonda
Berichten: 14997
Lid geworden op: 02 okt 2002 15:44
Land: Belgie
M/V: V
Contacteer:

Re: Tips tegen meeetende vogels?

Berichtdoor gonda » 13 jun 2010 09:14

2men schreef:kost wat maar of ik nu 100 kippenvoer of iets meer dan maakt dat niet meer uit....
geloof dat we inmiddels op 8 zakken a 25 kg zitten per maand voor de kippen.
daar komen de nandoes en geiten, varkentjes en honden/katten nog over heen hihihihi

ach denk maar zo... de een brengt het weg in het cafe en wij aan de dieren

voila , dat komt dan volledig met hier overeen....

Gebruikersavatar
andrea
Berichten: 56
Lid geworden op: 13 mei 2010 13:32
Land: nederland
M/V: V

Re: Tips tegen meeetende vogels?

Berichtdoor andrea » 13 jun 2010 19:20

Allemaal bedankt voor de goede tips!
Ik vond de aldi fles een hele goede, en ben ook enthousiast over de trap bak.
De musjes zijn inderdaad heel leuk, en de duifjes zijn ook schattigl. Maar die kauwen maak er zo'n puinhoop van! Het lijkt wel alsof ze een schep bij zich hebben waarmee ze de hele boel op de grond smijten. :frons: En lawaai maken ze ook nog!
Ik hoop dat ze te licht zijn voor die trapbak.

Groetjes: Andrea

noah
Berichten: 316
Lid geworden op: 12 aug 2009 14:53
Land: nederland
M/V: V

Re: Tips tegen meeetende vogels?

Berichtdoor noah » 13 jun 2010 20:58

Oh, ja ik had precies hetzelfde toen ik me Wyandotte nog had.
Aan de ene kant had ik zoiets van ; ja da's lekker ik blijf voer kopen zo.
Maar aan de andere kant krijg ik nu vogels in me tuin die ik nooit had, zoals musjes, duifjes, kauwen.
En ik moet jullie zeggen dat ik het wel leuk vind meer vogels in me tuin.
Mijn Wyandotte zijn er niet meer maar ik heb nog steeds wat voer en ik gooi het nu nog steeds in me tuin want dan heb ik wel gezellig de vogeltjes.


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten