Teveel haantjes en niemand wil ze

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Gebruikersavatar
cetinel
Berichten: 8889
Lid geworden op: 22 dec 2003 22:42
Land:
M/V: V
Locatie: belgie-st-niklaas

Re: Teveel haantjes en niemand wil ze

Berichtdoor cetinel » 23 jul 2008 10:15

wodkacola schreef:Er word hier al een paar keer gesproken, over dat alles beter is, dan hem naar iemand te doen die er toch niet "goed" voor zorgt.

Volgens mij word dit toch te veel uit het eigen perspectief van kippen houden gezien.

ik zie daarbij, dat iemand lekker veel grond heeft, een boeren erf of zoiets, dat er al een paar dieren lopen, en dat die dieren keuken afval, en andere resten krijgen, oud brood van de bakker enzo. en daar is helemaal niks mis mee volgens mij. volgens mij is dat nog maar steeds een pracht leven voor kippen.


een leven waar in een ander topic juist over gemijmerd word. http://www.kippenforum.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=12&t=35239



dat weet je toch niet,dat het bij zo iemand is wodkacola,daar is in haar eerste bericht toch niets van te lezen hoe die daar zitten zou(of ik moet er overheen gelezen hebben) en tis niet omdat iemand wel veel ruimte heeft ,dat ze met scharrelen alleen zullen toekomen he

Gebruikersavatar
emmertje84
Berichten: 500
Lid geworden op: 20 feb 2008 13:16
Land:
M/V: V

Re: Teveel haantjes en niemand wil ze

Berichtdoor emmertje84 » 23 jul 2008 10:16

Hoe weet je nu al zo zeker dat je ze niet kwijtraakt, ik ben tot nu toe ook al mijn haantjes altijd kwijt geraakt. Soms duurt het alleen wat langer....en dan denk je dat je ze niet meer kwijt raakt... maar dan komt er op een gegeven moment toch nog iemand! Ik zou de hoop nog niet opgeven en anders inderdaad toch kiezen voor de slacht, door iemand die dat op een goede, humane manier kan.

Gebruikersavatar
cetinel
Berichten: 8889
Lid geworden op: 22 dec 2003 22:42
Land:
M/V: V
Locatie: belgie-st-niklaas

Re: Teveel haantjes en niemand wil ze

Berichtdoor cetinel » 23 jul 2008 10:19

elderman9 schreef:Hoi Allemaal

ik had voor 1 haantje een tehuis, maar die mensen zeiden direkt dat als het hun uit kwam de dieren :!: :!: :!: eten kregen, en zeker geen opfokkorrel/legkorrel. En toen kregen ze het haantje niet mee.

Hebben jullie andere ideeen???



Groetjes Ineke



hieruit kan ik enkel en alleen opmaken dat de toekomstige eigenaars te kennen hebben gegeven dat ze er geen voer voor zouden kopen,verder niks( het kan dus zo zijn zoals jij het zegt,maar het kan netzogoed van niet he)

Gebruikersavatar
wodkacola
Berichten: 6605
Lid geworden op: 11 nov 2006 14:23
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Wingene

Re: Teveel haantjes en niemand wil ze

Berichtdoor wodkacola » 23 jul 2008 10:22

cetinel schreef:

dat weet je toch niet,dat het bij zo iemand is wodkacola,daar is in haar eerste bericht toch niets van te lezen hoe die daar zitten zou(of ik moet er overheen gelezen hebben) en tis niet omdat iemand wel veel ruimte heeft ,dat ze met scharrelen alleen zullen toekomen he


nee dat weet niemand, maar juist daarom zeg ik dat iedereen uit zijn eigen perspectief kijkt, zonder te weten of dat de juiste is.

dus hoe kan je er dan over oordelen dat het haantje het daar niet goed gehad zou hebben. ;)

en kippen kunnen met veel ruimte, en goede verschillende soorten ondergrond, voor echt een heel groot gedeelte, tot zelfs alles aan hun eigen voedsel voorziening komen.

Gebruikersavatar
cetinel
Berichten: 8889
Lid geworden op: 22 dec 2003 22:42
Land:
M/V: V
Locatie: belgie-st-niklaas

Re: Teveel haantjes en niemand wil ze

Berichtdoor cetinel » 23 jul 2008 10:31

tja,das ook waar natuurlijk,maar veel ruimte is voor nogal wat mensen ook een abstract begrip.....

ik heb een deel van mijn beesten bij mijn moeder ondergebracht in afwachting van de verhuis want hier hebben ze ongeveer 150 vierkante meter(de tuin) waar ze lopen,maar met een stuk of 20(grote en kleine) kippen vond ik dat toch te krap worden(op den duur schiet er niks van gras of beplanting over)nu heb ik hier drie grote kippen 1 kriel met haar drie kuikjes en dan de 6 mixen(de siameeskes to be)en 4 maranskuikens van 8 weken die ik voor iemand anders opkweek,die gaan dus binnenkort ook weer weg.vind ik al meer dan voldoende kippen op de opp.
het feit dat het of nog kuikentjes of krielen zijn maakt ook een groot verschil(ik heb enkel de groten verhuisd voorlopig)
en toch vind ik dat de mijne ook voer moeten krijgen(zeker de kuiks) want met scharrelen alleen zal het niet lukken vrees ik...

Robijntje
Berichten: 128
Lid geworden op: 01 jul 2008 12:02
Land: Nederland
M/V: V

Re: Teveel haantjes en niemand wil ze

Berichtdoor Robijntje » 23 jul 2008 10:44

wodkacola schreef:
Robijntje schreef:Maar als wij bespreken, hoe zeer het ons emotioneel raakt, als het slecht gaat met onze kippen. Dan zijn we opeens emotionele softies...



sorry maar dit klopt niet,

iedereen mag hier gewoon emotioneel doen, en zeker als het niet goed gaat met zijn of haar dieren, daar word hier ,in de regel, niks over gezegt.



Lieve Wodkacola,

Dit klopt WEL, toen ik er ooit iets over zei, was ik plots een "doorgeslagen vegetarier!"
Deze opmerking heeft mij heel veel pijn gedaan. Maar laten we het hierbij houden, want anders is er weer herrie in de tent.

Gebruikersavatar
gonda
Berichten: 14997
Lid geworden op: 02 okt 2002 15:44
Land: Belgie
M/V: V
Contacteer:

Re: Teveel haantjes en niemand wil ze

Berichtdoor gonda » 23 jul 2008 10:54

Robijntje schreef:
wodkacola schreef:
Robijntje schreef:Maar als wij bespreken, hoe zeer het ons emotioneel raakt, als het slecht gaat met onze kippen. Dan zijn we opeens emotionele softies...



sorry maar dit klopt niet,

iedereen mag hier gewoon emotioneel doen, en zeker als het niet goed gaat met zijn of haar dieren, daar word hier ,in de regel, niks over gezegt.



Lieve Wodkacola,

Dit klopt WEL, toen ik er ooit iets over zei, was ik plots een "doorgeslagen vegetarier!"
Deze opmerking heeft mij heel veel pijn gedaan. Maar laten we het hierbij houden, want anders is er weer herrie in de tent.

Robijntje, jij hebt van mij gezegd, dat ik een verbiterd mens ben, en dat ik een psychotisch iemand ben met een dwangneurose tot kuisen.
En daarvoor was ik bijna van het forum afgestapt, want indien je mij zou kennen, dan zou je beseffen dat je mij tot in mijn kleine tenen hebt beledigt.
dus ja, ik laat het hier ook bij, maar misschien moet je effe in het vervolg gaan nadenken vooraleer je nog iets zegt.
en ik laat het hier dus ook bij.

Gebruikersavatar
wodkacola
Berichten: 6605
Lid geworden op: 11 nov 2006 14:23
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Wingene

Re: Teveel haantjes en niemand wil ze

Berichtdoor wodkacola » 23 jul 2008 11:00

Robijntje schreef:
wodkacola schreef:
Robijntje schreef:Maar als wij bespreken, hoe zeer het ons emotioneel raakt, als het slecht gaat met onze kippen. Dan zijn we opeens emotionele softies...



sorry maar dit klopt niet,

iedereen mag hier gewoon emotioneel doen, en zeker als het niet goed gaat met zijn of haar dieren, daar word hier ,in de regel, niks over gezegt.



Lieve Wodkacola,

Dit klopt WEL, toen ik er ooit iets over zei, was ik plots een "doorgeslagen vegetarier!"
Deze opmerking heeft mij heel veel pijn gedaan. Maar laten we het hierbij houden, want anders is er weer herrie in de tent.


:bril:

in dat topic, ging het niet over emotionele zaken, het ging over een discussie of muizen wel of niet gevaarlijk waren voor kippen. dat ging niet over gevoelens en dat soort dingen. je kan er hoogstens over zeggen, dat er op gevoelens van mensen is ingespeeld, en dan niet altijd op een nette manier, en daar was jijzelf ook onderdeel van.

het zeggen dat je hier aangevallen word als je emotioneel bent, dat is eigenlijk een beetje stemming makerij, want het is niet ergens op gebaseerd.

de rest heeft gonda al gezecht zie ik net.

Gebruikersavatar
elderman9
Berichten: 3912
Lid geworden op: 06 jul 2007 09:30
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Finsterwolde ( Groningen )

Re: Teveel haantjes en niemand wil ze

Berichtdoor elderman9 » 23 jul 2008 11:12

Hoi Allemaal


Ik wil nog even reageren waarom ik het haantje niet heb meegegeven.
Van horen en zelf zien, komt het haantje bij twee volwassen hennen. Het hokje waarin de hennen zitten en het haantje later ook, is een kleine konijnenhokje ,je weet wel die je op het gras kan verplaatsen. Er zit geen nacht/schuilhokje aanvast en staan gewoon onbeschermd tegen weersinvloeden bij hun in de tuin.
de twee hennen zagen er ziek en mager uit. je kan toch geen 8 weken oud haantje tussen twee volwassen hennen zetten op een ruimte van nog geen meter bij meter????
En volgens hun buren ( dus van de buren en niet van mijzelf) is hun kat door de dierenbescherming in beslag genomen wegens ernstige mishandeling ( dit kan ik dus zelf niet beamen).
Het is mijn fout om kuikens te laten uitbroeden, en kan ik op zijn minst toch proberen om een goed tehuis voor hun te vinden.
En er komt nog bij, dat mijn man het haantje op een hennetje :shock: :shock: :shock: vindt lijken.
Volgens hem kan ik maar beter wachten tot hij/zij begint met kukelen.
Het kuiken is van 23 Mei vader is wyandotte kriel en moeder en kruising tussen een brahma en een .......... weet ik niet, de moeder is in ieder geval een reus, het haantje ook, is al groter dan mijn krielen.
Zal proberen er een foto van te maken.
Ik ben er zeker van dat het een haantje is want het vecht, of doen hennetjes dat ook???




Groetjes Ineke

Gebruikersavatar
cetinel
Berichten: 8889
Lid geworden op: 22 dec 2003 22:42
Land:
M/V: V
Locatie: belgie-st-niklaas

Re: Teveel haantjes en niemand wil ze

Berichtdoor cetinel » 23 jul 2008 11:16

hennetjes vechten ook hoor!
ben benieuwd naar de foto(s)
verder zou ik geen enkel beest meegeven aan die mensen zoals jij ze beschrijft!


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 79 gasten