nieuw hennetje erbij zetten.

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 23278
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: nieuw hennetje erbij zetten.

Berichtdoor Kip La La » 06 mar 2016 23:17

Ik zou m zelf liever nog wat aan het hok laten wennen zodat ze weet waar ze hoort ( te slapen.)
Dat heen & weer rennen werkt vaak de andere kippen op de zenuwen en dan geven ze een pik van Hou eens op.

Gebruikersavatar
kippie kip
Berichten: 74
Lid geworden op: 10 jun 2015 17:20
Land: nederland
M/V: M

Re: nieuw hennetje erbij zetten.

Berichtdoor kippie kip » 07 mar 2016 08:40

dag allemaal en bedankt voor jullie reacties,

de nieuweling zat vanochtend beneden samen met de andere.
ze ging gisteren wel vanzelf op stok, maar dat was al om half 6...
terwijl de andere hen nog buiten liep tot 7 uur.

de heg om de tuin is van hedra met betongaas eronder.
aan de onderkant van de heg zitten wel wat openingen, waar ze doorheen zouden gaan.
nou had ik er wel wat plankjes enzo voor gezet, maar deze vielen steeds om.
er moet nog wel gaas komen, want er komt weer een puppy bij...

ik hoop dat er een van twee of allebei nog wel broeds worden, want ik wil ook nog een keer natuurbroed kuikens.
zelf denk ik dat de witte hen niet of nauwelijks broeds zou worden, omdat ze echt heel veel gemeen heb van een legkip (elke dag -geen één uitgezonderd- een ei, een grote kam en lellen, het uiterlijk van een leghorn).
dit zegt natuurlijk niks, maar ja...

dit was het dan wel weer.
groetjes kippie kip

Esje
Berichten: 37
Lid geworden op: 09 sep 2008 20:12
Land: Nederland
M/V: V

Re: nieuw hennetje erbij zetten.

Berichtdoor Esje » 23 mar 2016 12:05

Hoi,

Ik wil ook graag een hen erbij zetten (vanwege het overlijden van onze oude blinde kip). Ik lees twee verschillende methodes:
1 apart zetten met gaas ertussen en dan aan elkaar wennen, maar waar moet de nieuwe dan slapen?
2. gelijk 's nachts in het nachthok zetten (vind ik een beetje eng)

Of een combi van de 2 (eerst 1, en s'nachts bij zetten?)

Mijn oude dame (8jaar) krijgt een jonge vriendin van 1,5 jaar (ex legkip). Mijn 2 duiven bevolken hetzelfde hok dus ik heb niet enkel met oude dame te maken maar ook met een manke doffer en een witte pauwstaart (helemaal onderaan de pikorde). Ik moet ook weer ruimte maken voor ee nlegnest wnat oude dame legt al een tijdje niet meer en die nieuwe gaat dat wrs wel doen.



Wat is wijsheid qua introductie?

Oh ja, nog een vraag: die legkippen, kunnen die vliegen/fladderen? Bij mij lopen ze allemaal los in de tuin (kleine ren staat altijd open), als ze nieuw is, zal ze dan wegvliegen of moet ik een paar veren knippen (durf ik eigenlijk niet).

groetjes,
Esje

axselma
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 sep 2012 12:01
Land: nederland
M/V: V

Re: nieuw hennetje erbij zetten.

Berichtdoor axselma » 27 mar 2016 15:41

Hallo, onze 4 kippen zijn er inmiddels 2. de DA kon niet achterhalen waarom de andere 2 zo ziek werden. in 3 maanden tijd 2 in laten slapen. Nu het weer voorjaar is wil ik nog een paar hennetjes erbij maar het liefst bevruchte eieren zodra onze orpington broeds is. De andere is een Barnevelder maar nooit broeds. kunnen jullie mij ook info geven hoe en waar ik aan die eieren kom en wat voor ras dan het beste is. Het mogen ook krielkippen zijn. Wij wonen in Amsterdam zuidoost. De kippen zijn erg tam en hebben veel ruimte om vrij te lopen en een 6 meter ren met nachthok.

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14497
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: nieuw hennetje erbij zetten.

Berichtdoor lnge » 27 mar 2016 15:54

Esje schreef:Hoi,

Ik wil ook graag een hen erbij zetten (vanwege het overlijden van onze oude blinde kip). Ik lees twee verschillende methodes:
1 apart zetten met gaas ertussen en dan aan elkaar wennen, maar waar moet de nieuwe dan slapen?
2. gelijk 's nachts in het nachthok zetten (vind ik een beetje eng)

Of een combi van de 2 (eerst 1, en s'nachts bij zetten?)

Mijn oude dame (8jaar) krijgt een jonge vriendin van 1,5 jaar (ex legkip). Mijn 2 duiven bevolken hetzelfde hok dus ik heb niet enkel met oude dame te maken maar ook met een manke doffer en een witte pauwstaart (helemaal onderaan de pikorde). Ik moet ook weer ruimte maken voor ee nlegnest wnat oude dame legt al een tijdje niet meer en die nieuwe gaat dat wrs wel doen.
Wat is wijsheid qua introductie?

Oh ja, nog een vraag: die legkippen, kunnen die vliegen/fladderen? Bij mij lopen ze allemaal los in de tuin (kleine ren staat altijd open), als ze nieuw is, zal ze dan wegvliegen of moet ik een paar veren knippen (durf ik eigenlijk niet).

groetjes,
Esje


axselma schreef:Hallo, onze 4 kippen zijn er inmiddels 2. de DA kon niet achterhalen waarom de andere 2 zo ziek werden. in 3 maanden tijd 2 in laten slapen. Nu het weer voorjaar is wil ik nog een paar hennetjes erbij maar het liefst bevruchte eieren zodra onze orpington broeds is. De andere is een Barnevelder maar nooit broeds. kunnen jullie mij ook info geven hoe en waar ik aan die eieren kom en wat voor ras dan het beste is. Het mogen ook krielkippen zijn. Wij wonen in Amsterdam zuidoost. De kippen zijn erg tam en hebben veel ruimte om vrij te lopen en een 6 meter ren met nachthok.

Graag een nieuw topic hiervoor openen.


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten