Ervaringen Brahmacoc van MP?

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Ylana
Berichten: 51
Lid geworden op: 16 dec 2007 20:28
Land:
M/V: V
Locatie: Noord-brabant, Oudenbosch
Contacteer:

Berichtdoor Ylana » 20 jan 2008 11:44

Ivkaan schreef:
Ylana schreef:Hij werkt volgens mij alleen maar met broedeieren/machines, geen kippen.


Dat maakt niet uit toch?


Dat bedoelde ik dan ook 'positief'
Hij hoeft de kippen niet te verzorgen, alleen de kuikens.
Scheelt een hoop in werk.

Gebruikersavatar
Ingrid69
Berichten: 41
Lid geworden op: 30 nov 2007 23:24
Land:
M/V: V
Locatie: Woerdense Verlaat

Berichtdoor Ingrid69 » 12 feb 2008 14:23

Is iemand er al geweest?
Hij heeft mij net gebelt naar aanleiding van een advertentie van mij, dat hij kuikens voor mij heeft.
Ik kan ze over 6 weken komen halen maar ik ben een beginner dus ik weet niet of ik kan zien of de dieren in orde zijn.

Gebruikersavatar
sanne
Berichten: 621
Lid geworden op: 16 okt 2007 15:26
Land:
M/V: V
Locatie: Gasselternijveenschemond

Berichtdoor sanne » 12 feb 2008 14:31

Naar wat voor kuikens ben je op zoek dan?
Hij heeft n.l. broedeieren van onze brahma`s gekregen dus wie weet krijg je dan kuikens van onze brahma`s!! :lol:
Ik heb de man per mail en telefoon gesproken en hij klinkt vriendelijk en persoonlijk!! Ook heb ik het idee dat hij wel goed is voor zijn dieren, dit maak ik op uit vragen die hij mij stelde!!

Gebruikersavatar
ZaZa
Berichten: 121
Lid geworden op: 18 okt 2005 23:51
Land:
M/V: V
Locatie: Zeeland

Berichtdoor ZaZa » 12 feb 2008 15:08

Sanne, dat zou echt een bak zijn zeg !!!
Ben héél benieuwd naar het antwoord !

Verder Ylana, staan wij een beetje op het zelfde punt als jullie geloof ik....
Dit is een goede topic om te lezen....
Misschien heb jij er ook iets aan ! http://www.schutters.net/phpBB2/viewtopic.php?t=14044

Deze kippenfarm http://www.kippenfarmdebruin.nl/ staat er ook beschreven...
(heeft onze interesse momenteel)

Gebruikersavatar
Romme
Berichten: 44
Lid geworden op: 20 sep 2007 15:40
Land:
M/V: V
Locatie: Bladel

Berichtdoor Romme » 12 feb 2008 15:35

Ik snap niet waarom er altijd zo moeilijk gedaan wordt over broodfokkers... Als die man van z'n hobby z'n werk gemaakt heeft en hij heeft alles netjes voor elkaar. Dan heeft hij toch groot gelijk. Ik zou ook wel willen dat ik mn geld zo kan verdienen. Ik zou zeggen, ga kijken en je weet het..... Is het er netjes? zo ja.... meenemen dan....

Gebruikersavatar
Seth
Berichten: 1666
Lid geworden op: 02 apr 2007 12:28
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Houten(utrecht)
Contacteer:

Berichtdoor Seth » 12 feb 2008 16:12

kippenfarm de bruin is inderdaad een aanrader, er waren vorig jaar wat problemen met marek, maar daar wors sinds(01-01-08) ook voor geént, er zijn ook een aantal nieuwe rassen, en ik ga dit jaar zeker nog een trio leghorns bij hem halen ;) : www.kippenfarmdebruin.nl

Gebruikersavatar
Ingrid69
Berichten: 41
Lid geworden op: 30 nov 2007 23:24
Land:
M/V: V
Locatie: Woerdense Verlaat

Berichtdoor Ingrid69 » 12 feb 2008 17:23

sanne schreef:Naar wat voor kuikens ben je op zoek dan?
Hij heeft n.l. broedeieren van onze brahma`s gekregen dus wie weet krijg je dan kuikens van onze brahma`s!! :lol:


Ik ben op zoek naar Marans krielen dus helaas geen nageslacht van jouw Brahma's ;)

Het was ook niet de bedoeling van ons om kuikens te nemen, we zijn eigenlijk op zoek naar hennen van 2007 en ik had in de advertentie gezet dat 2008 ook een optie zou zijn met de gedachte dan wachten we maar wat langer want dit ras is volgens mij niet zo eenvoudig te vinden.
Maar nu belde hij dus dat hij kuikens heeft.
Na overleg met mijn vriend en na wat gelezen te hebben over het hoe en wat van kuikens hebben we besloten om geen kuikens te nemen maar te wachten totdat we oudere dieren gevonden hebben, dat lijkt ons toch wat eenvoudiger voor starters.
Plus dat we ook Australorp krielen willen en daar heb ik al wel een adres voor gevonden en oudere dieren en kuikens gaan niet samen in één hok dus dan wordt het iets te ingewikkeld voor ons.

Kippenfarm de Bruin heeft dit ras helaas niet :(

Gebruikersavatar
Kris Segers
Berichten: 230
Lid geworden op: 28 aug 2006 16:07
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: B-2440 GEEL
Contacteer:

Berichtdoor Kris Segers » 12 feb 2008 22:43

Als ik ooit zo van mijn hobby mijn beroep kan maken!!
Proffessioneel broeden en evt handelen in jonge dieren!!

Gebruikersavatar
Robbedoes
Berichten: 8693
Lid geworden op: 28 apr 2006 06:39
Land: nederland
M/V: M
Locatie: Leiderdorp rand van het groene hart

Berichtdoor Robbedoes » 12 feb 2008 23:57

Seth schreef:kippenfarm de bruin is inderdaad een aanrader, er waren vorig jaar wat problemen met marek, maar daar wors sinds(01-01-08) ook voor geént, er zijn ook een aantal nieuwe rassen, en ik ga dit jaar zeker nog een trio leghorns bij hem halen ;) : www.kippenfarmdebruin.nl

Seth ik zeg maar een ding:niet doen.gr.Rob

Gebruikersavatar
Seth
Berichten: 1666
Lid geworden op: 02 apr 2007 12:28
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Houten(utrecht)
Contacteer:

Berichtdoor Seth » 13 feb 2008 10:25

Robbedoes schreef:
Seth schreef:kippenfarm de bruin is inderdaad een aanrader, er waren vorig jaar wat problemen met marek, maar daar wors sinds(01-01-08) ook voor geént, er zijn ook een aantal nieuwe rassen, en ik ga dit jaar zeker nog een trio leghorns bij hem halen ;) : www.kippenfarmdebruin.nl

Seth ik zeg maar een ding:niet doen.gr.Rob


hoezo niet? hij ent nu toch wel voor die ziekte? :roll: en ik heb immers al zo vaak bij hem gekocht ik denk dat van de 100% 20% is doodgegaan...
ik vind het zeker het proberen waard ;)


mvg seth ;)


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten