mijn kip overleeft het niet. wie kan mij advies geven.

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Gebruikersavatar
Kareltje
Berichten: 3002
Lid geworden op: 04 jul 2006 13:59
Land:
M/V: V
Locatie: dordrecht

Berichtdoor Kareltje » 21 mei 2008 22:44

mmm, zou de hen apart zetten om de wond te laten genezen, dan heb je ook de kans om te zien of de haan een andere hen pakt en als dit gedrag zich voortzet, zou ik die haan toch weg doen.

gedraag de haan zich, dan zou ik een leuke goede plaats voor die hen zoeken, die is waarschijnlijk sneller geplaatst dan die haan ;)

Gebruikersavatar
Ria
Berichten: 488
Lid geworden op: 26 okt 2007 18:20
Land:
M/V: V
Locatie: Elsloo

Berichtdoor Ria » 21 mei 2008 22:44

Ik heb het haantje apart gezet. Hij laat zich overdag niet door mij pakken, dus moet ik het doen, als het donker is. Ik heb het geprobeerd, om twee bruine hennen, die hij normaal niet toetakelt, bij hem te zetten, maar hij pakt ze meteen en sleurt ze als het ware door de ren. dus, dat was geen succes. Hij zit nu alleen en op stok.
Ik zal zeker goed op de witte hen letten.

Bedankt voor jullie meedenken.

Gebruikersavatar
Robbedoes
Berichten: 8693
Lid geworden op: 28 apr 2006 06:39
Land: nederland
M/V: M
Locatie: Leiderdorp rand van het groene hart

Berichtdoor Robbedoes » 21 mei 2008 23:46

Kareltje schreef:je vind het zielig voor je hen, maar zieliger voor je haan :shock:

die haan ging bij mij de pan in dan.

Typisch geval van bluf ;)

Gebruikersavatar
Ria
Berichten: 488
Lid geworden op: 26 okt 2007 18:20
Land:
M/V: V
Locatie: Elsloo

Berichtdoor Ria » 22 mei 2008 07:53

Kareltje schreef:mmm, zou de hen apart zetten om de wond te laten genezen, dan heb je ook de kans om te zien of de haan een andere hen pakt en als dit gedrag zich voortzet, zou ik die haan toch weg doen.

gedraag de haan zich, dan zou ik een leuke goede plaats voor die hen zoeken, die is waarschijnlijk sneller geplaatst dan die haan ;)



Deze witte hen heb ik speciaal aangeschaft voor wit zijde hoentje, als maatje. Het wit zijde hoentje had altijd in een kooitje gezeten :( , nog nooit een andere kip gezien. dus abnormaal gedrag en angstig. Dit advies kreeg ik ook op dit forum. Ik weet niet, of jullie mijn vorige onderwerpen nog ergens kunnen terughalen.
Dus kocht ik de witte hen van een half jaar, waar ze na een week de beste maatjes mee was en toen ik ze bij de groep van de andere 7 hennen en haantje zette, ging dit goed, dus je begrijpt, dat ik dit ook weer niet wil doen, voor zijdehoentje.
Zien wat de dag vandaag brengt.

MargrietvO
Berichten: 519
Lid geworden op: 20 nov 2006 12:19
Land:
M/V: V
Locatie: Wildervank (Gr.)

Berichtdoor MargrietvO » 22 mei 2008 10:53

Ach gos! Hopelijk gaat het nu goed!

Gebruikersavatar
Kareltje
Berichten: 3002
Lid geworden op: 04 jul 2006 13:59
Land:
M/V: V
Locatie: dordrecht

Berichtdoor Kareltje » 22 mei 2008 13:01

Robbedoes schreef:
Kareltje schreef:je vind het zielig voor je hen, maar zieliger voor je haan :shock:

die haan ging bij mij de pan in dan.

Typisch geval van bluf ;)


mmmm :roll: ... :krab: jaaa denk het ook ;) [maar de buurman wel :P ]

Gebruikersavatar
Ria
Berichten: 488
Lid geworden op: 26 okt 2007 18:20
Land:
M/V: V
Locatie: Elsloo

Berichtdoor Ria » 24 mei 2008 12:53

Zo zie je maar weer, door even de tijd te nemen kan alles weer ten goede keren.
Ik had het haantje, zoals gezegd, alleen in een ren gezet. ik vond dit harstikke zielig. Ondanks dit, bleef hij toch vrolijk kraaien en eten deed hij ook. Wel had ik het voer van de hennen dicht aan de buitenkant van de ren gezet. Zo leek het, alsof ze toch samen aten.
Afgelopen dagen heb ik gezocht, naar een nieuw thuis voor hem. Op een plek, kon hij terecht, maar daar liep ook een grote haan, en gezien de mijne maar klein was, heb ik dit niet gedaan. Dat werd natuurlijk vechten, en zou hij zeker het onderspit delven.
We hadden naar meerdere kippenfokkers gemaild, of ze hem wilden hebben. Vanochtend kregen we dan een mailtje. Als het haantje gezond is en geen kalkpoten heeft, kon ik hem brengen. Het mailadres kwam me al op een of andere manier bekend voor en toen ik het adres kreeg, waar ik hem naar toe kon brengen, bleek, dat dit de fokker is, waar ik de witte kip, die zo gebeten werd door het haantje, een half jaar geleden gekocht heb.
Dus, is nu op de plek, waar de kip, die hij bijna "vemoorde", vandaan komt.. De nieuwe eigenaar heeft hem goed bekeken en zei, dat hij wel harstikke gezond uitzag. Ja, hij had dan ook twee grote stukken weide, en 9 hennen, waar hij over regeerde. Ik ben dus nu een gelukkig mens.
Bedankt voor jullie reakties en meedenken.

Gebruikersavatar
Mar2
Berichten: 381
Lid geworden op: 10 dec 2007 20:45
Land:
M/V: V
Locatie: zuid-holland

Berichtdoor Mar2 » 24 mei 2008 16:49

Hoe gaat het nu met de wonden van dat hennetje Appie?

Marja

Gebruikersavatar
Ria
Berichten: 488
Lid geworden op: 26 okt 2007 18:20
Land:
M/V: V
Locatie: Elsloo

Berichtdoor Ria » 24 mei 2008 17:43

Hoi, Marja.

Met de hen gaat het uitstekend. Vanaf de tweede dag, dat ik het haantje apart had gezet, kreeg ze meer zelfvertrouwen en durfde , net als de andere kippen, me te verwelkomen bij de poort, als ik de paarden ging voeren. Normaal liep daar dan het haantje tussen en bleef ze maar liever uit de buurt.
De wonden in haar nek, zien schoon uit. Droog.
Hahaha, en wat denk je, mijn man nam vanochtend twee nieuwe witte jonge hennen mee, die net tegen de leg aan zijn, en wie denk je, dat het eerste even liet zien, dat ze een hogere rang had. Ja, juist, de gepikte hen. Gelukkig gingen de jonge hennetjes laag zitten, dus dat komt wel goed. Het zijn waarschijnlijk zussen van elkaar.

nyckle
Berichten: 3004
Lid geworden op: 30 mei 2006 19:29
Land: nl
M/V: M
Locatie: friesland
Contacteer:

Berichtdoor nyckle » 25 mei 2008 01:10

Ik denk, dat je een haan hebt, die zijn plaats niet weet. Rare vraag...weg die geschifte haan. (of het moet een haantje zijn inplaats van een kip. Dan kan ik het me begrijpen)


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten