Wat ben ik? - foto's zijn heel erg schokkend

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
jo-corine
Berichten: 9167
Lid geworden op: 02 jun 2004 11:02
Land:
M/V: V

Re: Wat ben ik? - foto's zijn heel erg schokkend

Berichtdoor jo-corine » 04 aug 2010 11:00

nyckle schreef:Ik kan er eigenlijk niks aan toevoegen. Marit verwacht waarschijnlijk dat buurman dat lijkje weghaalt. Ik denk dat het wel zal verteren. Ondergaan in as. Net als zoveel bio-dieren waar zij voor vecht. Typisch, dat dit dier voor haar deur vergaat tot niks. Geen tranen, begrafenis, bloemen en tranen. Wel veel poeha. Drama. Ik denk, dat dit bij Marit pas. Net als het passen, als een discussie op gang is. Dan moet er even tijd zijn voor leuke dingen.
Wat ik zie is een emotioneel incontinent mens. Daar is niks mis mee hoor. Ik denk echt wel dat het een heel lieve vrouw is. Soms de draad kwijt. Dat kennen we allemaal.


Denk je nou echt dat men staat te wachten op jouw mening over Marit? :roll:

Gebruikersavatar
lessalines
Gebanned
Berichten: 3120
Lid geworden op: 02 sep 2007 11:34
Land: Frankrijk
M/V: V

Re: Wat ben ik? - foto's zijn heel erg schokkend

Berichtdoor lessalines » 04 aug 2010 11:46

Dankjewel Joke en Jo-Corine. :-)

Waar het mij tenslotte ook om gaat is de verantwoordelijkheid van de boer (want er zijn regels voor) de dode dieren op een fatsoenlijke manier uit z'n bedrijf af te voeren en niet langs de kant van de weg te laten slingeren en zo een gevaar te laten zijn niet alleen voor andere dieren, maar ook voor de mens.

Dit is het tweede dier dat ik hier in een paar jaar tijd binnen een gebied van een paar kilometers langs de weg vind. Stel dat men in jullie dorpen en steden ook kadavers van dieren uit de bio-industrie zou vinden? Hoe zou men hierop reageren denk je en wat zou dat voor de publieke opinie doen? Ik veronderstel dat het niet goed is voor jullie verkoopcijfers? En hoe zou je eigenlijk zelf reageren als je wist dat één van jullie collega's jullie bedrijfstak zo in discrediet zou brengen door kadavers te laten rondslingeren?

Het zou veel verstandiger zijn, voor het in stand houden van een goed imago van jullie bedrijfstak, dat jullie hier zouden zeggen: "Jeetje, dit is niet goed te praten. Het zou niet voor moeten komen. Daar moet aan gewerkt worden." Maar nee, in plaats daarvan gaan jullie direct in de verdediging (halen er ik weet niet hoeveel zaken bij) en zouden dit het liefst onder stoelen of banken willen schuiven. En ondertussen vallen jullie mij erop aan dat ik dit onder de aandacht breng? :nuffig: Dankzij jullie discussie zijn we nu een paar pagina's verder en hebben velen op het forum dit topic nu gezien. Is dat zo goed geweest voor jullie bedrijfstak? Hmm. :?:
Laatst gewijzigd door lessalines op 04 aug 2010 12:31, 5 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
lessalines
Gebanned
Berichten: 3120
Lid geworden op: 02 sep 2007 11:34
Land: Frankrijk
M/V: V

Re: Wat ben ik? - foto's zijn heel erg schokkend

Berichtdoor lessalines » 04 aug 2010 11:47

@Klaasj, ik besef dat er jongeren aan dit forum deelnemen en daarom waarschuw ik liever vooraf dat er schokkende beelden staan in dit topic.

Gebruikersavatar
Marian
Berichten: 493
Lid geworden op: 29 jul 2007 11:44
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Gelderland

Re: Wat ben ik? - foto's zijn heel erg schokkend

Berichtdoor Marian » 04 aug 2010 12:37

nyckle schreef:Wat ik zie is een emotioneel incontinent mens. Daar is niks mis mee hoor. Ik denk echt wel dat het een heel lieve vrouw is. Soms de draad kwijt. Dat kennen we allemaal.

Wat een nare maar vooral belachelijke opmerking. Ik wilde nog reageren op jouw "reden" om te jagen. Het niet bij willen dragen aan de bio industrie :frons: Ik kan je hele verhalen vertellen over jagers!
Misschien moet je als je eerlijk bent gewoon toegeven dat je doodt voor de kick. Over emotioneel incontinent gesproken...
Marit, ga zo door. Ik bewonder de mensen die nog steeds de moeite nemen om voor de slecht behandelde dieren in de bres te springen. Ik blijf ook in discussie gaan maar nu op dit topic niet meer. Het moet natuurlijk wel leuk en beschaafd blijven.

Gebruikersavatar
Ruben
Berichten: 4993
Lid geworden op: 09 okt 2002 10:04
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Geel
Contacteer:

Re: Wat ben ik? - foto's zijn heel erg schokkend

Berichtdoor Ruben » 04 aug 2010 13:41

Dus twee dieren op een paar jaar tijd, da's dus ongeveer 2 dieren op 13 rondes (neem 2 jaar, anders meer rondes) van enkele tienduizenden tot honderdduizenden dieren, afhankelijk van de bedrijfsgrootte. 2 dieren op een paar honderdduizenden tot miljoenen dieren... Wat een ramp zeg :roll:

Er liggen massa's kadavers in dorpen en steden, ik denk dat ik er jaarlijks wel minstens honderd zie liggen binnen een straal van een paar kilometer. Voor de mensen beginnen gruwelen van dorpen vol dode koeien, varkens en weet ik veel wat nog meer, het gaat hier dan om kattenpelsjes, duivenvleugels, halve egeltjes, platte ratten... Een soortgelijk restje qua grootte en samenstelling, alleen iets meer ingewanden en iets minder mest. Een overblijfsel van "een onbekwame chauffeur in een gevaarlijke auto die de snelheidsregels overtreden heeft". Raar maar waar, auto's liggen nog steeds goed in de maatschappelijke markt en ze blijven goed verkopen. De publieke opinie hoor je hier niet, want dat "hoort erbij". Net zoals het al eens kan gebeuren dat er iets van de wagen valt als je naast een landbouwbedrijf woont. Normaal had het mest met pluimen geweest, nu is het mest met pluimen en twee pootjes. Een teken dat een kuiken op enkele tienduizenden/honderdduizenden aan de aandacht ontsnapt is en onder de mest geraakt is ipv geraapt en opgehaald. Kan altijd gebeuren, bij iedereen.
Dat het hier ligt, heeft weinig te maken met het opzettelijk niet goed ophalen van dode kadavers (waar inderdaad regelgeving voor is). Dit stukje mest met pootjes is het gevolg van een wagen die net niet voldoende afgedekt is en een bultje in de weg, misschien zelfs buiten de verantwoordelijkheid van de boer om. Het moet toch echt een lastige buur zijn dat hij/zij elke keer de schuld krijgt...

In principe moet dat opgeruimd worden, maar als de boer niet weet dat het er ligt, kan je het hem niet kwalijk nemen. Het kàn een gevaar zijn voor andere dieren, maar hoeft dat niet te zijn, zeker niet als het zo gedroogd is (of dat lijkt het toch op de foto). En de kans dat het een gevaar is voor de mens...
Nu, je gelooft wat je wilt natuurlijk, maar als je effectief gelooft dat dit een gevaar is voor de mens, dan duidt het toch op een serieus gebrek aan burgerzin dat je dit nog niet opgeruimd hebt, wetende wat voor gevolgen dit kan hebben voor je medemens.

Dit geval heeft trouwens ook niets met "de sector" te maken, wel met die ene individuele boer in dat ene individuele land. Dat die onoplettend is, wil niet zeggen dat "er ergens aan gewerkt moet worden".
Dit ene kipje maakt niets voor de verkoopcijfers, alles gaat voorbij, de massa vergeet snel. Denk aan de dioxinecrisis, MKZ... Allemaal tijdelijk, op een aantal jaren tijd herstelt dat weer. Misschien dat er nu een paar mensen van het forum een keer minder kip gaan eten of misschien een vegetariër extra op die bijna 7 miljard mensen, maar die maken het verschil niet.
Er wordt hier ook niet in de verdediging gegaan, de feiten worden enkel in een ander daglicht gesteld. Jij brengt het beeld van de onbekwame buurman-boer waar een kipje door zijn poten gezakt is, een "overtreding op het dierenwelzijn", en dan als een stuk vuil voor je deur heeft laten liggen. Er staat nog net niet dat hij het daar expres gelegd heeft.
Er zijn tal van andere scenario's. Het pas zielig zijn als we nu allemaal zouden zeggen "helemaal gelijk, Marrit" zonder juist te weten hoe de vork aan de steel zit. Een beetje kritische geest, daar zou je toch tegen moeten kunnen.

Er moet trouwens niets onder stoelen of banken gestoken worden: dieren gaan dood en er kan er al eens eentje aan je aandacht ontsnappen. En hoe grootschaliger de productie, hoe meer kans dat er zo eentje niet opgemerkt wordt. Wil je er niet aan meewerken, wordt dan veganist of wordt zelfvoorzienend. RH, Nyckle en ik, de drie "verdedigers" eten enkel eigengefokte kip. Dat kuiken, of beter zijn stalgenoten, wordt dus niet gefokt voor ons, maar voor iedereen die hier winkelkip koopt voor zichzelf, hond of kat.

En kom zeg, de waarschuwing erbij zetten "voor de jongeren"? Als er iets is wat aantrekt, dan is het zo'n titel wel. :roll:
Ik denk trouwens dat de meeste jongeren beter tegen zo'n beelden kunnen dan anderen hier aanwezig...

@ Marian: als je Nyckle een beetje gevolgd hebt de laatste jaren, weet je dat hij niet doodt voor de kick. Bij hem is het te doen om eerlijk vlees van dieren die een aangenaam leven gehad hebben. Evenzeer dus een ... opmerking.

klaasj
Berichten: 132
Lid geworden op: 14 okt 2006 13:02
Land:
M/V: V

Re: Wat ben ik? - foto's zijn heel erg schokkend

Berichtdoor klaasj » 04 aug 2010 20:41

Een fietsrit van school naar huis en weer terug levert voor de schoolgaande jeugd dan echt onverwerkbare trauma's op, de vogellijkjes met vers bloed en soms nog meer narigheden zijn niet te tellen als je je hoofd tenminste nog bij t verkeer zelf wilt houden.Dus de foto's zijn niet heel "erg schokkend" maar worden door sommigen zo ervaren net als de veronderstellingen over hoe het dit dier allemaal vergaan zou zijn. Ik ben niet tegen het hedendaagse autoverkeer of vliegverkeer of hoogspanningsmasten of scheepvaartverkeer maar de mensen die zich zo op emotie inspelend afzetten tegen de "bio industrie" moeten dan zelf ook niet deelnemen aan die vormen van verkeer of gebruik maken van elektriciteit dat door hoogspanningskabels geleidt word. en dan zijn het verkeer en electriciteit maar willekeurige voorbeelden die ik aanhaal, met een beetje goede wil zijn er dan nog wel meer voorbeelden te bedenken waarmee je de meest welwillende mensen kunt afschilderen als bijvoorbeeld een dierenbeul.

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Re: Wat ben ik? - foto's zijn heel erg schokkend

Berichtdoor Lies » 04 aug 2010 20:45

Ja, dàg.











Een fietsrit van school naar huis en weer terug levert voor de schoolgaande jeugd dan echt onverwerkbare trauma's op, de vogellijkjes met vers bloed en soms nog meer narigheden zijn niet te tellen
Als je dat zo goed weet dan raakt het je blijkbaar toch..

klaasj
Berichten: 132
Lid geworden op: 14 okt 2006 13:02
Land:
M/V: V

Re: Wat ben ik? - foto's zijn heel erg schokkend

Berichtdoor klaasj » 04 aug 2010 21:02

Het raakt me ook, maar relativeringen zijn ook wel op zijn plaats anders kun je beter niet meer de deur uit gaan en de gordijnen dicht houden met een kast vol leuke verhaaltjesboeken want de (werkelijke) wereld kan "schokkend" zijn.

klaasj
Berichten: 132
Lid geworden op: 14 okt 2006 13:02
Land:
M/V: V

Re: Wat ben ik? - foto's zijn heel erg schokkend

Berichtdoor klaasj » 04 aug 2010 21:10

Maar jij ging er zonder problemen van uit dat het mij niets zou doen en dat is ook weer een veronderstelling of vooroordeel. En uit een citaat of de opmerking ja dag kun je mijn ongelijk niet halen daar is weer meer voor nodig, maar ik zal niet zeggen dat ik gelijk of ongelijk heb. Ik geef slechts een voorstelling van zaken net als anderen hier.

nyckle
Berichten: 3004
Lid geworden op: 30 mei 2006 19:29
Land: nl
M/V: M
Locatie: friesland
Contacteer:

Re: Wat ben ik? - foto's zijn heel erg schokkend

Berichtdoor nyckle » 05 aug 2010 00:06

Marian schreef:
nyckle schreef:Wat ik zie is een emotioneel incontinent mens. Daar is niks mis mee hoor. Ik denk echt wel dat het een heel lieve vrouw is. Soms de draad kwijt. Dat kennen we allemaal.

Wat een nare maar vooral belachelijke opmerking. Ik wilde nog reageren op jouw "reden" om te jagen. Het niet bij willen dragen aan de bio industrie :frons: Ik kan je hele verhalen vertellen over jagers!
Misschien moet je als je eerlijk bent gewoon toegeven dat je doodt voor de kick. Over emotioneel incontinent gesproken...
Marit, ga zo door. Ik bewonder de mensen die nog steeds de moeite nemen om voor de slecht behandelde dieren in de bres te springen. Ik blijf ook in discussie gaan maar nu op dit topic niet meer. Het moet natuurlijk wel leuk en beschaafd blijven.


Als ik zou doden voor de kick, dan zou ik thuis moeten blijven en met de vliegenvanger achter de vliegen aan moeten gaan. Wat jij doet is alle jagers over een kam scheren. Ook onder de autorijders zitten ongelukken. Onder de voetballers ook.
Ja, jagers schieten beestjes dood. We gaan niet met een zoutpotje het veld in. Maar jagen is voor mij niet alleen het doden van een dier. Er gaat veel meer aan vooraf. Maar ik denk, dat je dat niet wilt begrijpen. Kan ik ook nog wel begrijpen hoor.
Dan zal ik nog een omschrijving geven van emotionele incontinentie geven. Emoties vloepen er uit zonder dat de gene er erg in heeft dat het ondoordacht is. Dat is hier het geval. Een zeer enge foto wordt geplaatst. Er bij gezet om de tere kinderzieltjes te beschermen. Ik trap echt niet in deze onzin. Een storm in een glas water.
Even later dat onderzoek van wat een kip kiest. een nest of een groep. Ja, en dat was het nest. Jongens en meisjes, dames en heren, Moeten we voor het welzijn van het dier slechts één kip gaan houden? Onderzoek heeft aangetoond volgens TS. Wat TS daar mee beoogd, ik weet het niet. Ja, dat er wat in dat kippenkopje afspeeld. Je kan duizend onderzoeken doen, maar je zal er nooit achter komen. Het is bij de meeste mensen al een probleem om emoties en werkelijkheid te onderscheiden.


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten