Buren :( update bram is verhuist

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
rvw
Berichten: 216
Lid geworden op: 19 apr 2007 20:40
Land:
M/V: V
Locatie: zwanenburg

Buren :( update bram is verhuist

Berichtdoor rvw » 09 jun 2008 10:27

hoi,

ik moet even wat kwijt en wil graag julie reactie.
waarom?ik twijfel aan mezelf :?

ik heb kippen, waaronder 1 haan.
ik woon naast schiphol,dus veel vliegtuigen.
ook woon ik naast een tankstation,
dus veel op en af rijden van auto`s.
veel getoeter,want als de mensen van het tankstation buiten staan,toetert iedereen om gedag te zeggen
als zij langsrijden.

nu heeft mijn buurman 3 weken geleden laten vallen dat hij zich mateloos aan mijn Bram irriteerd.
sinds hij dit heeft gezegd, valt het kraaien mij ook meer op.
het irriteerd me niet,maar ik hoor het meer.
zijn zoon(15 jr) heeft al een hele reputatie opgebouwt dmv 100derden bierviltjes door het dorp te gooien,
je kon met koninginnendag voor 30ct een rits viltjes kopen.
belletje trek,waterballonnen gooien(ook op mijn kippen toen ik niet thuis was)
ze schreeuwen heel vaak door ruzie onderling(er is ook nog een dochter van 17)
ze hebben een hond, die om half 10 `s avonds op straat gaat en dan staat te blaffen onder het raam van mijn zoontje van 5.de voordeur gaat nooit normaal dicht,de ramen trillen hier dan.
en zo kan ik nog 10 minuten doortikken over wat voor overlast hun bezorgen.

ik ga nu op zoek voor mijn haan en zijn 2 vrouwtjes voor een goed huis,
maar ik wil van vreemden horen of ik nou zo naif ben, want ik vind het de grootste onzin
of dat hij gelijk heeft.
ik moet erbij zeggen,de rest van de buren, heb ik nog nooit gehoord.
alleen positief.en het zijn heel wat buren die hem kunnen horen.

rest mij alleen nog te zeggen/vragen als iemand een plekje voor hem heeft in de buurt van zwanenburg
HEEL GRAAG.
hij mag ook naar boe, maar dan moet ik 1.5 uur rijden,
daar krijgt hij het super goed en dat zal het ook wel worden,
ik moet alleen de tijd(en vooral kracht,het doet me zo een verdriet) er nog even voor vinden om hem te brengen.

bedankt voor het lezen en bedankt voor julie reactie.
Laatst gewijzigd door rvw op 15 jun 2008 09:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
de klubkraaiers
Berichten: 1299
Lid geworden op: 07 dec 2007 18:26
Land: Belgie
M/V: V
Locatie: Nazareth
Contacteer:

Re: BUREN :(

Berichtdoor de klubkraaiers » 09 jun 2008 10:40

Iedereen weet dat een haan kraait...
Daarom gaan hier 's avonds de hokken dicht en pas rond 8 uur terug open. Op die manier is het geluid gedempt en kunnen de buren er geen last van hebben.
Het is wel zo dat hun honden mogen blaffen, hun motoren mogen draaien, hun krolse katten 's nachts door de tuin rennen, hun gezinsleden heibel mogen maken... maar een haan mag niet kraaien.
Ik ben van mening dat kippen evengoed lawaai mogen maken maar dat je als eigenaar verantwoordelijk bent en de nodige maatregelen moet nemen om de "lawaaihinder" zoveel mogelijk te beperken. Op die manier blijft het voor iedereen leefbaar.

Gebruikersavatar
Ing
Berichten: 2450
Lid geworden op: 21 jan 2008 13:51
Land: D
M/V: V
Locatie: Duitsland

Re: BUREN :(

Berichtdoor Ing » 09 jun 2008 10:59

Het klinkt me alsof dat type mensen gewoon iets wíllen vinden om zich aan te ergeren. Nu is het je haan, straks misschien je bbq als je buiten zit, of je auto voor de deur of nog iets anders.
Misschien moet je ze eens laten weten de hand in eigen boezem te steken zodat jouw ramen niet meer elke maand opnieuw gekit hoeven te worden en jouw kind ook een nacht goed kan slapen.

Geloof niet dat ik mijn dieren voor zo iemand weg zou doen..... maar ik heb het probleem dan ook gelukkig niet.

Fay
Berichten: 90
Lid geworden op: 14 mei 2008 21:56
Land:
M/V: V

Re: BUREN :(

Berichtdoor Fay » 09 jun 2008 11:16

Tja inderdaad, de vliegtuigen kunnen ze niets aan doen, de toeters ook niet, maar die haan, dat is iets waar ze over kunnen zeuren. En dat zij zelf ook voor overlast zorgen, dat hebben ze waarschijnlijk niet eens door. Je zegt zelf al dat het kraaien je ook ineens veel meer opvalt sinds de klacht.

Misschien moet je proberen om eens met zijn alleen rond de tafel te gaan zitten. En dan heel erg goed opletten dat je niet terecht gaat komen in over en weer beschuldigingen van: 'jullie doen dit, en jullie doen dat, dus wij mogen ook..." Als je daar eenmaal op aankomt zal het een stuk minder gezellig worden.

Misschien moet je proberen rustig uit te leggen: We hebben een probleem, namelijk, jullie hebben last van onze haan. Wij hebben last van jullie hond en het slaan met deuren savonds (begin niet met een hele waslijst, dan werkt het ook niet). We kunnen elkaar denk ik een heel stuk helpen als ik zorg dat ik mijn hok isoleer, zodat je in de ochtend geen last zal hebben van de haan, en jullie kunnen proberen de hond savonds binnen te houden en een beetje te letten op de deuren savonds. Als we nou alletwee ons best doen komen we er vast uit en kunnen we over een tijdje weer even rond de tafel zitten om te zien of er verbetering is.

Als het nou een beetje redelijke mensen zijn zullen ze misschien wel accoord gaan met een deal van twee kanten. Ook weten ze dan dat je je best doet om de overlast te beperken en dan zullen ze misschien ook wat minder geirriteerd zijn. Soms kunnen mensen zich zo opwinden over dingen, en als iets dan eenmaal irritant is ga je je alleen maar meer ergeren. Het geluid van je haan zal hem inmiddels wel oorverdovend klinken. Je kan ook nog tegen hem zeggen dat je alles wil doen om het geluid te beperken, en dat je gewoon van je huisdieren houdt. Je zou je buurman toch ook niet vragen de hond weg te doen? Zeg dat je net zoveel van je kippen houdt als zij van hun hond ookal kunnen ze zich dat niet goed voorstellen.

Heel veel succes met de buren!

Gebruikersavatar
Mar2
Berichten: 381
Lid geworden op: 10 dec 2007 20:45
Land:
M/V: V
Locatie: zuid-holland

Re: BUREN :(

Berichtdoor Mar2 » 09 jun 2008 11:25

Wil eerst even zeggen dat ik het heel naar voor jou en je kippen vindt dat dit zo gaat bij jou.
Lui zoals hun maken vaak de ergste herrie en bezorgen anderen constant overlast maar o wee als er bij iemand anders iets is wat hun niet zint.
Dan krijg je dit soort taferelen zoals met die waterbommetjes gooien naar jou kippen.
Dit soort mensen zijn behoorlijk asociaal bezig,dat vindt ik.
Maar geluid is nu eenmaal relatief.
De een kan heel goed tegen vliegtuiglawaai,bladblazers en b.v van die grastrimmers waar je trommelvliezen van trillen en de ander kan daar heel goed tegen en wordt helemaal gek van 'n merel die s'morgens vroeg zijn liedje zingt.
Wat ik niet goed begrepen heb is waarom die vent zich zo aan Bram ergert.
Is dat omdat ie s'morgens vroeg al last van hem heeft of ergert hij zich ook overdags aan Bram zijn gekraai?
Kijk als het alleen s'morgens vroeg is dan kun je daar voor zorgen dat ie wat langer binnen blijft of het nachthok goed isoleren enz,daar is genoeg over te vinden hier.
Je kan natuurlijk eerst proberen te doen in bovenstaand berichtje maar als dat niet lukt en hoe
onrechtvaardig het ook is,ik denk dat zolang jij die mensen als buren hebt je beter voor jezelf en je kippen 'n ander huisje kan zoeken.Waarom zeg ik dit?
Nou kijk,deze lui gaan zich hier alleen nog maar meer aan ergeren en ik denk dat jij dan ook niet meer van je kippen kan genieten want bij iedere kukel die de haan kraait wordt jij straks bang voor de reactie van die man.
Verder krijg ik de indruk dat die lui hun kinderen totaal geen respect voor het leven om hun heen hebben bijgebracht en ze straks vaker jou kippen gaan lopen pesten,of wat aan gaan doen(KATTEPULT)
Als je 'n goed huisje voor ze hebt gevonden ook al is het dan wat ver weg doe het dan toch maar.
"N haan kun je volgens mij nu eenmaal niet zo makkelijk aan iemand kwijt.
Maar natuurlijk hoop ik voor jou dat er iemand is meer bij jou in de buurt.
Jammer dat je zulken aso's als buren hebt.
Sterkte en succes,hou je ons op de hoogte?

Marja

Xada
Berichten: 253
Lid geworden op: 19 apr 2008 17:48
Land:
M/V: V
Locatie: Aldeia da Mata

Re: Buren :(

Berichtdoor Xada » 09 jun 2008 11:54

Als ik jou verhaal zo lees denk ik aan mijn eigen situatie in Nederland. Ik woonde midden in de weilanden met buren op een afstand van 100 m. Deze mensen ergerden zich nogal aan de honden die ik had. Dus blafbanden gekocht en omgedaan. Toen plaatste ik een stapmolen in mijn weiland en kreeg meteen te horen dat die de zon weerkaatste in hun ramen. (Het was gegalvaniseerd staal, dus in ca 2 dagen zou die niet meer weerspiegelen) Dus daar een plaat hout tegenaan gezet. Toen in mijn trailer had verkocht en ik deze snel moest wegbrengen heb ik een metselkuip waarin een paar bloempotten stonden op mijn oprit (100 m) neer gezet. Dat bedrief hun uitzicht. Toen ik een klein brandje maakte belden ze de politie, dus een bekeuring van 150 euro. Zelf brandden ze iedere week wel een paar keer.
Zo kan ik nog een tijdje door gaan. Dus alles wat je doet is negatief.
Gelukkig woon ik nu in Portugal en krijg zelf van de portugezen op mijn kop als ik zeg dat de honden zich stil moeten houden. Ze vinden dat een hond moet kunnen blaffen, een haan moet kunnen kraaien etc.
Wat ben ik blij dat ik Nederland verlaten heb.
Ik zou zeggen, probeer een oplossing te vinden, want als je je kippen weg doet zullen ze een ander iets vinden om over te klagen.

Gebruikersavatar
svdb
Berichten: 300
Lid geworden op: 15 jul 2007 09:25
Land:
M/V: V
Locatie: Barneveld

Re: Buren :(

Berichtdoor svdb » 09 jun 2008 14:39

ALs ik het zo lees heb jij meer last van de buren dan zei van de haan. Ik snap best dat ze de haan irritant vinden maar als ik zo lees wat zij allemaal doen lijkt me dat veel erger. Ik weet ook niet wat je eraan zou kunnen doen misschien een keer met ze praten?

Sander

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14497
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: Buren :(

Berichtdoor lnge » 09 jun 2008 15:35

Ik zou er niet aan toegeven Wendy! Mijn vriendin die een paar huizen verderop woont heeft zich ook zo laten intimideren dat ze haar haan weg heeft gedaan. Voor 1 iemand! hij beweerde dat alle buren er last van hadden. Dit bleek helemaal niet waar te zijn en van niemand behalve van hem had ze de haan weg hoeven doen. Maar toen was hij al weg.
Een andere buurman zei: ik geloof dat ik ook maar eens een haan ga nemen, dan hoop ik dat hij aan de deur komt!
Het is zaak er voor te zorgen dat niemand wakker wordt gekraaid door jouw haan, dmv een donker geluidsdicht hok. Dan wordt het voor hem een stuk moeilijker om het jou lastig te maken. Vooral ook omdat hij de enige is die zeurt. En ik zou toch als hij weer over je haan begint direct hem de mond snoeren met ik heb last van jouw kinderen met hun geschreeuw en je blaffende hond, ga daar eerst maar eens wat aan doen en dan praten we verder over mijn haan. Dag buurman! En je dan meteen omdraaien of je deur dicht doen en verder geen discussie aangaan. De man behandelt jou het zelfde en als jij daar aan toegeeft heeft hij straks wat anders. Zulke mensen zijn gewoon zo. Is natuurlijk makkelijk gezegd door mij, maar denk er om dat aso regeert als je niet oppast.
Maar zorg er wel voor dat je zo snel mogelijk voor een dicht hok zorgt, dan ben je hem voor met verdere acties van zijn kant.

En durf je dit niet, dan zit er niets anders op dat je net zoals mijn vriendin toch je haantje weg doet, maar dat zou jammer zijn.

Gebruikersavatar
mac
Berichten: 3014
Lid geworden op: 24 mar 2006 22:53
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Groningen

Re: Buren :(

Berichtdoor mac » 09 jun 2008 17:12

Grr.. hier kan ik me zo aan ergeren he.
Zelf hopeloos veel lawaai maken en dan last hebben van elk klein dingetje die de buren doen!
Wij hadden zelf ook zulke buren.
zeuren over alles; onze kat, de kippen, een uitstekende hedera etc. je verzint het niet of ze hadden er last van.
Zelf maar schreeuwen en stampen op de trap, deuren die dicht geslagen werden.
Om maar te zwijgen over de vele ruzies die eindigden dat hun oudste zoon probeerde via het raam te ontsnappen terwijl zn moeder onder het raam stond te schreeuwen van ga je kamer weer in.
En dan mijn kippen die een kakkel geven? Tring was de buurvrouw weer.
Nou laten we zeggen dat mijn moeder nogal had gehad met de buren.
En toen ze het lef hadden om tijdens een familie feestje te gaan staan schreeuwen en vervolgens te roepen van; als je zo doorgaat dan stop ik je bij buren in huis want daar horen aso's thuis, toen was bij mijn tante de maat vol.
Deze is zelf niet zo zachtaardig en heeft onmiddelijk de buuf erop aan gesproken.
Toen deze reageerde met: ach mens je moet niet zo zeuren zij hebben hier de kippen wij niet, is mijn tante met snelle passen naar het aanrecht gelopen een grote emmer water gevuld en is vervolgens terug gelopen naar de schutting.
Toen ze de buurvrouw nogmaals aan had gesproken en deze nogmaals geirriteerd reageerde met; tja alleen aso's hebben kippen, heeft zij de emmer over de schutting gegooit, precies over haar wasgoed.
Daar was de buurvrouw niet zo blij mee, haar net droge was aan de lijn kon weer een halve dag gaan drogen.
Ik zelf kwam niet meer bij van het lachen.
Sinds die tijd keek de buurvrouw ons niet eens meer aan, maar dat was geen punt.

In mijn ogen is aso gedrag alleen te bestrijden met aso gedrag.
Als je laat intimideren gaan ze overhand nemen en dan kom je nooit meer van het zeur af.
Zeker bram niet weg gaan doen.
Dan komt er wel weer wat nieuws om over te zeuren.
Zoals dotje zei; mond snoeren met hun eigen fouten.
Als dat niet werkt dan wil ik wel even mijn tante langs laten komen, haha.
Maar toegeven is geen optie want dan komt er wel wat nieuws.

Gebruikersavatar
laguna112
Berichten: 23
Lid geworden op: 04 jun 2008 14:13
Land:
M/V: V
Locatie: Homoet

Re: Buren :(

Berichtdoor laguna112 » 09 jun 2008 17:45

Je hebt gewoon mensen die de hele dag niets te doen hebben en alleen maar luisteren.
Ik heb ook ooit van deze buren gehad totdat de directeur van de woningbouw op de stoep stond omdat er klachten waren van onze buurvrouw omdat wij de hele dag met hakken op de plavuizen zouden lopen.
Maar hij zag gelijk dat wij in huis niet met schoenen liepen.
Ook zouden wij s'morgens op de muur bonken maar dat bleek later van 3 huizen verderop te komen van een kind dat met het bed tegen de muur bonkte.
Maar zelf wel een hond die bij elke keer dat de brievenbus bewoog of bel ging een kwartier stond te blaffen.
De buren zijn toen zelf maar verhuist na diversen aanvaaringen met o.a de andere buren.
Wij wonen nu gelukkig vrijstaand in het buiten gebied.
Maar ik zou voor zo iemand mijn kippen/haan niet weg doen.


Gr. Marc.


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten