Betrouwbaarheid/ervaringen kippenhandelaren

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Pluchke
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 jun 2020 12:26
Land: Belgie
M/V: V

Re: Betrouwbaarheid/ervaringen kippenhandelaren

Berichtdoor Pluchke » 18 sep 2023 14:01

Ja voila zo is dat. En ik zou wel de kippen willen houden voor het gezelschap dus zeker niet omdat ze veel eitjes leggen ofzo mochten ze geen eitjes meer leggen ook geen probleem maar ik denk dat zo een ras niet bestaat :lol: spijtig genoeg

Pearlsofpassion
Berichten: 4377
Lid geworden op: 20 apr 2019 20:39
Land: Belgie
M/V: V

Re: Betrouwbaarheid/ervaringen kippenhandelaren

Berichtdoor Pearlsofpassion » 18 sep 2023 14:19

Dan kan je wel voor een sierras gaan.
Legras kan ook natuurlijk, maar sierras kan zeker ook. Die leggen minder hevig maar houden het wel jaren langer vol. Dat dooft wat meer uit ipv plots te stoppen.

Dan moet je eens kijken welk soort ras je het meest zou liggen.
Harco is een hybride als ik het goed zie. Best bijzonder dat die al 9 jaar is!

Pluchke
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 jun 2020 12:26
Land: Belgie
M/V: V

Re: Betrouwbaarheid/ervaringen kippenhandelaren

Berichtdoor Pluchke » 18 sep 2023 14:30

Ja ik vind dat ook maar je merkt aan alles dat ze oud aan het worden is. Ook door haar artrose scharrelt ze veel minder enz. Ik zou wel niet voor een krielkip gaan want zoals ik het soms hoor zijn die wel wat fragieler. En ik zeg het ik wil ze zo lang mogelijk bij mij houden. Ik ga nu eventjes afwachten maar ik ga me toch al wat voorbereiden naar welk soort kip ik zou houden. Bedankt voor de hulp!! :duimop:

Pearlsofpassion
Berichten: 4377
Lid geworden op: 20 apr 2019 20:39
Land: Belgie
M/V: V

Re: Betrouwbaarheid/ervaringen kippenhandelaren

Berichtdoor Pearlsofpassion » 18 sep 2023 16:24

Als je ze lang wil houden moet je van de hevige leggers wegblijven idd.
Krielen zijn niet kwetsbaarder hoor. Kruisinkjes zijn doorgaans extra sterk.

Ik heb er nog wel eentje van dit jaar dat weg zou mogen, en misschien nog wel eentje dat iets ouder is. Maar dat zijn (half)krielen, niet geënt, en geen kipjes om bij een hybride te stoppen (die zijn veel te hevig voor het karakter van mijn kipjes).

Ik weet niet meteen een adresje in de buurt. Waar woon je precies? Boven of onder of naast aalst?

Pluchke
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 jun 2020 12:26
Land: Belgie
M/V: V

Re: Betrouwbaarheid/ervaringen kippenhandelaren

Berichtdoor Pluchke » 18 sep 2023 18:51

Oke bedankt om te laten weten :-) tot nu toe gaat het nog zie ik haar niet al te hard treuren maar ik hou het in het oog ;) ik wacht nog wat af. Bedankt voor de hulp :duimop:

Jefry
Berichten: 20
Lid geworden op: 21 sep 2023 22:27
Land: Nederland
M/V: M

Re: Betrouwbaarheid/ervaringen kippenhandelaren

Berichtdoor Jefry » 04 okt 2023 22:16

Pearlsofpassion schreef:Als je ze lang wil houden moet je van de hevige leggers wegblijven idd.
Krielen zijn niet kwetsbaarder hoor. Kruisinkjes zijn doorgaans extra sterk.

Ik heb er nog wel eentje van dit jaar dat weg zou mogen, en misschien nog wel eentje dat iets ouder is. Maar dat zijn (half)krielen, niet geënt, en geen kipjes om bij een hybride te stoppen (die zijn veel te hevig voor het karakter van mijn kipjes).

Ik weet niet meteen een adresje in de buurt. Waar woon je precies? Boven of onder of naast aalst?



Ik weet niet of krielen in het algemeen kwetsbaarder zijn, maar ik heb daar wel wat opstartproblemen mee.
In tegenstelling tot mijn sussexen. Dat zijn echte legmachines, en zijn beresterk. ( kan je ook bij een hybride zetten, zelfde karakter)

Pluchke
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 jun 2020 12:26
Land: Belgie
M/V: V

Re: Betrouwbaarheid/ervaringen kippenhandelaren

Berichtdoor Pluchke » 05 okt 2023 05:50

Oke bedankt voor de info, want ik ben zeer bang geworden van kippen die veel eitjes leggen. Ik wil nooit meer meemaken wat ik met mijn 2 bruintjes heb meegemaakt. Van waar heeft u uw kippen? Alvast bedankt :duimop:

Jefry
Berichten: 20
Lid geworden op: 21 sep 2023 22:27
Land: Nederland
M/V: M

Re: Betrouwbaarheid/ervaringen kippenhandelaren

Berichtdoor Jefry » 05 okt 2023 09:41

Pluchke schreef:Oke bedankt voor de info, want ik ben zeer bang geworden van kippen die veel eitjes leggen. Ik wil nooit meer meemaken wat ik met mijn 2 bruintjes heb meegemaakt. Van waar heeft u uw kippen? Alvast bedankt :duimop:


Wat was daarmee? Ik heb ze in Meliskerke gehaald. Daar stonden die krielen op de regen, en alleen achterin het hol was het droog… ook niet echt super. Heb de zwakste meegenomen, dat is een opknap project van me.

Pearlsofpassion
Berichten: 4377
Lid geworden op: 20 apr 2019 20:39
Land: Belgie
M/V: V

Re: Betrouwbaarheid/ervaringen kippenhandelaren

Berichtdoor Pearlsofpassion » 05 okt 2023 09:55

Gewoon geen hybride of leghorn nemen. Dan komt het wel goed.
Mechelse koekoek zie je in Vlaanderen nog geregeld. Super leuk ras.
Kijk eens rond op tweedehand of bij een kleinveevereniging. Het is nu wel het juiste seizoen.

Als je twijfelt bij een ras of advertentie, vraag het dan hier even.
Blijf alleszinds weg van wie meer dan 2 rassen aanbiedt.

Jefry
Berichten: 20
Lid geworden op: 21 sep 2023 22:27
Land: Nederland
M/V: M

Re: Betrouwbaarheid/ervaringen kippenhandelaren

Berichtdoor Jefry » 05 okt 2023 10:13

Ik had eerst ook hybrides. Dacht dat die wel het meeste eieren zouden leggen, maar die pikten elkaar veelste veel, tot bloedens toe.

Ik heb wel eens gehoord van een kippenboer dat hybrides
puur gefokt zijn op legmeel om zo veel mogelijk eieren te leggen. Als ze dan buiten lopen, en van alles binnenkrijgen, gaan ze soms binnen een jaar al dood.


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten