hoe help je kippen die ergens achter gelaten zijn.

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Gebruikersavatar
wodkacola
Berichten: 6605
Lid geworden op: 11 nov 2006 14:23
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Wingene

hoe help je kippen die ergens achter gelaten zijn.

Berichtdoor wodkacola » 19 mei 2008 21:24

dit is een afsplitsing/vervolg van een topic wat basselierke in huisvesting was gestart.

in zijn enthousiamse is hij soms een beetje onduidelijk, en soms is hij een beetje moeilijk te lezen, ik heb dus geopperd om hem even op weg te helpen.

Er is bij hem in de buurt een busbedrijf, en in dit bedrijf werkte een dame op leeftijd, en die had achter het bedrijf een aantal kippen gezet. en die verzorgde zij gewoon.
nu is de dame al enige tijd met pensioen, en de kippen lopen er nog steeds, en ze vermeerderen dus ook dat het een lieve lust is.
om het terrein waar de kippen leven, staat een groot hek, sommige kippen vliegen er wel eens uit, maar de kippen keren toch weer terug om daar te slapen ed. het terrein is aardig verwilderd, het stikt er bijvoorbeeld van de brandnetels. de hanen vechten natuurlijk van tijd tot tijd, met de nodige gevolgen, zoals geschuurde kamen ed.

basselierke, zit een beetje met deze situatie in zijn maag, hij strooit wel eens eten, maar zijn ouders zeggen dan natuurlijk, hou dat voer maar voor je eigen kippen, een hobby is al duur genoeg. nu had hij bedacht om er een stel uit te halen, met de gedachte, dat als er nog meer dieren bijkomen, dat het straks helemaal een onhoudbare situatie word.

alleen kan hij die dieren niet zelf houden, en wou ze dan achter in de weide zetten, dat leek mij niet het beste idee, en zijn ouders vonden het ook niks, als hij betrapt zou worden voor kippendiefstal ;)

er is al geopperd om de eieren te gaan rapen. maar in een terein, wat volstaat met brandnetels, en waar je niet weet waar ze liggen, daar valt eigenlijk niet aan te beginnen.

de vraag is dus, of wij even mee kunnen denken, hoe die situatie van die dieren daar weer op orde komt, en dat dit niet uit de hand gaat lopen.



en voor de rest mag je het zelf weer doen basselierke :lol:

Gebruikersavatar
Jordyy
Berichten: 247
Lid geworden op: 18 okt 2007 16:35
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Coevorden
Contacteer:

Berichtdoor Jordyy » 19 mei 2008 21:31

Zo'n situatie heb ik hier ook gehad in Coevorden.
Daar hadden ook mensen een ruimte voor de kippen/eenden.
Maar die mensen zijn opeens weg en de kippen zaten gewoon nog in het hok, zonder eten enzo! Maarja wat kun je daar aan doen? Je kunt niet zomaar inbreken.

Maar mischien alleen de haantjes eerst wegdoen?
tjaa ik zeg ook maar wat.

Een lastige situatie :|

Ik hoop het beste..

basselierke
Berichten: 1217
Lid geworden op: 29 mar 2007 17:33
Land: BE
M/V: M
Locatie: oudenaarde

Berichtdoor basselierke » 19 mei 2008 21:33

een deel zit achter de draag , maar een hele hoop is er al uit en zit nu aan de zijkant van het busbedrijf waar het ook verwilderd is

de mensen geven er wel veel afval , maar als je ze bv graan of meel heeft vliegen ze er toch op

en bedankt wodcacola !!

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8951
Lid geworden op: 17 dec 2007 18:34
Land: Duitsland
M/V: M
Locatie: Nedersaksen
Contacteer:

Berichtdoor Ron » 19 mei 2008 21:49

Bel de gemeente op en leg uit wat er aan de hand is.

Gebruikersavatar
nel
Berichten: 9257
Lid geworden op: 27 sep 2002 10:26
Land: NL
M/V: V
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Berichtdoor nel » 19 mei 2008 21:50

Misschien bij het busbedrijf gaan vragen of er geen liefhebbers zijn om de boel een beetje op te knappen en voor de kippen te zorgen?
Eventueel met jouw hulp ;)

NvB
Berichten: 761
Lid geworden op: 12 okt 2007 18:08
Land: Belgie
M/V: M

Berichtdoor NvB » 19 mei 2008 22:24

Lange laarzen aantrekken, een dikke broek (eventueel twee), werkhandschoenen, lange mouwen en toch de eieren gaan zoeken! Maar niet mee nemen, klutsen merken en terug leggen, zo hou je de kip een maand bezig en kan ze een maand lang geen eieren leggen... klinkt grof, maar het werkt wel.

Anders zou ik het ook niet weten...

_Sandra_
Berichten: 253
Lid geworden op: 12 sep 2007 14:03
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Cranendonck

Berichtdoor _Sandra_ » 19 mei 2008 22:27

dierenbescherming bellen??
of de politie.... mijn man zit bij de marechaussee en zegt dat de politie echt wel gaat kijken. Heeft hij al meerdere malen aan de hand gehad.

ik zou ze ook niet zo achter kunnen laten zonder iets te doen....

Groet
sandra

Gebruikersavatar
AnjaR
Berichten: 268
Lid geworden op: 22 feb 2008 15:25
Land:
M/V: V
Locatie: Zeeuws Vlaanderen

Berichtdoor AnjaR » 19 mei 2008 22:35

Ik ben het helemaal met Sandra eens. Alle oplossingen als eieren rapen, schudden (slim ;) ) of een paar kippen meenemen lossen het probleem niet op. Als deze dieren hier echt met te veel zitten en niet goed worden verzorgd kan ik me niet voorstellen dat de gemeente/dierenbescherming niet ingrijpt. Er zal dan in ieder geval eens serieus naar de situatie worden gekeken.

Goed dat je je het lot van deze dieren aantrekt basselierke en ik hoop dat je samen met de mede forummers een oplossing kunt vinden.

Veel succes!!!!

Gebruikersavatar
Mar2
Berichten: 381
Lid geworden op: 10 dec 2007 20:45
Land:
M/V: V
Locatie: zuid-holland

Berichtdoor Mar2 » 19 mei 2008 22:36

Het is idd 'n moeilijke situatie maar ik ben blij dat jij er wat aan wil gaan doen want als dit zo door blijft gaan dan zie ik er nog van komen dat toch ooit de gemeente gaat ingrijpen en dan wordt het enkeltje polier voor ALLE kippen.
De dierenbescherming bellen en samen met hun en de gemeente naar 'n oplossing kijken is idd het beste advies wat ik je kan geven.
Succes

Marja

Gebruikersavatar
Robbedoes
Berichten: 8693
Lid geworden op: 28 apr 2006 06:39
Land: nederland
M/V: M
Locatie: Leiderdorp rand van het groene hart

Berichtdoor Robbedoes » 19 mei 2008 22:53

Ik zou in ieder geval die beesten niet bij de eigen kippen laten je weet nooit wat voor ziekten zij meebrengen,waar zij zelf niet ziek van worden.
Denk dat de dierenbescherming de beste keus is,want andere instanties gaan er linea recta mee naar de slachter.
Veel succes mooi dat je zo begaan ben met het lot van die kippen :duimop:


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 93 gasten