praten tegen kippen

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
sandra-24
Berichten: 384
Lid geworden op: 07 jul 2010 14:26
Land: nederland
M/V: V

Re: praten tegen kippen

Berichtdoor sandra-24 » 08 sep 2010 09:38

Ik praat ook tegen mijn kipjes en ze tokkelen altijd terug.
Als ik weg ben en de kipjes zitten gewoon in de tuin zitten ze meestal te wachten
op de leuning van de tuinbank en zodra ze me zien en horen beginnen ze te tokkelen.

En wat de buren ervan denken....................geen idee, boeit me ook niet.

José
Berichten: 8278
Lid geworden op: 10 mar 2009 11:21
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Re: praten tegen kippen

Berichtdoor José » 08 sep 2010 10:55

Het allermooist is als ze je ook nog begrijpen. Zo was er eergisteren maar 1 eitje op 10 hennen. Kwam de haan bij me staan beppen en heb ik hem even vriendelijk verzocht zijn dames toe te spreken. Gisteren keurig 6 eitjes. Het werkt dus! ;)

Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19199
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: praten tegen kippen

Berichtdoor Isabel » 08 sep 2010 18:57

Wie zei ook al weer dat kippen niet slim zijn?! :mrgreen:

Gebruikersavatar
Eef
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2005 22:36
Land:
M/V: V
Locatie: Heeze

Re: praten tegen kippen

Berichtdoor Eef » 08 sep 2010 19:31

Ook ik praat tegen al mijn dieren!!

Mijn hen Rietje kletst altijd tegen me als ik in de buurt van de ren ben. De andere twee dames zijn wat stiller. Verder voer ik vooral hele gesprekken met onze oudste poes (ex-kater Ginger). Die vertelt werkelijk hele verhalen..!! :gulzig:

Hier wordt zelfs met onze dieren gepraat door een vriend van ons die op "het vee" past wanneer wij op vakantie zijn. Hij had met Ginger hele gesprekken gevoerd, zo zei hij: " Ginger heeft me zijn hele levensverhaal verteld...!" :mrgreen:

Mijn moeder praat ook tegen haar planten! Ik ook wel eens tyrouwens..!! ;)

Gebruikersavatar
picobello
Berichten: 207
Lid geworden op: 08 mei 2006 16:59
Land: Curacao
M/V: V
Locatie: Curacao

Re: praten tegen kippen

Berichtdoor picobello » 10 sep 2010 11:41

Haha, ik praat ook altijd tegen al mijn dieren hoor.

Als ik op straat een van mijn katten tegen kom roep ik nog even dat ie niet moet oversteken, al is het natuurlijk vergeefse moeite :puh2:

Ik praat ook zeker tegen mijn kips, die kijken je dan zo leuk onnozel aan. En zelfs de vissen in het aquarium moeten er aan geloven.... Het is een vorm van "contact" met je dieren. Al zal het dan wel eenrichting verkeer zijn....
En als ik verdrietig of blij ben kan ik dat heerlijk delen met de katten, ook al verstaan ze je niet, ze voelen wel aan hoe je je voelt.

Gebruikersavatar
gonda
Berichten: 14997
Lid geworden op: 02 okt 2002 15:44
Land: Belgie
M/V: V
Contacteer:

Re: praten tegen kippen

Berichtdoor gonda » 10 sep 2010 15:00

mijn bende ko's zijn zelf grote kletsers, daarvoor is het ras zeer goed gekend
maar...aangezien onze schuifdeur altijd openstaat, willen ze allemaal verschillende keren per dag hun uitleg komen doen in de woning zelf, en dat is soms andere kost...
en dan mag je nog de deur barricaderen tot op zekere hoogte, er zijn er altijd die binnen geraken kost wat kost, dus wij kunnen heel rustig aan de maaltijd zitten, en dan ineens zijn ze er... zo een stuk of vijf zes... zeven ......x ...die komen zeggen dat zij ook hun eten moeten hebben, of dat het zwartje dringend ergens haar ei kwijt wilt, en dat ze dat absoluut niet van plan is om in een legnest te leggen...dat ze als wij dat willen, ook wel haar ei op het aanrechtblad komt leggen...dat ze het frisser vinden in huis... of dat ze het beste kunnen schuilen in de veranda als het regent....
wij merken het al lang niet meer op, wij zijn het heel gewoon dat ze ons huis hebben ingepalmd, en ons de oren komen afzagen...en onze buren zijn ons gebabbel al lang gewoon
.... en 's avonds rond zeven uur dan is het ineens volstrekte stilte... dan kunnen wij ook eindelijk zwijgen, want een wederwoord moet er altijd gebeuren..... zo zijn ze nu eenmaal

Joeri...
Berichten: 1778
Lid geworden op: 11 aug 2009 00:00
Land: be
M/V: M

Re: praten tegen kippen

Berichtdoor Joeri... » 10 sep 2010 18:01

gonda schreef:Of dat het zwartje dringend ergens haar ei kwijt wilt, en dat ze dat absoluut niet van plan is om in een legnest te leggen...dat ze als wij dat willen, ook wel haar ei op het aanrechtblad komt leggen...


Das wel handig, dan moet je geen eitjes meer gaan rapen. Kunnen er ook geen stukvallen.

Gebruikersavatar
Sarah x Kipjes
Berichten: 443
Lid geworden op: 15 sep 2009 14:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: praten tegen kippen

Berichtdoor Sarah x Kipjes » 10 sep 2010 21:24

ik ook soms hele verhalen vooral als ze af en toe bij mij opschoot zitten.
ik heb vandaag ook een kipje in moeten laten slapen :huil: ik heb
wel een uur tegen haar gezegd hoe bijzonder ze voor mij is en hoeveel ik van
haar hou. het klinkt raar, maar het is echt mijn kindje. die lieve Kiki!

Gebruikersavatar
kiekenboerinneke
Berichten: 9901
Lid geworden op: 14 jun 2010 20:13
Land: belgie
M/V: V
Locatie: Antwerpse Kempen
Contacteer:

Re: praten tegen kippen

Berichtdoor kiekenboerinneke » 10 sep 2010 21:51

Sarah x Kipjes schreef:ik heb vandaag ook een kipje in moeten laten slapen :huil: ik heb
wel een uur tegen haar gezegd hoe bijzonder ze voor mij is en hoeveel ik van
haar hou. het klinkt raar, maar het is echt mijn kindje. die lieve Kiki!


Ik heb dat ook met mijn gestorven kipjes gedaan...Ik weet niet of ze het begrepen hebben, maar ja...Degenen die ik heb moeten laten inslapen, zei ik continue tegen hen dat het me speet, en dat ik dit niet wilde, maar dat het het beste was voor hen omdat er hen anders een lange, pijnlijke dood stond te wachten, en dat wilde ik hen besparen. :cry:
Mijn andere kipjes, daar praat ik ook regelmatig tegen. Ze vallen moeilijk te negeren...bij het minste dat je de tuin inloopt staan ze aan de draad van hun ren te kwetteren. De afgelopen dagen kwamen ze klagen dat het te modderig was...Dat is vandaag opgelost ( houthaksel gaan halen bij de groendienst ) en verder complimenteer ik de "moeilijke" leggers als ze een ei gelegd hebben. Speedy, o.a. heeft heel hard geruid ( ze is een halve staart kwijt, en haar pluimen steken nog in alle richtingen ) en legde zowaar nog maar 2-3 eitjes per week. Gisteren een uitgebreide compliment en een knuffel gekregen bij haar ei, en ze heeft er vandaag nog eentje uitgeperst :lol:

Gebruikersavatar
Esther1963
Berichten: 533
Lid geworden op: 13 aug 2010 23:55
Land: NL
M/V: V
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: praten tegen kippen

Berichtdoor Esther1963 » 11 sep 2010 00:01

Ik moet zeggen ondanks dat ze pas 4 weekjes bij mij zijn dat ik al straalverliefd ben op mijn dames. Gisteren hebben ook de drie jongste dames uit mijn hand gegeten, dus nu doen ze dat alle zes. Zodra ze mij aan zien komen beginnen er al een paar te kakelen waarop ik zeg "ik kom eraan dames, één momentje" en zodra ik het hek in wil staan ze er allemaal achter omdat het ook vaak betekent wanneer ik kom dat ik lekkers heb voor ze. En toen ik de waterbak ging verschonen en hem even op het bankje zette om de deksel erop te zetten sprong één van de Buff dames zo op het bankje, zo koddig gezicht zoals ze op mij reageren, heerlijk gewoon :lol: Ik zie het nog gebeuren dat wanneer we verder in de toekomst zijn dat ik ze ook nog aan kan raken, nu gaan ze nog wat in hun achteruit, maar dat gaat vast lukken. Lijkt me ook wel handig om ze te controleren dat je ze aan mag raken want nu zou ik dat niet zo gauw doen omdat ik bang ben dat ze van streek raken.


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten