Waarom? nu met foto's (kan schokkend zijn)

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Gebruikersavatar
Klazientje
Berichten: 290
Lid geworden op: 08 mar 2009 10:18
Land: Belgie
M/V: V

Re: Waarom? nu met foto's (kan schokkend zijn)

Berichtdoor Klazientje » 16 jun 2009 23:17

Je hebt wel gelijk maar ik zou het toch niet kunnen hoor. Als ik zo'n gebraden boutje in handen zou hebben zou ik toch steeds denken aan de tijd dat die nog levend rondliep. Heel vroeger hadden we een agressieve haan die mij heel vaak tot bloedens toe heeft aangevallen. Mijn vader heeft die toen geslacht (was een enorm groot beest) maar ik kreeg geen hap binnen :mrnono:

frankip
Berichten: 3074
Lid geworden op: 15 jan 2009 20:07
Land: nl
M/V: M

Re: Waarom? nu met foto's (kan schokkend zijn)

Berichtdoor frankip » 16 jun 2009 23:26

Dan lees eens het onderwerp"wat eten we vandaag".Hoe vaak komen daar kip en ander vlees langs,wat ongetwijfeld dezelvde route heeft gehad als de kalkoen.En vaak zijn de schrijvers juist de mensen die alles zielig vinden. :shock:

Gebruikersavatar
lessalines
Gebanned
Berichten: 3120
Lid geworden op: 02 sep 2007 11:34
Land: Frankrijk
M/V: V

Re: Waarom? nu met foto's (kan schokkend zijn)

Berichtdoor lessalines » 16 jun 2009 23:28

Alternatief is: géén kippenboutje. Je mist echt niets hoor. ;) Je wordt er ook echt niet ongelukkiger van, eerder gelukkiger.

Frankip, dat topic volg ik eigenlijk niet. Maar ik kan het me helemaal voorstellen al denk ik dat de meesten niet weten of zich niet kunnen voorstellen wat er zich afspeelt.

Gebruikersavatar
eitje kwijt
Berichten: 213
Lid geworden op: 27 mei 2009 10:57
Land: nl
M/V: V

Re: Waarom? nu met foto's (kan schokkend zijn)

Berichtdoor eitje kwijt » 18 jun 2009 08:52

wat een vreselijk verhaal... :cry: ik kan bijna de juiste letters niet meer typen, ik kan ze bijna niet zien omdat mijn ogen vol tranen staan... ik kijk maar niet verder naar de foto's, dan kan je me helemaal opvegen.
maar idd je hebt zoooooooo gelijk, wat gebeurt er allemaal voor ellendigs met al die andere kippen en dieren, terwijl wij zo goed mogelijk voor onze diertjes zorgen.
Het wordt nou echt eens tijd dat de mensheid wakker wordt ipv altijd alleen maar aan de centen te denken? :-x

Gebruikersavatar
Ruben
Berichten: 4993
Lid geworden op: 09 okt 2002 10:04
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Geel
Contacteer:

Re: Waarom? nu met foto's (kan schokkend zijn)

Berichtdoor Ruben » 18 jun 2009 10:11

eitje kwijt schreef:Het wordt nou echt eens tijd dat de mensheid wakker wordt ipv altijd alleen maar aan de centen te denken? :-x

De dag dat jij gratis en voor niets gaat werken, zal het allemaal beter gaan met de wereld... :roll:

Gebruikersavatar
liefbeesje
Berichten: 343
Lid geworden op: 18 feb 2008 12:26
Land:
M/V: V
Locatie: Twente

Re: Waarom? nu met foto's (kan schokkend zijn)

Berichtdoor liefbeesje » 18 jun 2009 10:35

frankip schreef:Dan lees eens het onderwerp"wat eten we vandaag".Hoe vaak komen daar kip en ander vlees langs,wat ongetwijfeld dezelvde route heeft gehad als de kalkoen.En vaak zijn de schrijvers juist de mensen die alles zielig vinden. :shock:


Daar ben ik het nou helemaal mee eens. Als je niet wilt dat dit soort dingen gebeuren, dan kan je beter stoppen met vlees eten. Of, als je het niet kunt laten staan, je eigen dieren eten. Dan weet je hoe ze behandeld zijn geweest.

kippenengeltje
Berichten: 818
Lid geworden op: 26 apr 2009 12:20
Land:
M/V: V

Re: Waarom? nu met foto's (kan schokkend zijn)

Berichtdoor kippenengeltje » 18 jun 2009 10:47

Het wordt nou echt eens tijd dat de mensheid wakker wordt ipv altijd alleen maar aan de centen te denken?
eitje kwijt


ik vind dat heel makkelijk gezegd in deze tijd
mijn man werkte bij getronics het gedeelte wat verkocht is naar tnt
heel veel beslissingen want zijn nieuwe werk plek is in maarssen en wij wonen nu in apeldoorn'
de komende 9 maanden wordt er beslist, of hij raakt zijn baan kwijt of hij gaat mee naar maarssen
wij zijn pas vanwege sloop in onze oude buurt in deventer,naar apeldoorn verhuisd
heel fijn en mooi huis helemaal gerenoveerd ( gelukkig huurhuis ) , tuin net aangelegd ,met weinig geld en heel veel fantasie en mazzel
dochter van 6 sinds september vorig jaar op nieuwe school, net nieuwe vriendjes en doet het goed op school, 3ling van 18 waarvan er 1 in nijmegen gaat studeren, 1 in deventer werkt en 1 in deventer een opleiding volgt
Indien mijn man mee gaat naar maarsen heeft hij de keus
of iedere dag een uur heen en een uur terug forensen om naar het werk te komen ( hij werkt in 3 ploegen-avond-dag-nacht )
Of wat de baas het liefst heeft vehuizen naar een plaats 10km in de omtrek van utrecht
of een andere baan zoeken


tja om dan niet aan het geld te denken word toch wel heel moeilijk eerlijk gezegd

Gebruikersavatar
eitje kwijt
Berichten: 213
Lid geworden op: 27 mei 2009 10:57
Land: nl
M/V: V

Re: Waarom? nu met foto's (kan schokkend zijn)

Berichtdoor eitje kwijt » 18 jun 2009 16:25

dat is zo, de tijd is slecht. maar onze opa's en oma's hadden ook niet elke dag vlees op tafel hoor, 1 keer p. week.
ik bedoel dus eigenlijk: nu heb je bij wijze van een kilo kipfilet voor 4 euro (sorry weet de werkelijke prijs niet). en dit staat los van de crisis, want toen alles goed ging wilde iedereen ook voor een dubbeltje op de eerste rang.

Gebruikersavatar
Ruben
Berichten: 4993
Lid geworden op: 09 okt 2002 10:04
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Geel
Contacteer:

Re: Waarom? nu met foto's (kan schokkend zijn)

Berichtdoor Ruben » 18 jun 2009 17:30

eitje kwijt schreef:onze opa's en oma's hadden ook niet elke dag vlees op tafel hoor, 1 keer p. week.

De mijne toch niet en dat waren ook "maar gewone mensen"...
Vleesverbruik in Europa ligt al eeuwen heel hoog, enkel klein dipje gehad rond de industriële evolutie, maar zelfs in 16de eeuw enzo waren er steden waar 70 kg vlees en meer per jaar werd gegeten.

't Was eerder omgekeerd: vrijdag geen vlees, vanuit geloofsovertuiging. Eigenlijk het Vrijdag-Veggiedagprincipe, dat nu door een aantal organistaties/personen nieuw leven ingeblazen wordt...

Ter info: naar't schijnt verbruikt een Belg jaarlijks gemiddeld 16,5 kg vlees als charcutterie. Maar vaak tellen mensen dit niet mee als het gaat om "ik eet niet veel vlees"...

Gebruikersavatar
lessalines
Gebanned
Berichten: 3120
Lid geworden op: 02 sep 2007 11:34
Land: Frankrijk
M/V: V

Re: Waarom? nu met foto's (kan schokkend zijn)

Berichtdoor lessalines » 18 jun 2009 18:38

Ruben schreef:
eitje kwijt schreef:onze opa's en oma's hadden ook niet elke dag vlees op tafel hoor, 1 keer p. week.

De mijne toch niet en dat waren ook "maar gewone mensen"...
Vleesverbruik in Europa ligt al eeuwen heel hoog, enkel klein dipje gehad rond de industriële evolutie, maar zelfs in 16de eeuw enzo waren er steden waar 70 kg vlees en meer per jaar werd gegeten.

't Was eerder omgekeerd: vrijdag geen vlees, vanuit geloofsovertuiging. Eigenlijk het Vrijdag-Veggiedagprincipe, dat nu door een aantal organistaties/personen nieuw leven ingeblazen wordt...

Ter info: naar't schijnt verbruikt een Belg jaarlijks gemiddeld 16,5 kg vlees als charcutterie. Maar vaak tellen mensen dit niet mee als het gaat om "ik eet niet veel vlees"...

Wat bedoel je met industriële 'evolutie', Ruben? ;)

Het gaat denk ik vooral om de grotere hoeveelheden vlees die dagelijks verorberd worden. Bij onze grootouders stond ook iedere dag vlees op tafel, maar een heel klein stukje. De rest van het bord werd gevuld met aardappelen en groenten.

Mag ik je een eerlijke vraag stellen, Ruben? Je reageert wel telkens op wat anderen hier zeggen. Maar ik ben nu eigenlijk wel heel erg benieuwd naar jou eigen mening van wat hier is gebeurd. En misschien heb je nog tips voor ons. De brieven voor de plaatselijke inspectie, de vereniging ter belangenbehartiging van slachtdieren (de OABA) en naar Marianne Thieme van de Partij van de Dieren liggen al klaar voor verzending. Hierover is zeker nog niet het laatste woord gezegd wat mij betreft.
Laatst gewijzigd door lessalines op 19 jun 2009 18:58, 1 keer totaal gewijzigd.


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten