Hoe houd ik de kat van de buren weg???

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Gebruikersavatar
emmertje84
Berichten: 500
Lid geworden op: 20 feb 2008 13:16
Land:
M/V: V

Hoe houd ik de kat van de buren weg???

Berichtdoor emmertje84 » 30 jun 2008 22:33

Hoi, ik heb een probleem de laatste tijd die ik graag aan jullie wil voorleggen...

ik heb een ren met daarin 3 volwassen cochin kriel hennen en 8 kuikens. De laatste tijd zie ik regelmatig de kat van de overburen op de schutting of op het kippenhok naar de kuikentjes loeren. Als ik er naartoe ga rent hij er keihard vandoor.

Nou vroeg ik me af of iemand iets weet om die kat een beetje uit de buurt te houden... ik ben echt bang dat ie op een dag een kuiken pakt. Natspuiten of een emmer water over de kat heen gooien is denk ik geen optie, want zodra ik de deur openzwaai maakt die kat dat ie wegkomt. Iemand een idee? Of zit er niets anders op dan de ren overdekken?

Gebruikersavatar
malle molen
Berichten: 6398
Lid geworden op: 10 mei 2007 12:52
Land:
M/V: V
Locatie: Niederrhein (Duitsland)

Re: Hoe houd ik de kat van de buren weg???

Berichtdoor malle molen » 30 jun 2008 22:39

Ik zou de ren iig overdekken,je kunt niet de hele dag oppas spelen tenslotte,kuikens zijn erg kwetsbaar.
Als je hier extra gaas voor moet gaan kopen zou ik de bon bewaren en aan de buuf voorleggen,het is jouw tuin en haar kat heeft daar niets te zoeken,dus mag zij het gaas betalen :roll:.
Of het zou zo moeten zijn dat zij haar kat voortaan in haar eigen tuin houdt,maar dat zal wel niet.

Gebruikersavatar
emmertje84
Berichten: 500
Lid geworden op: 20 feb 2008 13:16
Land:
M/V: V

Re: Hoe houd ik de kat van de buren weg???

Berichtdoor emmertje84 » 30 jun 2008 22:44

Ja dat is een goed idee van die rekening, want we hebben nota bene onze haan voor hen weggedaan omdat zij last van hem hadden. Nou hebben wij last van hun kat!

Gebruikersavatar
laguna112
Berichten: 23
Lid geworden op: 04 jun 2008 14:13
Land:
M/V: V
Locatie: Homoet

Re: Hoe houd ik de kat van de buren weg???

Berichtdoor laguna112 » 30 jun 2008 22:46

je kunt een schrikdraad apparaatje kopen en dan draad over de schutting spannen , bij de grotere dieren speciaalzaken te koop.
Wij hebben er een aantal jaren geleden 1 gekocht omdat de katten op de volliere liepen toen wij nog vogels hadden.
Ik bedoel hier geen apparaat zoals ze gebruiken bij weilanden hoor maar speciaal voor vollieres enzo.
Bij ons heeft het toen goed geholpen , de katten springen 1 keer een meter in de lucht zodra ze het draad aanraken en daarna kwamen ze niet meer op de kooi , en de katten houden er niets aan over.


Gr. Marc.

Gebruikersavatar
emmertje84
Berichten: 500
Lid geworden op: 20 feb 2008 13:16
Land:
M/V: V

Re: Hoe houd ik de kat van de buren weg???

Berichtdoor emmertje84 » 30 jun 2008 22:46

Dat is een goeie, weet je of ze dat bij de Welkoop verkopen?

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8951
Lid geworden op: 17 dec 2007 18:34
Land: Duitsland
M/V: M
Locatie: Nedersaksen
Contacteer:

Re: Hoe houd ik de kat van de buren weg???

Berichtdoor Ron » 30 jun 2008 22:56

Via internet kan je ook voordelig bestellen.

Af en aan staan ze op marktplaats en anders bij online dierenwinkels.

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Re: Hoe houd ik de kat van de buren weg???

Berichtdoor Lies » 01 jul 2008 01:36

Wat ook helpt is zelf een kat nemen.. :lol:

Gebruikersavatar
laguna112
Berichten: 23
Lid geworden op: 04 jun 2008 14:13
Land:
M/V: V
Locatie: Homoet

Re: Hoe houd ik de kat van de buren weg???

Berichtdoor laguna112 » 01 jul 2008 08:31

emmertje84 schreef:Dat is een goeie, weet je of ze dat bij de Welkoop verkopen?



Ik heb ze wel eens in de reclame folder van de welkoop zien staan.
Wij hebben hier Wildkamp , net zoiets als welkoop en die heeft ze ook.


Gr. Marc.

Gebruikersavatar
svdb
Berichten: 300
Lid geworden op: 15 jul 2007 09:25
Land:
M/V: V
Locatie: Barneveld

Re: Hoe houd ik de kat van de buren weg???

Berichtdoor svdb » 01 jul 2008 09:19

Bij ons zit er ook vaak een kat die loopt dan langs het huis. Gelukkig zijn onze kippen wat groter dus daar doen ze niks mee. Wij hebben een hond die de kat meestal wegjaagt als die er is. Je kan bijvoorbeeld ook een visje in je tuin leggen en als hij er dan bijzit er een emmerwater overgooien. Aangezien hij dan zo bezig is met het visje merkt die jou denk ik niet op.

Sander

Gebruikersavatar
Ing
Berichten: 2450
Lid geworden op: 21 jan 2008 13:51
Land: D
M/V: V
Locatie: Duitsland

Re: Hoe houd ik de kat van de buren weg???

Berichtdoor Ing » 01 jul 2008 09:22

laguna112 schreef:je kunt een schrikdraad apparaatje kopen en dan draad over de schutting spannen , bij de grotere dieren speciaalzaken te koop.
Wij hebben er een aantal jaren geleden 1 gekocht omdat de katten op de volliere liepen toen wij nog vogels hadden.
Ik bedoel hier geen apparaat zoals ze gebruiken bij weilanden hoor maar speciaal voor vollieres enzo.
Bij ons heeft het toen goed geholpen , de katten springen 1 keer een meter in de lucht zodra ze het draad aanraken en daarna kwamen ze niet meer op de kooi , en de katten houden er niets aan over.


Gr. Marc.


Let er dan wel even op dat je wel aarde moet maken, anders doet schrikdraad helemaal niets.
Dus zorg dat er iets geaards op de schutting bevestigd wordt waardoor de kat zowel dat als de schrikdraad aanraakt.
Zou zonde zijn als je het anders voor niets aanschaft ;)


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten