De kippen hebben warm

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Gebruikersavatar
Chantal
Berichten: 6985
Lid geworden op: 12 mar 2007 14:19
Land: BELGIE
M/V: V
Locatie: BELGIE

De kippen hebben warm

Berichtdoor Chantal » 16 jul 2007 12:55

Ik denk dat dit onweerachtig en zwoel weertje niet zo goed is voor kippen.
Mijn kippen zitten in de schaduw van het riet en van de leylanderhaag.
Na de middag heb ik hun nachthok gereinigd en ik had de deur van de ren opengelaten om ze eens een wandeling te laten maken door de tuin.
Het was van korte duur want ze liepen echt met hun bekjes open. Ze zijn na 5 minuutjes in een rijtje terug in hun ren gerend en hebben direct een schuilplaats gezocht in het riet waar het lekker fris is.

Gebruikersavatar
dennisvdsteen1
Berichten: 1646
Lid geworden op: 16 mei 2005 19:58
Land:
M/V: V
Locatie: Noord-Brabant

Berichtdoor dennisvdsteen1 » 16 jul 2007 12:57

Met zo'n weer zorg ik gewoon dat ik 's ochtends vers water geef, en smiddags rond een uur of 3 weer.. En als ze schaduw hebben kun je niks meer doen. Het ziet eruit met al die snavels zo open :P

Gebruikersavatar
svdb
Berichten: 300
Lid geworden op: 15 jul 2007 09:25
Land:
M/V: V
Locatie: Barneveld

Berichtdoor svdb » 16 jul 2007 13:01

Je kan er ook een paar koelelementen indoen. Dan gaan ze erop zitten en koelen ze af.

Sander

Gebruikersavatar
yattaa
Berichten: 1338
Lid geworden op: 06 jun 2007 12:42
Land:
M/V: V
Locatie: provincie antwerpen

Berichtdoor yattaa » 16 jul 2007 13:03

zolang ze voldoende plaatsen hebben met schaduw en regelmatig fris water (met eventueel een paar ijsblokjes erin om het langer koel te houden) is het draaglijker voor de dieren - ik ververs hun drinken zo dikwijls mogelijk....

Gebruikersavatar
Chantal
Berichten: 6985
Lid geworden op: 12 mar 2007 14:19
Land: BELGIE
M/V: V
Locatie: BELGIE

Berichtdoor Chantal » 16 jul 2007 14:39

Nu de zon weer weg is heb ik het deurtje nog eens open gezet en ze zijn weer op wandel in de tuin. Wel grappig want ze weten niet waar eerst gepikt. Ik ververs ook dagelijks het regenwater.
Een ijsblokje in het water leggen mag dus ook ? Drinken kippen graag ijskoud water ?

Robert
Berichten: 6102
Lid geworden op: 18 jun 2005 20:42
Land:
M/V: M

Berichtdoor Robert » 16 jul 2007 15:25

Mijn kippen doen niets anders dan liggen in het koele zand onder een struik. Daar is het lekker koel en liggen ze niet met bekjes open. :cool:

Gebruikersavatar
yattaa
Berichten: 1338
Lid geworden op: 06 jun 2007 12:42
Land:
M/V: V
Locatie: provincie antwerpen

Berichtdoor yattaa » 16 jul 2007 17:21

Chantal schreef:Nu de zon weer weg is heb ik het deurtje nog eens open gezet en ze zijn weer op wandel in de tuin. Wel grappig want ze weten niet waar eerst gepikt. Ik ververs ook dagelijks het regenwater.
Een ijsblokje in het water leggen mag dus ook ? Drinken kippen graag ijskoud water ?


hoi chantal, ik doe dat om het water langer fris te houden en niet om het koud te maken.....Duurt trouwens niet lang als 't zo warm is, ppfff.
Aan onze anatool Fargo geef ik ook ijsblokjes in zijn drinkwater - hij smult ervan met krakende slurpgeluiden alsof het een leker ijsje is !!!!!

Gebruikersavatar
Chantal
Berichten: 6985
Lid geworden op: 12 mar 2007 14:19
Land: BELGIE
M/V: V
Locatie: BELGIE

Berichtdoor Chantal » 16 jul 2007 18:03

yattaa schreef:
Chantal schreef:Nu de zon weer weg is heb ik het deurtje nog eens open gezet en ze zijn weer op wandel in de tuin. Wel grappig want ze weten niet waar eerst gepikt. Ik ververs ook dagelijks het regenwater.
Een ijsblokje in het water leggen mag dus ook ? Drinken kippen graag ijskoud water ?


hoi chantal, ik doe dat om het water langer fris te houden en niet om het koud te maken.....Duurt trouwens niet lang als 't zo warm is, ppfff.
Aan onze anatool Fargo geef ik ook ijsblokjes in zijn drinkwater - hij smult ervan met krakende slurpgeluiden alsof het een leker ijsje is !!!!!


Wat lief zeg :-D ondertussen valt de regen met bakken uit de lucht... ze moeten dus niet meer happen van de hitte :? wat een raar weer is dat zeg... het ene moment is het zo zwoel dat het zweet langs je rug loopt en het andere moment is alles weer fris door hevige onweersbuien...

Gebruikersavatar
yattaa
Berichten: 1338
Lid geworden op: 06 jun 2007 12:42
Land:
M/V: V
Locatie: provincie antwerpen

Berichtdoor yattaa » 16 jul 2007 23:57

[/quote]

Wat lief zeg :-D ondertussen valt de regen met bakken uit de lucht... ze moeten dus niet meer happen van de hitte :? wat een raar weer is dat zeg... het ene moment is het zo zwoel dat het zweet langs je rug loopt en het andere moment is alles weer fris door hevige onweersbuien...[/quote]

Inderdaad chntal, bij mijn broer (woont in beveren) zijn er bij de buren verschillende oude bomen gewoon ontworteld en van de hoge boom bij hem achter in de tuin is de kruin afgebroken en naar beneden gedonderd !!!!

Gebruikersavatar
Chantal
Berichten: 6985
Lid geworden op: 12 mar 2007 14:19
Land: BELGIE
M/V: V
Locatie: BELGIE

Berichtdoor Chantal » 17 jul 2007 07:04

yattaa schreef:


Wat lief zeg :-D ondertussen valt de regen met bakken uit de lucht... ze moeten dus niet meer happen van de hitte :? wat een raar weer is dat zeg... het ene moment is het zo zwoel dat het zweet langs je rug loopt en het andere moment is alles weer fris door hevige onweersbuien...[/quote]

Inderdaad chntal, bij mijn broer (woont in beveren) zijn er bij de buren verschillende oude bomen gewoon ontworteld en van de hoge boom bij hem achter in de tuin is de kruin afgebroken en naar beneden gedonderd !!!![/quote]

Heb gisteren op het nieuws gezien welke ravage het onweer veroorzaakt heeft in sommige gemeenten... die hagelbui en dan al die tenten van het scoutskamp die weggewaaid waren... niet normaal dat weer :shock:


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten