Aanvallen kip

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Gebruikersavatar
buldog
Berichten: 7075
Lid geworden op: 11 apr 2005 22:36
Land: Friesland
M/V: M
Locatie: (Frl)
Contacteer:

Berichtdoor buldog » 19 apr 2008 11:43

friekie schreef:Nou lieve mensen we hebben de rechtzaak verloren met de reden dat hun er eerder woonde als wij en dat dit geen buitenwijk is omdat de huizen niet meer als zoveel meter bij elkaar vandaan staan. Dat er 4 huizen verder 6 hanen rondlopen en dat dat een kippen fokkerij is hebben ze ...... aan
Hun hadden ook geld voor en zeer goede advocaat, en ja dat hebben wij niet, we hebben 1 maand te tijd gehad om hem weg te doen.
De rechter is zeker geen kippen vriend hij vond hem een groot bakbeest.
Dus hij zal nu weg moeten maar nou las ik dat je ook een hormoon spuit bij de dierenarts kan halen weet iemand hier van want dan kraait ie ook niet meer.

Nog even overe Pipi dat word alleen maar erger zo agresief als dat hij is en gelukkig kraait ie nog steeds niet. Dus misschien als de grote jongen weg is dat ie dan gaat beginnen ik weet het niet ik hoop het niet.
Eigenlijk weet ik niks meer ben een beetje leeg door dit allemaal.


Als ik je verhaal goed begrijp heeft de rechter zijn uitspraak gebaseerd op de lokatie waar jij je haan wilt houden?
Ik lees in je verhaal niets over welk artikel de rechtbank hier voor aanhaald.
Zou je de uitspraak hier willen plaatsen of mij anders willen Pben.
Ik ben zeer geinterseerd in de gronden welke de rechtbank heeft gebruikt.
Mogelijk kunnen we hier in vervolgzaken iets aan hebben.

Wel erg snelle uitspraak trouwens.
De 14e dreigden de buren met een rechtzaak en de 19e heb je al de uitspraak.
Maar misschien heb ik het wel verkeerd begrepen. :oops:
Wacht in ieder geval de schriftelijke bevestiging van de rechtbank af, voor je de haan weg doet.

Dank.

Gebruikersavatar
Heike
Berichten: 2146
Lid geworden op: 28 jul 2005 21:39
Land:
M/V: V
Locatie: Limburg
Contacteer:

Berichtdoor Heike » 19 apr 2008 12:03

Ik heb het nooit begrepen wat een mens nu tegen wat gekraai kan hebben. Voorbij zoevend verkeer, denderende vrachtwagens, overvliegende vliegtuigen... Dat zijn geen natuurlijke geluiden en dat nemen we er voor lief bij.

Is de zaak misschien voor de vrederechter gekomen?

Gebruikersavatar
Joke Brasser
Berichten: 556
Lid geworden op: 05 jul 2006 23:10
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Stegeren, Overijssel

aanvallen kip

Berichtdoor Joke Brasser » 19 apr 2008 13:05

Vreselijk dat je je haan weg moet doen!!!! Ik zou er ziek van zijn als dat moest maar waar ik woon valt dat niet te verwachten. Buren zijn niet dichtbij en het zijn plattelanders.
Ik ben ook wel benieuwd op welke rechtsgronden dat is.

Sterkte! Joke

Gebruikersavatar
nel
Berichten: 9257
Lid geworden op: 27 sep 2002 10:26
Land: NL
M/V: V
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Berichtdoor nel » 19 apr 2008 13:30

Heike schreef:Ik heb het nooit begrepen wat een mens nu tegen wat gekraai kan hebben. Voorbij zoevend verkeer, denderende vrachtwagens, overvliegende vliegtuigen... Dat zijn geen natuurlijke geluiden en dat nemen we er voor lief bij.



Je zou bijna denken dat bovenstaande geluiden de natuurlijke geluiden voor de mens geworden zijn.
En dan worden de echte natuurgeluiden overlast.

kim75
Berichten: 133
Lid geworden op: 02 jan 2008 12:26
Land:
M/V: V
Locatie: drenthe

Berichtdoor kim75 » 19 apr 2008 13:34

echt vervelend zoiets .ik zou er ook niet aan moeten denken dat ik me haan weg zou moeten doen. ik woon ook midden in een woonwijk en de huisen staan hier 20 meter van me hok af.maar wel snel die rechtzaak indienen en uitspraak binnen 5 dagen.gemiddelde zaken duren toch 5 tot 6 maanden . of ik heb het verhaal verkeerd begrepen. groetjes kim

Gebruikersavatar
Robbedoes
Berichten: 8693
Lid geworden op: 28 apr 2006 06:39
Land: nederland
M/V: M
Locatie: Leiderdorp rand van het groene hart

Berichtdoor Robbedoes » 19 apr 2008 13:38

Ik woon onder een aanvliegroute van schiphol,bij verkeerde wind kun je elkaar niet meer verstaan en uitslapen is er ook niet meer bij dan,om de paar minuten komt er dan zo'n groot ding over.
En dan zou een haantje overlast geven.?????
Inderdaad mijn buren een paar huizen verder hadden er klachten over en ik heb om de vrede te bewaren de haan weggedaan,ik kon hem gelukkig bij een kippenliefhebber kwijt.
Die heeft meer mogelijkheden met zijn kippenlandje

Gebruikersavatar
Joke Brasser
Berichten: 556
Lid geworden op: 05 jul 2006 23:10
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Stegeren, Overijssel

aanvallen kip

Berichtdoor Joke Brasser » 19 apr 2008 13:43

Robbedoes schreef:Ik woon onder een aanvliegroute van schiphol,bij verkeerde wind kun je elkaar niet meer verstaan en uitslapen is er ook niet meer bij dan,om de paar minuten komt er dan zo'n groot ding over.
En dan zou een haantje overlast geven.?????
Inderdaad mijn buren een paar huizen verder hadden er klachten over en ik heb om de vrede te bewaren de haan weggedaan,ik kon hem gelukkig bij een kippenliefhebber kwijt.
Die heeft meer mogelijkheden met zijn kippenlandje


Jeetje dat wil je toch niet geloven....... wel het vliegtuiglawaai verdragen maar niet het geluid van een haan.............. ofvliegen de tuigen 's ochtend niet zo! vroeg ;)

Gebruikersavatar
Mar2
Berichten: 381
Lid geworden op: 10 dec 2007 20:45
Land:
M/V: V
Locatie: zuid-holland

Berichtdoor Mar2 » 19 apr 2008 16:00

Het is precies wat Nel al zegt.
Ik woon in de buurt van Leiden en heb net als Rob last van vliegtuiglawaai.Bij mij komen ze van alle kanten en sommige heel laag dus erg veel herrie.
Voor heel veel mensen zijn dat de geluiden die ze gewoon worden,zoals brommers,auto's denderende vrachtwagens ,treinen noem maar op maar als ze dan horen dat je 'n haan hebt wordt er altijd gevraagd,hebben de buren dan geen last van dat lawaai :shock:
Nou geef mij maar het gekukel van de haan en het gezang(waar sommige mensen ook al over vallen) van de merels in de vroege ochtend.

Marja

Gebruikersavatar
Robbedoes
Berichten: 8693
Lid geworden op: 28 apr 2006 06:39
Land: nederland
M/V: M
Locatie: Leiderdorp rand van het groene hart

Berichtdoor Robbedoes » 19 apr 2008 16:52

Mar2 schreef:Het is precies wat Nel al zegt.
Ik woon in de buurt van Leiden en heb net als Rob last van vliegtuiglawaai.Bij mij komen ze van alle kanten en sommige heel laag dus erg veel herrie.
Voor heel veel mensen zijn dat de geluiden die ze gewoon worden,zoals brommers,auto's denderende vrachtwagens ,treinen noem maar op maar als ze dan horen dat je 'n haan hebt wordt er altijd gevraagd,hebben de buren dan geen last van dat lawaai :shock:
Nou geef mij maar het gekukel van de haan en het gezang(waar sommige mensen ook al over vallen) van de merels in de vroege ochtend.

Marja

Leuk dan zijn we bijna buren,ik zie hier soms het landingsgestel al naar buiten komen van die krengen :evil:

Gebruikersavatar
Mar2
Berichten: 381
Lid geworden op: 10 dec 2007 20:45
Land:
M/V: V
Locatie: zuid-holland

Berichtdoor Mar2 » 19 apr 2008 19:19

Leuk dan zijn we bijna buren,ik zie hier soms het landingsgestel al naar buiten komen van die krengen


Breek me de bek niet open buurman :evil:

Marja


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten