Waarom? nu met foto's (kan schokkend zijn)

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Gebruikersavatar
tokkietok
Berichten: 2349
Lid geworden op: 25 jul 2008 01:47
Land: nederland
M/V: V
Locatie: stellendam

Re: Waarom?

Berichtdoor tokkietok » 15 jun 2009 15:58

als je naar vertalen.nl gaat kun je zo je brief in het frans laten vertalen.

Gebruikersavatar
Heike
Berichten: 2146
Lid geworden op: 28 jul 2005 21:39
Land:
M/V: V
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: Waarom?

Berichtdoor Heike » 15 jun 2009 16:07

Jeetje, Marit, ik ken dat gevoel, die gedrevenheid, willen helpen en redden en dan die machteloosheid als het niet kan. Het moet verschrikkelijk geweest zijn om in die oogjes van die kalkoen te kijken, de ellende erin af te lezen.
Ik leef met je mee...

Gebruikersavatar
lessalines
Gebanned
Berichten: 3120
Lid geworden op: 02 sep 2007 11:34
Land: Frankrijk
M/V: V

Re: Waarom? nu met foto's (kan schokkend zijn)

Berichtdoor lessalines » 15 jun 2009 18:27

Monique, ik ken je gevoel. Ook als ik bij de dierenbescherming hier binnenstap is het enige wat ik voel: een weerstand omdat ze het zo druk hebben en omdat er al te veel dieren bij hen zitten.

Frankip, het is inderdaad zo dat mensen het erg vinden en ondertussen weer rustig doorgaan met vlees eten. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat vroeger ook deed. Maar nu ik het hier onder m'n neus allemaal zie gebeuren, krijg ik het niet meer door m'n keel. Bovendien heb ik nu gezien hoe leuk kippen en dan nu kalkoenen zijn. Veel mensen weten dat niet. Maar dat is geen excuus vind ik.

Ja Heike, hij had prachtige oogjes. Het mooie was, toen hij naast me zat op weg naar de dierenarts, en toen ik m'n hand op z'n rug legde, door die warmte en de kracht z'n oogjes heel langzaam dichtgingen. Ook toen de dierenarts wegging om de nodige spullen te halen voor het spuitje had ik hem vast en praatte zachtjes tegen hem. Hij sloot langzaam z'n ogen en kwam tot rust. Het was goed. Hij liet zich over.

Ik heb vandaag heel wat afgebeld. En heb brieven voorbereid voor de plaatselijke inspectie voor de bescherming van de gezondheid van dieren en een vereniging voor de hulp van slachtdieren. Ik veronderstel dat die er in Nederland ook zijn. Uiteraard kunnen we niet nagaan waar hij vandaan komt en wie hiervoor verantwoordelijk is. Maar we doen dit voor de dieren in het algemeen.

Ik ben erg benieuwd of er ook europese regels zijn voor het laden van dieren. Ik weet dat die er zijn voor het houden en het transport. Misschien dat iemand van jullie die werkt in deze industrie me daar iets over kan zeggen (evt PB-en).

Ik heb even getwijfeld om de foto's te plaatsen die ik vandaag heb gemaakt van de kalkoen. Maar ik doe het toch. Hij heeft een paar daagjes in de vriezer gelegen bij de dierenarts dus is hij een beetje opgevouwen.
Afbeelding
Deze is nog het mooiste


Hier kan je zien hoe zwart het vlees was.
Afbeelding
En hier kan je als je goed kijkt zien dat het wemelt van de maden.
Laatst gewijzigd door lessalines op 15 jun 2009 18:54, 3 keer totaal gewijzigd.

frankip
Berichten: 3074
Lid geworden op: 15 jan 2009 20:07
Land: nl
M/V: M

Re: Waarom?

Berichtdoor frankip » 15 jun 2009 18:32

Zulke foto s moeten juist getoond worden om de mensen wakker te schudden.De meeste mensen op dit forum zijn al wakker maar het kan geen kwaad iedereen nog eens met de neus op de afschuwelijke feiten te drukken.

Gebruikersavatar
lessalines
Gebanned
Berichten: 3120
Lid geworden op: 02 sep 2007 11:34
Land: Frankrijk
M/V: V

Re: Waarom?

Berichtdoor lessalines » 15 jun 2009 18:38

Je hebt me aangespoord, Frankip. ;) Hier nog een paar.

Afbeelding

Afbeelding
Hij ligt dus op z'n rug, met de kop naar z'n zij gebogen.
Het was een mooi beestje. :(

Gebruikersavatar
Klazientje
Berichten: 290
Lid geworden op: 08 mar 2009 10:18
Land: Belgie
M/V: V

Re: Waarom?

Berichtdoor Klazientje » 15 jun 2009 19:25

Lessalin, weet niet of het nodig is, maar als je wil kan ik je helpen met de vertalingen. Zie het wel via pb
wil je graag helpen met je strijd. Wij wonen ook gedeeltes van het jaar in Frankrijk en weten hoe ze daar met dieren omgaan. Enkel interesse in zichzelf en in dieren als het hun goed uitkomt.

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14497
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: Waarom?

Berichtdoor lnge » 15 jun 2009 20:01

Het arme dier :puppydogeyes:
Hij moet wel een enorme klap op het asfalt gemaakt hebben.
Ik neem aan dat je hem wel 'bewaart' als bewijs materiaal?

Misschien een dom idee :?, maar Brigitte Bardot is nog steeds heel actief bezig met dieren en wantoestanden daar omheen (recent heeft ze nog een stier gered). Misschien kan je haar benaderen met deze ellende?

Gebruikersavatar
lessalines
Gebanned
Berichten: 3120
Lid geworden op: 02 sep 2007 11:34
Land: Frankrijk
M/V: V

Re: Waarom?

Berichtdoor lessalines » 15 jun 2009 20:30

Heel lief van Klazientje. Ik stuur je even een PBtje.

Helemaal geen dom idee, Inge. Ik zal even kijken wat ik van BB op het internet kan vinden. Aan de kalkoen hebben we verder niets meer. Die wordt door de dierenbescherming verder 'afgevoerd'. De foto's zullen het moeten doen als bewijsmateriaal. We kunnen niemand aansprakelijk stellen.

Gebruikersavatar
Kabee
Berichten: 467
Lid geworden op: 06 mei 2009 22:44
Land: Belgie
M/V: V

Re: Waarom? nu met foto's (kan schokkend zijn)

Berichtdoor Kabee » 15 jun 2009 20:41

pff ik word hier echt mottig van!
Ik kan me niet voorstellen dat je een goed mens kan zijn als je zo met dieren 'kan' omgaan, want dat moet je echt kunnen hoor!
Dat mensen dit dagelijks willen doen om geld te verdienen....Ik zou niet meer kunnen eten en slapen.

Gebruikersavatar
nel
Berichten: 9257
Lid geworden op: 27 sep 2002 10:26
Land: NL
M/V: V
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Waarom? nu met foto's (kan schokkend zijn)

Berichtdoor nel » 15 jun 2009 22:19

Vreselijk :(
En dan te bedenken dat dit er maar eentje is van wie we het leed zien.

Misschien heb je hier iets aan :

http://www.dierenbescherming.nl/nieuws/1945


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten