Buren :( update bram is verhuist

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
rvw
Berichten: 216
Lid geworden op: 19 apr 2007 20:40
Land:
M/V: V
Locatie: zwanenburg

Re: Buren :(

Berichtdoor rvw » 09 jun 2008 23:04

ha nou zal ik het mooier maken :?

net ga ik mijn kippies naar ``bed`` brengen,
staat meneer met een open tuindeur te roken.
binnen de hond maar blaffen, hoor ik hem opeens zeggen ooohhh.
ik dacht,nederland scoort,ik rennen naar binnen,nee niks.
ik weer naar mijn kippies,hoor ik me toch een knalharde mauwwww.
zijn er katten aan het vechten :shock:
daar reageerde hij dus op.
op de mauw die ik ook hoorde zei hij:
wow,dit was een goeie.
ik rende op mijn blote voeten het achterpad af, om er een eind aan te maken.
dit is voor mij wel de doorslag om bram een nieuw huis te geven.
als je ervan kan genieten, dat katten zo erg vechten met elkaar, ben je een sadist. :(
dus mensen, na al julie reactie`s dacht ik, ja de pot op met hem,ik doe ze niet weg,
maar nu na het dit voorval, schat ik ze nog meer in om ze wat aan te doen als ik weg ben.
mijn verdriet moet ik maar even opzij zetten en denken wat goed is voor mijn beestjes.
het is wel het laatste wat ik voor ze doe.nou ja,voor hun :neenee: voor Brammie.
julie horen het waneer ik hem weg heb gebracht.
bedankt voor julie lieve woorden.
soms doet houden van zoo een pijn .... maar dat moet je dan opzij zetten.

rvw
Berichten: 216
Lid geworden op: 19 apr 2007 20:40
Land:
M/V: V
Locatie: zwanenburg

Re: Buren :(

Berichtdoor rvw » 09 jun 2008 23:10

Boe schreef:Ook een kleine dut in het zakje doen.
Een aantal mensen onder ons kunnen zich vast het verhaal van Liekje nog herinneren.
Zij moest ook de kippen weg doen terwijl zij helemaal geen haan had.
Met dank aan een buurvrouw.

Ik wil zeggen een buur kan je plezier in het houden van dieren, in dit geval kippen, giga verknallen.
Niet alleen voor jou maar hij kan het verpesten voor de hele buurt.

Zitten jullie in huur of koopwoning?koop
Zit je in huur dan kom je niet ver maar met een koopwoning kan hij eigenlijk weinig of niks tegen je beginnen.
Zorg in dat geval dat je andere buren achter je hebt staan zodat hij niet zijn zin krijgt dat je kips weg moeten.
heb ik,mijn buurvrouw heeft zelfs haar sponningen van haar huis rood laten verven, ze zegt het is hier zo landelijk nu met Bram en je kippies

Hopelijk kun je ze houden en er nog veel plezier van hebben.

Want een ieder vindt blaffende honden normaal, katten die in je tuin schijten enzo al heel normaal maar een trio kipjes mag niet in een woonwijk.
Probeer eerst z'n vrouw om tekopen met eitjes enzo.
die is bang voor hem, ze schrok ook toen hij over bram begon,dat kon ik zien,maar ze zei niks
Nodig haar eens uit op de koffie en praat er eens over.
Misschien dat zij weer thuis wat kan bereiken.
Het zijn maar ideetjes met de hoop dat de kips bij jou kunnen blijven.
rest mij nog te zeggen,als hij op mij persoonlijk wat had,pfff had ik nooit geweken voor hem.nu kan hij mijn beesten wat aan doen als ik er niet ben,dat kan niet,ik heb liever zelf pijn dan dat hun ook maar iets hebben,vandaar dat ik ze weg moet doen van mezelf,ik heb gelukkig een goed adres ;) wat heel veel verdriet weg laat vallen bij me


Boe

Gebruikersavatar
mac
Berichten: 3014
Lid geworden op: 24 mar 2006 22:53
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Groningen

Re: Buren :(

Berichtdoor mac » 09 jun 2008 23:14

Tja, katten vechten nou eenmaal.
En als ik een stel zie vechten laat ik dit vaak ook gaan.
Gewoon simpel weg omdat katten vechten voor de rangorde.
Als het zo uitloopt dat de katten elkaar tot bloedens toe kapot maken en daarbij erg bloeden zou ik zelf ook inspringen.
Maar ik ga katten niet uit elkaar halen omdat deze elkaar aanvliegen.
Dat is hun manier van elkaar uitmaken wie de baas is.
Het is misschien wat cru maar ik haal mijn kippen ook niet uit elkaar als ze elkaar pikken voor de rang.
Gister nog had ik twee hennen die elkaar aan het uitdagen waren en daardoor de ene haar kam helemaal kapot had en het bloed eruit stroomde.
Een kam heeft noueenmaal een gevoelige huid en bloedt snel, bovendien als je dit niet doet gebeurd het een keer wanneer ik er niet bij ben want de rang moet toch gesteld worden.

Maar dat terzijde.
Ik ga je niets opdringen, als jij denkt dit het beste is dan moet je dat doen.
Alleen is mijn mening nu dat je hem jou laat intimideren en daardoor zijn zin geeft.
Je kan toch altijd vragen of buren rondom jou een oogje in het zeil wil houden.
Dan kan je direct hun vertellen hoe akelig deze buurman is en als je ze dan een doosje eieren geeft dan heb jij weer wat buren die jou steunen.
Ik zou het niet opgeven maar het is jou buurman.

Gebruikersavatar
Mar2
Berichten: 381
Lid geworden op: 10 dec 2007 20:45
Land:
M/V: V
Locatie: zuid-holland

Re: Buren :(

Berichtdoor Mar2 » 09 jun 2008 23:24

Ik kan me de reactie van de mensen die zeggen hier dat je er niet aan moet toegeven wel voorstellen maar ik denk dat ze in het belang van haar dieren er beter aan doet ze daar niet te houden.
Je kan nu wel op je strepen gaan staan en je kop in de wind gaan gooien en zeggen bekijk het maar sukkel ik doe mijn kippen niet weg voor die eikel,maar ik denk dat deze kippen niet meer veilg zitten daar.
Ik denk dat deze lui in staat zijn om deze dieren wat aan te doen en ja wat dan?
Nee ik denk dat je nu in het belang van je kippen moet denken en er goed aan doet 'n ander huisje voor ze te vinden hoe onrechtvaardig het ook is,het belang van je dieren gaat voor alles.
Ik persoonlijk denk dat je 'n juist besluit hebt genomen.


Marja

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14497
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: Buren :(

Berichtdoor lnge » 09 jun 2008 23:25

Je zegt dat je je schuur bij het kippenhok betrokken hebt. Als je niet thuis bent kan je ze toch binnen houden?
Geef het nou nog niet op!

Fay
Berichten: 90
Lid geworden op: 14 mei 2008 21:56
Land:
M/V: V

Re: Buren :(

Berichtdoor Fay » 09 jun 2008 23:33

Ik begrijp het wel, je bent bang dat de kippen behalve waterballonnen nog meer te verduren krijgen. Ookal is het toch te gek voor woorden dat je buurman je daarmee bang kan maken is het heel logisch. Als je er vrede mee hebt om ze weg te doen en je hebt een goed tehuis gevonden voor ze is het misschien het beste zo. Het is echt helemaal niet eerlijk en ik vind het niet kunnen, maar je moet jezelf ook geen extra stress geven door uit principe de kippen te houden terwijl je dan niet rustig weg van huis kan.
Als het klopt dat de buurvrouw bang is voor haar man, is dat misschien juist een rede om met haar aan te pappen. Gewoon los van de problemen een gezellig op de koffie of iets dergelijks. Kan alleen maar positief zijn voor jullie lijkt me. Misschien help je daar die vrouw ook nog mee, en wie weet kunnen jullie het goed vinden.
Gelukkig voel je je wel al wat beter. Heel veel sterkte met de kippen en de buren.

Gebruikersavatar
Jan Bollen
Berichten: 7736
Lid geworden op: 24 sep 2002 22:15
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Lanaken

Re: Buren :(

Berichtdoor Jan Bollen » 10 jun 2008 12:24

het is wel het laatste wat ik voor ze doe.nou ja,voor hun voor Brammie.
julie horen het waneer ik hem weg heb gebracht.
bedankt voor julie lieve woorden.
soms doet houden van zoo een pijn .... maar dat moet je dan opzij zetten.


Als je helemaal niemand in de buurt vind wil ik hem met zijn Lady's wel overnemen. Ik woon dicht bij Maastricht, dan zou je ze moeten kunnen meegeven aan iemand die naar het zuiden op vakantie gaat. Ik wil ook wel afspreken in Eindhoven of zo dan is het niet zo ver. Ik kan de ren van de zijdehoentjes(ongeveer 60 m²) wel in 2 delen dan hebben ze nog genoeg plaats.

rvw
Berichten: 216
Lid geworden op: 19 apr 2007 20:40
Land:
M/V: V
Locatie: zwanenburg

Re: Buren :(

Berichtdoor rvw » 10 jun 2008 12:52

nou ik heb besloten.
mijn kippies gaan naar boe/bettie.
familie van haar gaat mischien zaterdag naar haar toe en
anders rij ik er het weekend daarop naar toe.

ik heb er wel vrede mee,al doet het pijn.
maar ze hier houden om de buurman niet te laten winnen ten koste van mijn kippen,
dat gaat mij te ver.
op de koffie nog met ze, dat kan ik niet meer.
mensen kunnen heeeel ver bij mij gaan, maar als ze eenmaal TE ver zijn gegaan,
komt het ook nooit meer goed.
ik ga (als bram weg is) vragen wat hij aan zijn overlast wil gaan doen nu, ik heb het namelijk ook
aangepakt en verwacht dat nu ook van hem. :?
hij zei dat ze een kat willen gaan nemen(was naar mijn idee een bedreiging naar mijn kippen toe)
ik zal zeggen dat ik die niet 1x in mijn tuin wil zien.
en dat zijn mijn laatste woorden tegen deze buren.

jan bollen,ik vind het super lief, maar boe had al gereageerd en daar komen ze ook
heel erg goed terecht.
dank je wel.

rest mij nog te zeggen:
dat door al julie reactie`s het vertrouwen in de mens bij mij niet weg is.
allemaal,bedankt :bloem:

Gebruikersavatar
Zweedse Kip
Berichten: 4258
Lid geworden op: 12 jun 2007 07:30
Land: Zweden
M/V: V
Locatie: Östervåla
Contacteer:

Re: Buren :(

Berichtdoor Zweedse Kip » 10 jun 2008 14:46

Sterkte ermee hoor..........pffffffff....buren.
Soms heb je mazzel en is het reuze gezellig.
Ze kunnen ook je leven aardig verzieken, beheersen.

Maar hoe dan ook...ook al zijn je kippen veilig onder gebracht, de leefsituatie wordt er niet beter op.

nogmaals sterkte met zo'n buur(man) :frown:

Dierengek75
Berichten: 33
Lid geworden op: 02 jun 2008 15:33
Land:
M/V: V
Locatie: Nieuwolda (Groningen)

Re: Buren :(

Berichtdoor Dierengek75 » 10 jun 2008 15:13

Voor de kippen en de haan is het een goede beslissing, maar je buurman vindt wel weer iets anders om over te beginnen.
Ik vind het heel moedig om je kippies weg te doen.
Het doet je natuurlijk veel verdriet (ik zit hier nu ook met tranen in m'n ogen te typen, ben nogal een gevoelig tiepje).
Het is nu ook van zijn kant dat hij, en zijn familie, zich moeten aanpassen.

Helaas staat er geen onbewoond eiland te koop, anders zouden we hem en zijn familie met heel veel liefde daar naar toe sturen :twisted:.

Ik wens je heel veel sterkte.
En houdt de moed erin, laat je niet klein krijgen.
Dat heb je niet verdiend.
:bloem:


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten