Kan een brahmahaan bij legkippen ?

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Gebruikersavatar
Chantal
Berichten: 6985
Lid geworden op: 12 mar 2007 14:19
Land: BELGIE
M/V: V
Locatie: BELGIE

Kan een brahmahaan bij legkippen ?

Berichtdoor Chantal » 26 jun 2008 12:49

Ik heb een vraagje. Een collega van mijn man zou het wel zien zitten om een haantje van ons bij zijn kippen te zetten. Het probleem is wel... hij heeft 3 gewone legkippen. Is het wel mogelijk om een brahmahaan bij gewone te kippen te zetten ?

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8951
Lid geworden op: 17 dec 2007 18:34
Land: Duitsland
M/V: M
Locatie: Nedersaksen
Contacteer:

Re: Kan een brahmahaan bij legkippen ?

Berichtdoor Ron » 26 jun 2008 13:00

kan gerust.

Gebruikersavatar
Lieve
Berichten: 13755
Lid geworden op: 01 okt 2002 21:59
Land: Belgie
M/V: V
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Kan een brahmahaan bij legkippen ?

Berichtdoor Lieve » 26 jun 2008 13:19

Ja hoor. Dat wordt naar 't schijnt vaak gedaan omwille van zijn rustige karakter (als je geluk hebt tenminste :lol: )

Gebruikersavatar
Kareltje
Berichten: 3002
Lid geworden op: 04 jul 2006 13:59
Land:
M/V: V
Locatie: dordrecht

Re: Kan een brahmahaan bij legkippen ?

Berichtdoor Kareltje » 26 jun 2008 13:54

er kom geen ander smaakje aan de eitjes hoor :crazyeyes: :mrnono:

Gebruikersavatar
Zweedse Kip
Berichten: 4258
Lid geworden op: 12 jun 2007 07:30
Land: Zweden
M/V: V
Locatie: Östervåla
Contacteer:

Re: Kan een brahmahaan bij legkippen ?

Berichtdoor Zweedse Kip » 26 jun 2008 14:09

ja hoor..........waarom zou het niet kunnen?

Alleen als ze die hele kleine kippen zou hebben( ben de naam even kwijt).....dan zou je van het ene uiterste naar t andere uiterste gaan. ;)

Gebruikersavatar
svdb
Berichten: 300
Lid geworden op: 15 jul 2007 09:25
Land:
M/V: V
Locatie: Barneveld

Re: Kan een brahmahaan bij legkippen ?

Berichtdoor svdb » 26 jun 2008 15:33

Ja kan inderdaad gewwon :puh2:

Sander

Gebruikersavatar
malle molen
Berichten: 6398
Lid geworden op: 10 mei 2007 12:52
Land:
M/V: V
Locatie: Niederrhein (Duitsland)

Re: Kan een brahmahaan bij legkippen ?

Berichtdoor malle molen » 26 jun 2008 17:39

Ja hoor, hier loopt ook van alles door elkaar en als je dan eens kuikens krijgt ,krijg je hele leuke mixjes :-D

Gebruikersavatar
Chantal
Berichten: 6985
Lid geworden op: 12 mar 2007 14:19
Land: BELGIE
M/V: V
Locatie: BELGIE

Re: Kan een brahmahaan bij legkippen ?

Berichtdoor Chantal » 26 jun 2008 19:31

Bedankt voor de reakties. Dan zal hij het misschien wel willen doen. Het zijn gewone legkippen, geen krielen. Hij zat er eerst een beetje mee in dat zo een grote haan zijn kippen plat zouden duwen :? en eerlijk gezegd, ik wist ook niet dat het kon. Als ik dus een haan heb (en tja daar ben ik bijna zeker van... van die ene hoop ik dat het een hen is maar ik ben het niet zeker :? ) dan mogen zij hem van mij hebben. Ik zou hem wel niet te vlug willen wegdoen want we willen hem ook eventjes zien opgroeien. Zolang hij niet aan het kraaien gaat... Bovendien zou ik zo een klein hummeltje niet tussen grote kippen willen zetten, ocharme zeg, als ze dan naar hem zouden pikken.

Gebruikersavatar
Angelique
Berichten: 90
Lid geworden op: 26 jun 2008 10:57
Land: Nederland
M/V: V

Re: Kan een brahmahaan bij legkippen ?

Berichtdoor Angelique » 27 jun 2008 22:42

Chantal schreef:Bedankt voor de reakties. Dan zal hij het misschien wel willen doen. Het zijn gewone legkippen, geen krielen. Hij zat er eerst een beetje mee in dat zo een grote haan zijn kippen plat zouden duwen :? en eerlijk gezegd, ik wist ook niet dat het kon. Als ik dus een haan heb (en tja daar ben ik bijna zeker van... van die ene hoop ik dat het een hen is maar ik ben het niet zeker :? ) dan mogen zij hem van mij hebben. Ik zou hem wel niet te vlug willen wegdoen want we willen hem ook eventjes zien opgroeien. Zolang hij niet aan het kraaien gaat... Bovendien zou ik zo een klein hummeltje niet tussen grote kippen willen zetten, ocharme zeg, als ze dan naar hem zouden pikken.



Mijn legkippen hebben mijn Brahmahaantje in een onbewaakt ogenblik letterlijk doodgepikt :cry:

Jonge witte legkippen, jong haantje, iedereen op dezelfde dag nieuw in de ren. Uren is het goed gegaan en wij zijn even binnen gaan eten en toen hebben de legkippen het haantje gesloopt.

Gebruikersavatar
de klubkraaiers
Berichten: 1299
Lid geworden op: 07 dec 2007 18:26
Land: Belgie
M/V: V
Locatie: Nazareth
Contacteer:

Re: Kan een brahmahaan bij legkippen ?

Berichtdoor de klubkraaiers » 28 jun 2008 10:17

Heb ook al regelmatig gehoord dat legkippen dominant en agressief kunnen zijn... Misschien toch wachten tot hij wat groot is zodat hij "zijn mannetje" kan staan.


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten