Wat doe ik met mijn haantjes

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
san
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 jun 2007 10:42
Land:
M/V: V
Locatie: zuid-holland

Re: Wat doe ik met mijn haantjes

Berichtdoor san » 15 jun 2008 14:44

Veel van die gratis marktplaats haantjes eindigen gewoon in de pan....

Gebruikersavatar
all seeing eye
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 aug 2007 19:15
Land:
M/V: V
Locatie: wormerveer

Re: Wat doe ik met mijn haantjes

Berichtdoor all seeing eye » 15 jun 2008 21:50

ook ik had vorrig jaar m'n barnevelder hanen op marktplaats gezet! :gossip:

en ze eindigen helemaal niet in de pan als je het goed aanpakt. :-x
je moet weten wie er geinterresseerd is...
daarom zet ik de prijs er nooit bij, ze bellen me maar en dan bespreek ik evt. een zacht prijsje of geef ze weg.
4 lopen er op dit moment in kinderboerderijen door het hele land.
2 in zwolle, 1 in amsterdam, en 1 in zaandijk. dan heb ik er ook mog 3 verkocht aan hobbie houders, net als ik...
waarvan er 1 echtpaar uit brabant kwam om hem op te halen.
dus het kan wel, ookal gaat er soms wat tijd overheen.
de hanen waren in een tijdsverstrijk van 3 maanden verkocht. :o

veel succes allemaal verder met dit soort dingen, en als je wil dat je kippie of haan niet als soepkip of hallal maal eindigd, moet je veel vragen stellen en opletten. :gluiplach:

groetjes ;)

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Re: Wat doe ik met mijn haantjes

Berichtdoor Lies » 16 jun 2008 00:08

4 lopen er op dit moment in kinderboerderijen door het hele land.
2 in zwolle, 1 in amsterdam, en 1 in zaandijk. dan heb ik er ook mog 3 verkocht aan hobbie houders,


Met andere woorden, van het beperkt aantal plaatsen dat er is voor overtollige hanen, zijn er nu al weer 11 verdwenen. Daar gaan 11 andere hanen voor de pan in want de vraag is niet rekbaar.

@Lief: ik hoop dat je volgende keer even bezint voordat.. ;) hier moet je van tevoren over nadenken lijkt mij en ik vind persoonlijk dat laten inslapen gewoonweg geen optie is! Het is geen fijne dood al lijkt het zo. Slachten op goede wijze is humaner en een lichaam weggooien als iets overtolligs dat gaat te ver vind ik. Laat het dan ten goede komen als voedsel voor de mens of voor een hond of kat (barf voeren).

Gebruikersavatar
emmertje84
Berichten: 500
Lid geworden op: 20 feb 2008 13:16
Land:
M/V: V

Re: Wat doe ik met mijn haantjes

Berichtdoor emmertje84 » 16 jun 2008 09:48

Ach wie weet kan ze ze gewoon allemaal kwijt.

Gebruikersavatar
emmertje84
Berichten: 500
Lid geworden op: 20 feb 2008 13:16
Land:
M/V: V

Re: Wat doe ik met mijn haantjes

Berichtdoor emmertje84 » 16 jun 2008 09:50

En lang niet alle haantjes belanden in de pan hoor! Ik heb mijn twee haantjes laten 'adopteren' door mensen die mij erg betrouwbaar leken. Oké, niet iedereen die betrouwbaar lijkt is dat ook, maar bij de 1 ben ik nog eens langs geweest en mag ik altijd terugkomen en de ander stuurt steeds updates en foto's. Ik heb van beide haantjes het gevoel dat ze goed terecht zijn gekomen.

Maar er belanden er uiteraard ook zat in de pan. Dan hoop ik in elk geval dat ze goed smaken, dan heeft nog iemand er plezier van.

Gebruikersavatar
dennisvdsteen1
Berichten: 1646
Lid geworden op: 16 mei 2005 19:58
Land:
M/V: V
Locatie: Noord-Brabant

Re: Wat doe ik met mijn haantjes

Berichtdoor dennisvdsteen1 » 16 jun 2008 14:49

Tsja je moet er een beetje geluk mee hebben, ik ben nog altijd mijn haantjes kwijt geraakt aan bekenden. Laatst wilde ik van 2 haantjes af omdat ze begonnen te vechten en ja, het heeft 4 maanden geduurt, maar nu lopen ze rond bij de opa van een vriend van mij waar heel veel ruimte is. Nu heb ik nog maar 1 haan, die ook blijft... Bij mij ook geen gezinsuitbreiding meer...

Peter V
Berichten: 75
Lid geworden op: 29 apr 2008 09:07
Land:
M/V: V
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Wat doe ik met mijn haantjes

Berichtdoor Peter V » 18 jun 2008 17:49

Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb Ukkelse baardkrielen. Daarvan worden de hennetjes bijna nooit apart verkocht. Dus heb ik ook een broedmachine gekocht in de hoop een aantal hennetjes te kunnen kweken, maar uiteraard zijn er altijd een groot aantal haantjes erbij.

Daarnaast wil ik nieuw bloed, en heb ik een aantal eitjes gekocht om uit te broeden.

Op dit ogenblik zijn mijn kuikens te klein om af defitief te kunnen bepalen hoeveel hennetjes en hoeveel haantjes ik zal hebben.

Maar dat ik haantjes op overschot zal hebben staat nu al vast.

Dus voor de liefhebbers : jonge haantjes GRATIS te verkrijgen. Ik heb er duizendkleurige en isabelporselein.

Stuur me maar een PB.

Groeten,

Peter

Gebruikersavatar
laguna112
Berichten: 23
Lid geworden op: 04 jun 2008 14:13
Land:
M/V: V
Locatie: Homoet

Re: Wat doe ik met mijn haantjes

Berichtdoor laguna112 » 19 jun 2008 15:54

Gisteren 4 hanen naar iglo stad gebracht ( vriezer :-) ) , totaal 6,3 kilo.
Niemand wilde ze hebben dus dan maar opeten.


Gr. Marc.

Gebruikersavatar
tomtom
Berichten: 315
Lid geworden op: 12 aug 2007 23:49
Land:
M/V: V
Locatie: arnhem

Re: Wat doe ik met mijn haantjes

Berichtdoor tomtom » 19 jun 2008 16:15

Misschien raar maar dat zou ik echt niet kunnen/niet mijn eigen kippen in ieder geval :(
laguna112 schreef:Gisteren 4 hanen naar iglo stad gebracht ( vriezer :-) ) , totaal 6,3 kilo.
Niemand wilde ze hebben dus dan maar opeten.


Gr. Marc.

Gebruikersavatar
Robbedoes
Berichten: 8693
Lid geworden op: 28 apr 2006 06:39
Land: nederland
M/V: M
Locatie: Leiderdorp rand van het groene hart

Re: Wat doe ik met mijn haantjes

Berichtdoor Robbedoes » 21 jun 2008 00:16

tomtom schreef:Misschien raar maar dat zou ik echt niet kunnen/niet mijn eigen kippen in ieder geval :(
laguna112 schreef:Gisteren 4 hanen naar iglo stad gebracht ( vriezer :-) ) , totaal 6,3 kilo.
Niemand wilde ze hebben dus dan maar opeten.


Gr. Marc.

En dat is gewoon een goede oplossing opeten,en waarom kun je het niet je eigen kippen opeten tomtom,dit zijn de enige dieren waar alleen jij zeker van kunt zijn dat er niet mee gekloot is.
Sentimenteel gezien kan ik het mij voorstellen,maar ik heb zoiets van: begin dan niet met broeden.


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten