praten tegen kippen

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Re: praten tegen kippen

Berichtdoor Lies » 11 sep 2010 00:33

marjolijn1957 schreef:Ik klets ook heel wat af. Tegen alle dieren. En nitt alleen tegen m'n eigen dieren maar ook dieren die ik tegekom als ik bv aan het wandelen ben.


Dat heb ik ook! Ik praat tegen vreemde dieren en tegen mijn eigen dieren. Maar ik klets niet zomaar, ik zeg tegen ze wat ik wil zeggen, het heeft inhoud. Heel mooi: Ik wil dat Dix hooi eet maar hij verrekt dat. Toch, als ik dat heel serieus tegen hem zeg gaat hij overal kijken of er een hooitje is wat hij lust. Uiteindelijk als hij overal gezocht heeft gaat hij zitten met een gezicht dat zegt dat hij wel wil maar dat het echt niet te pruimen is. :lol: Soms eet hij trouwens wel maar na 3 tot 5 minuten eten gaat hij heel verwachtingsvol op biks zitten wachten. Die kop van hem spreekt boekdelen. Wat een gaaf dier is het toch denk ik dan. Ik ben ècht heel dol op hem :hartje: T zou alleen zo mooi zijn als hij meer hooi at..

T Ging over kippen.. ja die luisteren vaak wel. Elfi gaat de keuken uit als ik roep, mits ik goed in mijn vel zit. En laatst zweeg de haan toen ik gilde dat hij stil moest zijn. Tot mijn grote opluchting ;) Ze luisteren in elk geval heel goed naar hun naam, die kennen ze maar al te goed.

Gebruikersavatar
lessalines
Gebanned
Berichten: 3120
Lid geworden op: 02 sep 2007 11:34
Land: Frankrijk
M/V: V

Re: praten tegen kippen

Berichtdoor lessalines » 11 sep 2010 12:38

Oh ja hoor, ik praat ook tegen de kippen en alle andere dieren, ook wilde.

Bv bij het checken van de deurtjes van de hokken is het vaak donker en als ik dan binnen kom is het even paniek, maar als ik m'n mond open doe is het weer rustig. Ik wens ze dan een prettige nacht en in de ochtend als alle hokken weer schoon zijn en ik m'n eigen dingen ga doen, wens ik ze een prettige en vooral ook gezonde dag.

badinki
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 jul 2010 20:38
Land: nederland
M/V: V

Re: praten tegen kippen

Berichtdoor badinki » 12 sep 2010 16:39

ik praat ook tegen mijn kuikentjes. dan ga ik gezelig bij ze zitten en zeg ik ook vaak lieve woordjes tegen hun.
en dan kijken ze me grappig aan. :lol:

Gebruikersavatar
Hybris
Berichten: 308
Lid geworden op: 10 jun 2010 21:17
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: praten tegen kippen

Berichtdoor Hybris » 12 sep 2010 21:40

Heb nu al een paar dagen dat een van mijn jonge serama kuikens mij steeds volgt!

Het probleem is nu dat ze niet meer bij de rest wil. Heb ze nu binnen bij mij genomen. Ze zit nu zelfs 's avonds gewoon hier op de bureau voor het scherm te slapen! 'S nachts slaapt ze op box die hier staat. Elke keer ik haar bij de rest wil steken loopt ze te piepen tot ik kom en dan stopt ze. Soms is het echt zielig..

Als ik praat tegen haar lijkt ze mij wel te begrijpen en kijkt ze mij zo verliefd aan :shock: Ik raak echt veel te gehecht aan mijn dieren!

Mijn vriendin verklaart mij zelfs gek als ik dit vertel :mrnono:

Hier een foto van haar

Afbeelding

Gebruikersavatar
con1954
Berichten: 3686
Lid geworden op: 23 sep 2009 20:16
Land: nederland
M/V: V

Re: praten tegen kippen

Berichtdoor con1954 » 12 sep 2010 22:20

Heel herkenbaar allemaal. Ben dus gelukkig niet de enige. :mrgreen:

Ik praat altijd als ik de dieren zie. Gewoon een beetje prietpraat. Ze zouden het heel vreemd vinden als ik niets zou zeggen.

Als de kippen op stok zitten en ik sluit het hok af zeg ik ze altijd zachtjes welterusten en slaap lekker. :grinnik:
Laatst gewijzigd door con1954 op 14 sep 2010 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19200
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: praten tegen kippen

Berichtdoor Isabel » 13 sep 2010 06:05

Heb mijn dames zojuist een goedemorgen gewenst. :mrgreen:
Geloof dat de boodschap niet echt aankwam: de dames waren nog in diepe slaap... :roll:

Gebruikersavatar
con1954
Berichten: 3686
Lid geworden op: 23 sep 2009 20:16
Land: nederland
M/V: V

Re: praten tegen kippen

Berichtdoor con1954 » 14 sep 2010 21:13

Wat leuk trouwens Hybris dat het kuiken je volgt. Ze ziet je waarschijnlijk dan toch als (vader)kloek.
Kan me voorstellen dat je er zo aan hecht, zou ik ook hebben.
En zo schattig dat ze op je bureau ligt te slapen. Maar zou ze nog in het kippenhok willen?
Zie het nog wel gebeuren dat ze van de winter in een mandje naast jullie bed slaapt. :grinnik:
Laatst gewijzigd door con1954 op 14 sep 2010 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
con1954
Berichten: 3686
Lid geworden op: 23 sep 2009 20:16
Land: nederland
M/V: V

Re: praten tegen kippen

Berichtdoor con1954 » 14 sep 2010 21:15

Isabel schreef:Heb mijn dames zojuist een goedemorgen gewenst. :mrgreen:
Geloof dat de boodschap niet echt aankwam: de dames waren nog in diepe slaap... :roll:



hahaha...dat kan ik me wel voorstellen aan het tijdstip te zien van dit bericht. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19200
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: praten tegen kippen

Berichtdoor Isabel » 14 sep 2010 21:26

Als de kippen nog op stok zitten, is het inderdaad te vroeg om naar je werk te gaan of uberhaupt al wakker te zijn. ;)


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten