mestkuiken gevonden

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Gebruikersavatar
Stippie
Berichten: 364
Lid geworden op: 10 apr 2007 22:04
Land:
M/V: V

Re: mestkuiken gevonden

Berichtdoor Stippie » 11 feb 2009 12:15

Als er op de persoon "gekapt" wordt gaat het niet meer enkel om een mening te verkondigen...en kappen of pikken op de persoon maakt naar mijn mening geen deel uit van goede communicatie, niet op een viritueel forum en niet in het 'echte' leven. Dus ik treedt Jo-Corine bij

jo-corine
Berichten: 9167
Lid geworden op: 02 jun 2004 11:02
Land:
M/V: V

Re: mestkuiken gevonden

Berichtdoor jo-corine » 11 feb 2009 12:17

ReefeR schreef:Kun je beoordelen hoe goed ik ben "ingelezen" op basis van mijn aanmeldings datum ?

Wellicht moet je je Mods vragen om de mogelijkheid te beperken zodat je pas je mening mag geven als je al - laten we zeggen - 3 jaar geleden bent aangemeld.


Het lijkt me verstandiger dat ik nu verder zwijg. :kopdicht:

Gebruikersavatar
ReefeR
Berichten: 138
Lid geworden op: 29 sep 2008 20:43
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Schoten

Re: mestkuiken gevonden

Berichtdoor ReefeR » 11 feb 2009 12:19

Mij ook :gutgut:


Volgens mij post nyckle wat hij vindt en dat is denk ik nog steeds zijn goed recht, ik kan echt niet geloven dat zijn commentaar (of poging tot) van invloed zou kunnen zijn op de gemoedstoestand van frankip en het goede werk dat zij doet voor Plof.

Als je echter van mening bent dat je "van de oude garde" moet zijn om mee te discusiëren of iedereen alleen in overeenstemming mag posten zou dit forum een schertsvertoning worden.

jo-corine
Berichten: 9167
Lid geworden op: 02 jun 2004 11:02
Land:
M/V: V

Re: mestkuiken gevonden

Berichtdoor jo-corine » 11 feb 2009 12:39

ReefeR schreef:Mij ook :gutgut:


Volgens mij post nyckle wat hij vindt en dat is denk ik nog steeds zijn goed recht, ik kan echt niet geloven dat zijn commentaar (of poging tot) van invloed zou kunnen zijn op de gemoedstoestand van frankip en het goede werk dat zij doet voor Plof.

Als je echter van mening bent dat je "van de oude garde" moet zijn om mee te discusiëren of iedereen alleen in overeenstemming mag posten zou dit forum een schertsvertoning worden.


Jij haalt dingen door elkaar.

Ik zeg alleen (dan maar als oude garde) dat ik steeds meer begrijp dat sommige niet meer alles hier vertellen.
Ik zeg niet dat je niet mag mee praten als je net lid bent, dat maak jij er zelf van!

Gebruikersavatar
Heike
Berichten: 2146
Lid geworden op: 28 jul 2005 21:39
Land:
M/V: V
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: mestkuiken gevonden

Berichtdoor Heike » 11 feb 2009 13:38

Soms kan je met weinig woorden véél meer zeggen. Persoonlijk hou ik niet zo van die ellenlange replieken waarin iemand zijn mening wil doordrukken, daarbij dan telkens stukjes van anderen aanhalend om die meteen weer te ontkrachten...

Het gedicht is dan ook een mooi stukje poëzie, dat je toch wel even aan het denken kan zetten.

Gebruikersavatar
Ing
Berichten: 2450
Lid geworden op: 21 jan 2008 13:51
Land: D
M/V: V
Locatie: Duitsland

Re: mestkuiken gevonden

Berichtdoor Ing » 11 feb 2009 15:33

Het gedicht is inderdaad geweldig mooi!

Ik kende het niet, maar denk dat het wel tot mijn favorieten gaat behoren :cool:

Gebruikersavatar
Erna
Berichten: 648
Lid geworden op: 01 okt 2005 18:05
Land:
M/V: V
Locatie: West-Friesland
Contacteer:

Re: mestkuiken gevonden

Berichtdoor Erna » 11 feb 2009 21:23

Kun je misschien een foto van het mestkuiken plaatsen?

:gutgut: Laat maar ik heb hem al gezien, een beste kip hoor :-)

Sorry hoor maar tijdje niet op het forum geweest en alles ziet er opeens anders uit!

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14497
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: mestkuiken gevonden

Berichtdoor lnge » 11 feb 2009 21:32

Iederéén mag hier zijn/haar zegje doen, of je hier nou kort of lang komt. Over het algemeen levert dat nooit een probleem op, zoals wel op veel andere forums het geval is.

@Nyckle: ik vind het een beetje ver gaan om te zeggen dat Plof haar kop er nu maar vast af moet, met als hoofdreden dat ze nu nog eetbaar is en dat niet meer is als ze (op tijd) een spuitje krijgt.
Jij ziet een kip duidelijk als een nutdier, en dat mag, maar respecteer ook degenen die de kip als huisdier zien. Maar zoals jij het stelt zijn mensen die een kip als huisdier zijn dus dierenbeulen. Want ze worden vertroeteld en mogen hoogbejaard worden, met alle gebreken die er bij horen. En als ze dan onvoorzien toch ineens ergens ernstig aan lijden krijgen ze het verlossende spuitje en een grafje. Erg hè!
Als het over een hond gaat die schuifelend zijn rondje doet voor een plasje zijn er weinig die zeggen, afmaken die hap, en liever nog voor hij gaat schuifelen. Maar bij een kip MOET het anders? Wat een onzin.
Dus ik moet mijn leghybride die al een jaar niet meer legt en bijna 4 jaar oud is ook maar vast een nekslag geven, voordat ze een buikholteontsteking krijgt? Want dat is ook een product gecreëerd door de mens, en niet bedoeld als tuindier. Het is een levend wezen! En als we dan toch voor god gaan spelen, dan respecteren we alles wat leeft.
En in de natuur vallen gezonde dieren ook niet snel ten prooi aan een roofdier, maar pas op het moment dat ze achter gaan blijven.
En dat is bij Plof misschien het moment dat je moet zeggen het is mooi geweest. Maar nu nog niet!

Maar volgens mij was er al een afsplitsing gemaakt voor een soortgelijke discussie en ging dit topic gewoon over Plof en over hoe goed het met haar gaat.

Gebruikersavatar
martin marcel
Berichten: 2067
Lid geworden op: 31 mei 2004 11:22
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Oost- Vlaanderen
Contacteer:

Re: mestkuiken gevonden

Berichtdoor martin marcel » 12 feb 2009 02:27

In dierenogen valt hetzelfde licht
als in het oog van mensen.
Het levende schept adem uit één bron,
vangt van zijn eerste kreet
tot aan zijn laatste huivering
dezelfde zon.

Denkenden gaan met dieren
onder dezelfde hemel
dezelfde einder tegemoet,
door één verlangen voortgedreven:
leven.


Heike,
Ik herlees het nog eens , niet vluchtig maar met de dichterlijke rustpuntjes.
Het is onnoemlijk diep en mooi en ook … triest.

Eigenlijk zou het in embleem ( de balk van het kippenforum ) sieren!
Wellicht zou het de eelt op de mensenziel wat lenigen … wat zachter maken.

frankip
Berichten: 3073
Lid geworden op: 15 jan 2009 20:07
Land: nl
M/V: M

Re: mestkuiken gevonden

Berichtdoor frankip » 12 feb 2009 21:14

Ik vind het wel mooi om te zien hoeveel reacties èèn kip,die normaal anoniem ergens in een pan had gelegen,losmaakt.Het zijn zeer uiteenlopende reacties,zeer positief,(waarvoor mijn dank),en zeer negatieve,(waarvoor iets minder dank :( )Maar het mooie is dat er veel mensen zijn gaan nadenken en dat is alle moeite waard. We genieten elke dag van Plof.(helaas voor degenen die tegen het houden van een plofkip zijn.)


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten