haan bijt

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
nyckle
Berichten: 3004
Lid geworden op: 30 mei 2006 19:29
Land: nl
M/V: M
Locatie: friesland
Contacteer:

Re: haan bijt

Berichtdoor nyckle » 25 jul 2010 17:43

Allemaal heel lief hoor. Je haan influisteren dat je alleen maar komt met iets heel positiefs. Het help geen donder, als je een haan hebt die niet goed in elkaar steekt.
Als ik een haan zou hebben, die kampioen zou zijn op de tentoonstelling, maar zich niet netjes naar mensen toe is, zal ik hem netjes opeten.
Met alle respect zal ik zeggen: "Haan bedankt, dat je hier bent geweest." "Jammer, dat je je niet kon gedragen."

Gelukkig komt het hier nu niet meer voor, doordat ik een zijsprong heb gemaakt, door eieren uit te broeden, waar de hanen wel normaal tegen kippen en mensen doen.
Ik heb veel geduld met dieren, maar er is een grens. Ik ga echt niet meer zeggen "Haantje je mag me niet meer pakken." Ik ga nooit met hanen voetballen. Ik zal ze geen pijn doen. Maar een haan moet zich als een hanen-heer gedragen.

Opsluiten van de hele toom, is voor mij geen optie. Zeker niet omdat meneer de Haan niet met zijn sporen van mijn kuiten af kan blijven.

Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19200
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: haan bijt

Berichtdoor Isabel » 25 jul 2010 17:51

Ieder zijn of haar manier Nyckle. En bij de een zal het wel helpen, bij de ander niet.

Gebruikersavatar
milan_
Gebanned
Berichten: 1249
Lid geworden op: 29 jul 2009 22:14
Land: belgie
M/V: M

Re: haan bijt

Berichtdoor milan_ » 27 jul 2010 19:06

Ik ben blijkbaar een van de weinigen die het niet erg vind dat een haan aanvalt...

Een haan die aanvalt wilt vechten, enkel door het gevecht met uw haan te winnen dwing je respect af. Iedereen heeft zijn eigen manier om het gevecht te winnen... (de soep in of echt vechten à

Joeri...
Berichten: 1778
Lid geworden op: 11 aug 2009 00:00
Land: be
M/V: M

Re: haan bijt

Berichtdoor Joeri... » 27 jul 2010 22:07

Milan, ik zou u wel eens willen zien vechten met uw yokohama's. :gulzig:

Gebruikersavatar
Pukkie
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 jul 2008 21:35
Land: nl
M/V: V

Re: haan bijt

Berichtdoor Pukkie » 27 jul 2010 22:18

milan_ schreef:Ik ben blijkbaar een van de weinigen die het niet erg vind dat een haan aanvalt...

Een haan die aanvalt wilt vechten, enkel door het gevecht met uw haan te winnen dwing je respect af. Iedereen heeft zijn eigen manier om het gevecht te winnen... (de soep in of echt vechten à


Ehumm :gossip: , de mijne doet het al 2 jaar, ik vind het niet erg dat hij aanvalt maar wel lastig,

Als je het "Gevecht" wint milan, wil dit niet zeggen dat het dan ophoud en het respect van je haan hebt, hierna ziet hij jouw als bedreiging van zijn toom en wil hij juist winnen, en zal dus weer opnieuw aanvallen :gulzig:

klaasj
Berichten: 132
Lid geworden op: 14 okt 2006 13:02
Land:
M/V: V

Re: haan bijt

Berichtdoor klaasj » 28 jul 2010 09:31

chicken whisperer,
een keer was er op tv een mevrouw die haar haan observeerde en gewoon wachtte tot hij wilde kraaien om dan direct op het dier af te stormen die haan zette het op een lopen en probeerde het verderop nog een paar keer waarop deze dame nogmaals op de haan afstormde met hetzelfde gevolg.Natuurlijk had deze mevrouw flink ruimte waardoor ze een aanloop kon nemen om voor het schrikeffect te zorgen na een tijdje had die haan wel respect voor deze vrouw en hield afstand van haar, nu zullen knuffelaars hier moeite mee hebben maar t benadert de natuur wel meer dan het op de schoot nemen van je haan.Ik zal niet zeggen dat het een oplossing is in andere gevallen, maar hier was t interessant om te zien dat het werkte en die vrouw beweerde ook dat t haar bij iedere haan geholpen had ongeacht zijn herkomst en aanleg.

Danuta
Berichten: 866
Lid geworden op: 04 jun 2010 14:02
Land: Oostenrijk
M/V: V
Contacteer:

Re: haan bijt

Berichtdoor Danuta » 28 jul 2010 09:51

Een 'normale' haan kun je intimideren, dat is meestal geen probleem, wat wel een probleem is zijn de echte agressieve jongens, je hebt ze nu eenmaal in alle soorten en maten :)

Gebruikersavatar
milan_
Gebanned
Berichten: 1249
Lid geworden op: 29 jul 2009 22:14
Land: belgie
M/V: M

Re: haan bijt

Berichtdoor milan_ » 28 jul 2010 12:25

Joeri... schreef:Milan, ik zou u wel eens willen zien vechten met uw yokohama's. :gulzig:


Hehe, spannend is het niet want ik win zowieso... :gluiplach: :gutgut:

Maar dat een haan dan schrik krijgt, moet je erbij nemen. Nadat een haan hier heeft verloren durven ze niet meer dichtbij komen, je probeert dan gewoon om ze elke dag te vangen, en hun vleugels masseren...(daarmee bedoel ik niet vechten maar echt masseren...)


mvg.

Gebruikersavatar
de canteclear
Berichten: 32
Lid geworden op: 28 nov 2007 06:28
Land:
M/V: V
Locatie: richmond

Re: haan bijt..........niet meer

Berichtdoor de canteclear » 30 jul 2010 02:43

Het is nu twee weken geleden dat de haan mij aanviel en beet. De wond is er nog en de haan ook.

Toen het gebeurde heb ik van de schrik hem een flinke opdonder gegeven en een tijdje vloekend achter hem aan gezeten.

Sindsdien is alles weer vredig. Als ik in de buurt kom houdt hij zich op een afstand, fladdert wat met de vleugels en druipt af. Ik neem aan dat hij nu weet wie de baas is.

Ik wil hier graag aan toevoegen dat ik hem ook respecteer. Ik laat hem voorgaan bij het passeren en geef hem als eerste de hapjes. Ik hoop dat ik hem nooit meer hoef te schoppen.

Ik weet dat hij geen valse haan is, integendeel, en hij deed gewoon wat de natuur hem ingaf. Ik ook.

Gebruikersavatar
Twinkel
Berichten: 581
Lid geworden op: 28 okt 2004 21:00
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Limburg

Re: haan bijt

Berichtdoor Twinkel » 30 jul 2010 20:50

Bezit en fok al bijna een halve eeuw vechthoenders, geloof me heb al wat tegen gekomen van bangeriken tot echte man fighters.
Heb er een gewoon diervriendelijk middeltje voor, dus niets stampen of wat dan ook en het werkt praktische altijd.
Gewoon een stok van ongeveer ne meter lang, aan het uiteinde heb ik met tape vleugelpennen van geslachte hanen bevestigt, ziet eruit gelijk die plumeaus van vroeger waar moeder de vrouw mee afstofte.
Wanneer de haan me nu aanvalt leid ik hem af door de plumeau gewoon in zijn gelaat te duwen en drijf hem gewoon weg tot hij op zijn stok zit, en ik kan gewoon de eet of drinkbak vullen.


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten