kippen accepteren

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Kriellemans
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 nov 2007 14:42
Land:
M/V: V

kippen accepteren

Berichtdoor Kriellemans » 28 mar 2008 15:59

Hallo,
Ik heb woensdagavond twee hollandse krieltjes gekocht. Nu heb ik ze in een toompje kippen van 4 geplaatst, zodat er nu 6 kippen in een 15m2 ren rondlopen. Die hennen die ik al had zijn niet van een specifiek ras.
Toen ik ze 's avonds op de stok had gezet, had ik ze besproeit met azijnwater. Ik weet dat de daaropvolgende dagen de pikorde hersteld moet worden, de andere dames waren flink aan het kakelen. Ook worden de kleintjes geregeld gepikt, ze zijn nu bang voor de andere kippies.
Hoelang duurt dat herstellen van de pikorde??? ik hoop dat ze geaccepteerd worden op den duur, omdat ze zo klein zijn, lijken ze zo kwetsbaar. Zeker als een hoen zo'n beestje aanvalt.

Iemand ervaring ?

Groetjes Thomas.

Gebruikersavatar
wodkacola
Berichten: 6605
Lid geworden op: 11 nov 2006 14:23
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Wingene

Berichtdoor wodkacola » 28 mar 2008 17:36

grote en kleine kippen, kunnen uitstekkend samen leven.

maar een paar kleintjes in een groep grote plaatsen, is niet het slimste. omdat de bestaande hun plek verdedigen. en dan is het zwaar voor die kleintjes.


dat bang zijn zal nog wel een tijdje duuren, en je moet er ook goed op blijven letten. let er vooral op dat die kleintjes geen wondjes krijgen. want dan gaat het fout.

Gebruikersavatar
eduardiersel
Berichten: 526
Lid geworden op: 29 mar 2008 23:09
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Gameren

Berichtdoor eduardiersel » 30 mar 2008 19:09

Hallo,

Ik heb ook wel eens kleine kipjes bij grote kippen geplaatst. Meestal was na 2 weken alles weer in orde. Het is wel handig als de kipjes een vluchtplekje hebben, zoals een zitstok in de ren of een vrij donker nachthok.

Groet Eduard

Kitty
Berichten: 834
Lid geworden op: 09 dec 2007 10:21
Land:
M/V: V
Contacteer:

Berichtdoor Kitty » 30 mar 2008 19:50

hou oud zijn die kleinste :?:

Gebruikersavatar
Siety
Berichten: 1857
Lid geworden op: 14 mei 2003 00:08
Land:
M/V: V
Locatie: Friesland

Berichtdoor Siety » 30 mar 2008 23:38

Ik heb ervaring met het toevoegen van hennen, en hanen.
Nog nooit heb ik toen de kippen ingesproeid met een bepaalde stof bij het toevoegen van andere kippen.

Kriellemans schreef
Toen ik ze 's avonds op de stok had gezet, had ik ze besproeit met azijnwater. Ik weet dat de daaropvolgende dagen de pikorde hersteld moet worden,


Heb je alle kippen ingesproeit met azijnwater?

Kriellemans
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 nov 2007 14:42
Land:
M/V: V

Berichtdoor Kriellemans » 01 apr 2008 15:24

Kitty schreef:hou oud zijn die kleinste :?:


ze zijn van september 2007 en net aan het leggen.

Siety schreef:Ik heb ervaring met het toevoegen van hennen, en hanen.
Nog nooit heb ik toen de kippen ingesproeid met een bepaalde stof bij het toevoegen van andere kippen.

Kriellemans schreef
Toen ik ze 's avonds op de stok had gezet, had ik ze besproeit met azijnwater. Ik weet dat de daaropvolgende dagen de pikorde hersteld moet worden,


Heb je alle kippen ingesproeit met azijnwater?


Ja, dus niet alleen die kleintjes, maar ook de andere kippen...


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 69 gasten