echte bloedMIJT PLAAG (bekend als bloedluis)

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
José
Berichten: 8278
Lid geworden op: 10 mar 2009 11:21
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Re: echte bloedluis PLAAG

Berichtdoor José » 12 jul 2012 10:32

Elk hok, van wat voor materiaal dan ook, heeft een deur waar de kippen door naar binnen/buiten moeten. En hoe glad en gemakkelijk te reinigen ook, die mijten wandelen gewoon door de deur weer naar binnen. Dat blijft de zwakke schakel. Die mijten komen ergens vandaan uit de directe omgeving van het hok. Dan zou je eerst een vierkante kilometer omgeving moeten platbranden om even verlost te zijn.En dan nog komen ze echt wel weer terug.

Patriciadupon
Berichten: 18
Lid geworden op: 25 jul 2011 15:09
Land: NL
M/V: V
Contacteer:

Re: echte bloedluis PLAAG

Berichtdoor Patriciadupon » 12 jul 2012 10:38

gerda haubourdyn schreef:Als je de tuinslang aansluit op de heet waterkraan, dan moeten die bloedluizen toch kapot?
Ik gebruik DECIMITEom het hok te behandelen en in dat goedje blijven ze plakken.
Ik zou de boel niet afbreken, want als je weer een plaag hebt kan je opnieuw beginnen.
Je moet ze weg krijgen, desnoods bel je even naar BAYER.

Ik weet het niet: het moettoch heter zijn dan 65 graden willen ze dood gaan?
Als het water door de slang gaat is het al weer afgekoeld onder 65 graden lijkt me... De hogedukspuit werkt ook niet vgns mij..want in de klikobak zaten ze ook ( omdat daar het zaagsel ingegooid was uit het hok) die heb ik met de hoge drukspuit + dettol gereinigd maar gisteren ( dus 1 week later! ) gooide ik iets weg en ze liepen er nog...
Laatst gewijzigd door Patriciadupon op 12 jul 2012 10:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Patriciadupon
Berichten: 18
Lid geworden op: 25 jul 2011 15:09
Land: NL
M/V: V
Contacteer:

Re: echte bloedluis PLAAG

Berichtdoor Patriciadupon » 12 jul 2012 10:41

Ik denk idd niet dat je er echt vanaf kan komen helaas... maar onder controle houden is wel iets makkelijker lijkt me met een overzichtelijk hok dat makkelijk uit elkaar te halen en schoon te houden is dan met een houten hok dat veel kieren en spleten heeft.?
José schreef:Elk hok, van wat voor materiaal dan ook, heeft een deur waar de kippen door naar binnen/buiten moeten. En hoe glad en gemakkelijk te reinigen ook, die mijten wandelen gewoon door de deur weer naar binnen. Dat blijft de zwakke schakel. Die mijten komen ergens vandaan uit de directe omgeving van het hok. Dan zou je eerst een vierkante kilometer omgeving moeten platbranden om even verlost te zijn.En dan nog komen ze echt wel weer terug.

Gebruikersavatar
Ruben
Berichten: 4993
Lid geworden op: 09 okt 2002 10:04
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Geel
Contacteer:

Re: echte bloedluis PLAAG

Berichtdoor Ruben » 12 jul 2012 11:21

Roofmijten heeft geen nut als je met vergif werkt, die gaan daar ook dood van. Bij ons in de club is twee maand geleden de man van Dutchy's komen spreken en die zei dat je 6 weken moest wachten met roofmijten uit te zetten nadat je met vergif had behandeld.

Patriciadupon
Berichten: 18
Lid geworden op: 25 jul 2011 15:09
Land: NL
M/V: V
Contacteer:

Re: echte bloedluis PLAAG

Berichtdoor Patriciadupon » 12 jul 2012 12:57

Ruben schreef:Roofmijten heeft geen nut als je met vergif werkt, die gaan daar ook dood van. Bij ons in de club is twee maand geleden de man van Dutchy's komen spreken en die zei dat je 6 weken moest wachten met roofmijten uit te zetten nadat je met vergif had behandeld.

OK dat is goed om te weten, dan wacht ik daar mee... :-)

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8951
Lid geworden op: 17 dec 2007 18:34
Land: Duitsland
M/V: M
Locatie: Nedersaksen
Contacteer:

Re: echte bloedluis PLAAG

Berichtdoor Ron » 12 jul 2012 18:39

gerda haubourdyn schreef:Als je de tuinslang aansluit op de heet waterkraan, dan moeten die bloedluizen toch kapot?
.


Wat zit er toch in hemelsnaam in je hoofd? Een Bos Wortels i.p.v. hersens???

Bloedluis zit ver in de naden, laat staan waar de eieren liggen van die bloedluis.
Al doe je kokend water dan nog zullen deze overleven.
Met water van 60 graden spoel je de bloedluis leuk weg maar meer ook niet.
Als is het water 80 graden dan nog loopt het water van boven naar beneden, en koelt dus af voordat
de bloedluis dood is. En dus verplaats je die beesten alleen maar.

Gebruikersavatar
love for ko s
Berichten: 701
Lid geworden op: 19 dec 2009 23:09
Land: belgie
M/V: M
Contacteer:

Re: echte bloedluis PLAAG

Berichtdoor love for ko s » 12 jul 2012 22:58

Zoals ik al zei Byemite is HET product ! Ik ben er echt zéér tevreden over . Zeker doen !! :)

Gebruikersavatar
buldog
Berichten: 7075
Lid geworden op: 11 apr 2005 22:36
Land: Friesland
M/V: M
Locatie: (Frl)
Contacteer:

Re: echte bloedluis PLAAG

Berichtdoor buldog » 13 jul 2012 09:18

RH schreef:Of potten gebruiken:

Is te bestellen bij: Klik Hier

AfbeeldingAfbeelding


Ik zie dat deze potten dezelfde werkzame stof bevatten als parasite-ex.
Namelijk Dichloorvos.
Dan is een flesje parasite-ex voor de kleinere ruimtes toch veel voordeliger ?
Plus dat je de druppels van de parasite-ex gerichter op bepaalde plaatsen kunt gebruiken.
En een fles parasite-ex is ook goed voor 50m3.
Nadeel van beiden is dat het alleen in lege hokken te gebruiken is.

Gebruikersavatar
JoRoKy
Gebanned
Berichten: 1120
Lid geworden op: 29 sep 2011 14:10
Land: Nederland
M/V: M

Re: echte bloedluis PLAAG

Berichtdoor JoRoKy » 13 jul 2012 11:48

MIC schreef: ... de biokill, de veerust, de (duiven?)poeder, de javel, de dettol, het frietvet, de brander die wekelijks door de hokken gaat... NIETS baat.


Zijn ze nu ook bestand tegen hitte en vuur? :gutgut: :gulzig:

MIC schreef:Ik heb de tip van Inge nog niet geprobeerd: spiritus met zeep, dat zal ik zeker ook doen.


Ik heb nu heftiger spul, maar bij bladluizen werkte dat ook altijd bij mij. Alleen heb ik er ook planten door dood zien gaan :)
Ik maak altijd een mengsel van spiritus, Dreft en water. Stinkt als de hel maar is wel doeltreffend. Nadeel vind ik dat het zo nat is. Vandaar dat ik nu wat drogers gebruik voor het hok.

Gebruikersavatar
_nathan_
Berichten: 870
Lid geworden op: 09 mei 2009 18:17
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Aalter

Re: echte bloedluis PLAAG

Berichtdoor _nathan_ » 13 jul 2012 13:00

love for ko s schreef:Zoals ik al zei Byemite is HET product ! Ik ben er echt zéér tevreden over . Zeker doen !! :)

Ik heb ook een tijd Byemite gebruikt, inderdaad zeer goed product.
Toen ik een tijdje geleden met noorse mijten zat bij mijn hanen heeft de DA mij Sarnacuran Pour-On gegeven ipv Byemite, ook daarover zeer tevreden, de noorse mijten waren meteen dood. Nu gebruik ik het in de hokken tegen bloemijt (zo'n fles gaat wel een tijdje mee :) ). Net zoals bij Byemite heb ik met Sarnacuran geen mijten in het hok en ook geen luizen/mijten op de dieren (dieren zijn een aantal maand geleden behandeld met Sarnacuran, let wel op: 2000 keer verdunnen! Nadien dieren behandeld met Effipro (gelijkaardig aan Frontline)).


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten