Probleem: hen kraait als haan!

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Basje
Berichten: 36
Lid geworden op: 11 mar 2009 15:57
Land:
M/V: V

Probleem: hen kraait als haan!

Berichtdoor Basje » 13 jul 2010 12:26

Wij hebben nog slechts twee zijdehoedenderdames die het prima naar hun zin hebben saampjes. Nu hebben wij een maand ergens anders gewoond en waren de dames lekker gezellig mee. Een eind verderop hadden de mensen blijkbaar ook kippen en een haan die 's ochtends vrolijk kraaide. Sinds het weekend zijn we weer thuis, en we worden iedere morgen opgeschrikt door een onmetelijk vals kraaiconcert van onze hen!!! Ze doet die haan na! Nou hebben wij buren die hier om half 6 's ochtends echt niet blij van worden. Stopt deze hen hier weer mee? Ik doe het nachthok nu maar dicht, maar wij zijn om 7 uur weg naar ons werk en dan ligt de buurt nog in ruste nu in de vakantieperiode. Toch moet ik het luikje opendoen want kan ze niet heel de dag in het nachthok houden. Ik laat ze eruit en stop de ren vol met lekkernijen in de hoop dat dat haar af zal leiden van het kraaien. Maar dat is echt onmogelijk zo in onze woonwijk, wat nu????

Gebruikersavatar
brenda17
Berichten: 7330
Lid geworden op: 25 jul 2009 13:11
Land: Limburg
M/V: V

Re: Probleem: hen kraait als haan!

Berichtdoor brenda17 » 13 jul 2010 18:29

Als je geen haan hebt neemt de opperhen vaak zijn taak over. Die begint dan met kraaien etc. Hier is niet veel aan te doen. Alleen opsluiten wat je al zei en zo lang mogelijk in het donker later zitten want dan kraaien ze niet.

Maar als je een andere haan hoort kraaien.. hebben je buren daar dan geen last van ?

Basje
Berichten: 36
Lid geworden op: 11 mar 2009 15:57
Land:
M/V: V

Re: Probleem: hen kraait als haan!

Berichtdoor Basje » 14 jul 2010 09:02

Bedankt voor je antwoord. Die haan zat op ons vakantieadres. Sinds we thuis zijn doet onze hen dat dus na. Maar ze doet het nu dus zelfs in het nachthok en dat hoor je zo gruwelijk hard. Ben echt bang dat ik ze dadelijk weg moet doen!

dinyjoe
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 jun 2010 23:02
Land: nederland
M/V: V

Re: Probleem: hen kraait als haan!

Berichtdoor dinyjoe » 14 jul 2010 22:41

hallo,

Ik had ook bij ons op de kinderboerderij twee zijdehoentjes gekocht en ze zijden dat het hennen waren, nou mooi dat er een haan bij zat, die begon ook te loeien, nou heb ik hele makkelijke buren die het niet erg vinden zeiden ze, maar ik vind dat het in een woonwijk niet kan, en heb hem terug gebracht naar de kinderboerderij, die is bij in de buurt, dus ik ga hem iedere keer even opzoeken en hij heeft het er erg naar zijn zin, en heeft zich al weer bij een ander clubje aangesloten, dat was voor mij de beste oplossing

Basje
Berichten: 36
Lid geworden op: 11 mar 2009 15:57
Land:
M/V: V

Re: Probleem: hen kraait als haan!

Berichtdoor Basje » 15 jul 2010 09:35

Ik weet 100% zeker dat ze beiden eitjes leggen, dus dit is echt een hen!


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Evy Silkie, Google en 8 gasten