Teveel haantjes en niemand wil ze

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Gebruikersavatar
elderman9
Berichten: 3912
Lid geworden op: 06 jul 2007 09:30
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Finsterwolde ( Groningen )

Teveel haantjes en niemand wil ze

Berichtdoor elderman9 » 22 jul 2008 09:09

Hoi Allemaal


Wat moet je eigenlijk doen als je je haantjes aan de straatstenen niet kwijt kunt??
Ik heb ze gratis op marktplaats, heb kinderboerderijen gebeld, ben de boeren in onze omgeving langs geweest er is niemand die ze wil. Ik heb ze aangeboden voor slacht en ook daar geen reacties. Ik heb er gelukkig maar 3.
Ze zijn 8 weken en beginnen tot bloedends toe te vechten, ik heb geen extra ruimte en kan er ook geeneen houden omdat ik zelf al een volwassen haan heb en ik in de nieuwbouw woon.
En dood maken daar ben ik de mens niet voor,dat kan ik niet over mijn hart krijgen. Had al iemand gevraagd maar die wil geen gezonde dieren afmaken, en daar denk ik ook zo over, maar wat wel te doen.
Een ding is zeker: er komt bij mij nooit geen uitbreiding meer,niet om de kuikens maar omdat ik ze weg moet doen.
ik had voor 1 haantje een tehuis, maar die mensen zeiden direkt dat als het hun uit kwam de dieren :!: :!: :!: eten kregen, en zeker geen opfokkorrel/legkorrel. En toen kregen ze het haantje niet mee.

Hebben jullie andere ideeen???



Groetjes Ineke

Gebruikersavatar
wodkacola
Berichten: 6605
Lid geworden op: 11 nov 2006 14:23
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Wingene

Re: Teveel haantjes en niemand wil ze

Berichtdoor wodkacola » 22 jul 2008 09:33

het feit, dat je verlangt van nieuwe houders, hoe goed bedoeld ook, dat ze "duur" voer kopen, maakt het er natuurlijk niet makkelijker op ;)

Gebruikersavatar
elderman9
Berichten: 3912
Lid geworden op: 06 jul 2007 09:30
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Finsterwolde ( Groningen )

Re: Teveel haantjes en niemand wil ze

Berichtdoor elderman9 » 22 jul 2008 09:58

Hoi


Ik verlang niet van de mensen om duur voer te kopen, als ze maar iedere dag te eten krijgen, en volgens mij is dat niet te veel gevraagd.
Kijk ze krijgen bij mij alles om zo goed en gezond mogelijk op te groeien, en ik weet dat niet iedereen dat kan doen, maar elke dag vers water en voldoende te eten is natuurlijk goed voor ze, en niet alleen voor kippen maar volgens mij geldt dat voor elk dier.
En het gaat ook om het gevoel, dat ze weer goed terecht komen, mischien ben ik te emotioneel betrokken bij mijn dieren ( dat is ook zo).




Groetjes Ineke

Gebruikersavatar
wodkacola
Berichten: 6605
Lid geworden op: 11 nov 2006 14:23
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Wingene

Re: Teveel haantjes en niemand wil ze

Berichtdoor wodkacola » 22 jul 2008 10:03

elderman9 schreef: mischien ben ik te emotioneel betrokken bij mijn dieren ( dat is ook zo).



dat was het geen waar ik op doelde ;)

Robijntje
Berichten: 128
Lid geworden op: 01 jul 2008 12:02
Land: Nederland
M/V: V

Re: Teveel haantjes en niemand wil ze

Berichtdoor Robijntje » 22 jul 2008 10:24

elderman9 schreef:Hoi Allemaal


Wat moet je eigenlijk doen als je je haantjes aan de straatstenen niet kwijt kunt??
Ik heb ze gratis op marktplaats, heb kinderboerderijen gebeld, ben de boeren in onze omgeving langs geweest er is niemand die ze wil. Ik heb ze aangeboden voor slacht en ook daar geen reacties. Ik heb er gelukkig maar 3.
Ze zijn 8 weken en beginnen tot bloedends toe te vechten, ik heb geen extra ruimte en kan er ook geeneen houden omdat ik zelf al een volwassen haan heb en ik in de nieuwbouw woon.
En dood maken daar ben ik de mens niet voor,dat kan ik niet over mijn hart krijgen. Had al iemand gevraagd maar die wil geen gezonde dieren afmaken, en daar denk ik ook zo over, maar wat wel te doen.
Een ding is zeker: er komt bij mij nooit geen uitbreiding meer,niet om de kuikens maar omdat ik ze weg moet doen.
ik had voor 1 haantje een tehuis, maar die mensen zeiden direkt dat als het hun uit kwam de dieren :!: :!: :!: eten kregen, en zeker geen opfokkorrel/legkorrel. En toen kregen ze het haantje niet mee.

Je wil geen gezonde haantjes afmaken, maar je biedt ze wel aan voor de slacht?
Je stelt wel voedseleisen aan de nieuwe eigenaar, maar biedt ze wel aan voor de slacht?

In mijn gedachten is dit allemaal niet te rijmen...

Maar goed; een oplossing...
Graag wil ik je wijzen op Stichting Melief. Ze hebben een eigen site; Google maar even.

Stichting Melief vangt allerlei dieren op, en deze dieren mogen dat de rest van hun leven daar blijven wonen.
Ze worden daarna nooit verhandeld of weer weggedaan.
Alle dieren (geiten, varkens, konijnen, kippen) lopen daar heerlijk bij elkaar, op een enorm groot stuk grond.
De verzorging is uitstekend!

Ik kan je 100% garanderen dat je haantjes daar wel welkom zijn!

Succes!

Hebben jullie andere ideeen???



Groetjes Ineke

Robijntje
Berichten: 128
Lid geworden op: 01 jul 2008 12:02
Land: Nederland
M/V: V

Re: Teveel haantjes en niemand wil ze

Berichtdoor Robijntje » 22 jul 2008 10:31

elderman9 schreef:Hoi

mischien ben ik te emotioneel betrokken bij mijn dieren ( dat is ook zo).

Groetjes Ineke


Lieve Ineke,

Hier is helemaal niets mis mee!!!

Ik vind het soms ongelofelijk, dat op een forum waar iedereen een hart voor kippen schijnt te hebben (of voor dieren in het algemeen) er soms zo vervelend wordt gereageerd, op mensen die te emotioneel betrokken zijn bij hun, of andermans dieren.

Veel mensen bespreken de slacht, net zo makkelijk als het broeden of de voeding.
En daar mogen wij niets van zeggen. (dan zijn wij doorgeslagen vegetariers...)
Maar als wij bespreken, hoe zeer het ons emotioneel raakt, als het slecht gaat met onze kippen. Dan zijn we opeens emotionele softies...

Ja, het is waar. Ik wordt serieus verdrietig wanneer ik de verhaaltjes lees over een ziek kuiken, of een stervend kipje.
In het begin verontschuldigde ik me hiervoor.
Nu niet meer. Dat heb ik van Gea geleerd (nickname; Baru0501).
Die zei ooit; "te emotioneel? Ik zou niet anders willen!"
En ze heeft gelijk ook!

liefs
Robijntje

Gebruikersavatar
nel
Berichten: 9257
Lid geworden op: 27 sep 2002 10:26
Land: NL
M/V: V
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Teveel haantjes en niemand wil ze

Berichtdoor nel » 22 jul 2008 10:42

Het is in elk geval goed dat je inziet dat het beter is om geen eieren meer uit te laten broeden. :duimop:

Succces met je zoektocht naar een plekje voor ze.

Gebruikersavatar
cetinel
Berichten: 8889
Lid geworden op: 22 dec 2003 22:42
Land:
M/V: V
Locatie: belgie-st-niklaas

Re: Teveel haantjes en niemand wil ze

Berichtdoor cetinel » 22 jul 2008 11:07

elderman9 schreef:Hoi Allemaal


Wat moet je eigenlijk doen als je je haantjes aan de straatstenen niet kwijt kunt??
Ik heb ze gratis op marktplaats, heb kinderboerderijen gebeld, ben de boeren in onze omgeving langs geweest er is niemand die ze wil. Ik heb ze aangeboden voor slacht en ook daar geen reacties. Ik heb er gelukkig maar 3.
Ze zijn 8 weken en beginnen tot bloedends toe te vechten, ik heb geen extra ruimte en kan er ook geeneen houden omdat ik zelf al een volwassen haan heb en ik in de nieuwbouw woon.
En dood maken daar ben ik de mens niet voor,dat kan ik niet over mijn hart krijgen. Had al iemand gevraagd maar die wil geen gezonde dieren afmaken, en daar denk ik ook zo over, maar wat wel te doen.
Een ding is zeker: er komt bij mij nooit geen uitbreiding meer,niet om de kuikens maar omdat ik ze weg moet doen.
ik had voor 1 haantje een tehuis, maar die mensen zeiden direkt dat als het hun uit kwam de dieren :!: :!: :!: eten kregen, en zeker geen opfokkorrel/legkorrel. En toen kregen ze het haantje niet mee.
de oplossing van robijntej lijkt een ware zegen,maar wat ik me dan steeds afvraag is: er kunnen op den duur toch maar eenbeperkt aantal dieren op zo een plaats,als alle beestjes er de rest van hun dagen mogen slijten,en der komen der altijd maar bij,hoeveel hanen lopen daar dan al? en kippen? di gaan daar zelf toch ook explosief vermeerderen??

Hebben jullie andere ideeen???



Groetjes Ineke


efkes een reactie van zo een "koele kikker " dan maar......
sorry hoor,maar alle mogelijke oplossingen,daar heb jij zelf een tegenwoord voor en dan wil je dat iemand anders een oplosing voor je bedenkt.
je hebt het geprobeerd,das in ieder geval waar: op marktplaats gezet en zo.
jammer genoeg zijn er maar een beperkt aantal mogelijkheden: verkopen: lukt bijna nooit met haantjes
kinderboerderijen: lukt heel zelden wegens overaanbod,bij jou dus ook niet gelukt.
zelf aan mensen gevraagd(boeren) die ze ook niet wilden.
gratis aangeboden:ook niet gelukt......
slachten wil en kan je niet.....tja dan blijven er niet echt veel mogelijkheden over he :?
dat je ze niet mee wou geven aan mensen die al op voorhand te verstaan geven dat ze er niet echt wat voor over hebben vind ik maar normaal,dan kan je ze beter slachten,zitten ze tenminste maanden of jaren niet half verhongerd en onverzorgd rond te dolen.....
persoonlijk heb ik dus geen problemen om mijn haantjes op te eten.
maar das weer een andere discussie.
je hebt in ieder geval al heel slim en vooruitziend besloten dat er geen nestje meer komt,das ook je verantwoordelijkheid opnemen.
ik weet ook niet hoelang je hanen al op marktplaats staan: ik heb er een gehad die na drie maanden toch nog een thuis kreeg!
alleen vechten ze nu al zeg je,zitten ze te dicht opeen?kun je ze niet apart zetten(weet wel dat dat niet simpel is voor drie tegelijk)
oplossing van robijntje lijkt fantastisch......MAAR!!ik denk in zo een geval altijd: de beschikbare opp. is toch beperkt? hoe groot het ook is,ooit raakt het vol,hoeveel kippen en hanen lopen er ondertussen al?? en die gaan zelf toch ook explosief vermeerderen?dus dat alle dieren daar tot het einde van hun dagen zullen verzorgd worden en kunnen blijven wonen vind ik beetje vreemd,vechten de hanen daar niet?? want me dunkt dat het niet enkel jouw drie haantjes zullen zijn die daar belanden??? kortom: ik denk gewoon dat het iets te rooskleurig voorgesteld word.
maar proberen kun je altijd he.


ben ondertussen aan het zoeken geweest en het gaat blijkbaar om"het hanenbos" dus waar enkel hanen lopen...
is van stichting melief inderdaad,maar das voor mishandelde en verwaarloosde dieren? ik veronderstel toch dat de jouwe daar niet onder vallen,.
Laatst gewijzigd door cetinel op 22 jul 2008 11:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
wodkacola
Berichten: 6605
Lid geworden op: 11 nov 2006 14:23
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Wingene

Re: Teveel haantjes en niemand wil ze

Berichtdoor wodkacola » 22 jul 2008 11:11

Robijntje schreef:Maar als wij bespreken, hoe zeer het ons emotioneel raakt, als het slecht gaat met onze kippen. Dan zijn we opeens emotionele softies...



sorry maar dit klopt niet,

iedereen mag hier gewoon emotioneel doen, en zeker als het niet goed gaat met zijn of haar dieren, daar word hier ,in de regel, niks over gezegt.

Gebruikersavatar
Mar2
Berichten: 381
Lid geworden op: 10 dec 2007 20:45
Land:
M/V: V
Locatie: zuid-holland

Re: Teveel haantjes en niemand wil ze

Berichtdoor Mar2 » 22 jul 2008 11:25

Hallo Ineke,

Ik vindt het 'n belachelijke opmerking van die mensen die zeggen dat ze de dieren alleen eten geven wanneer het hun uitkomt!
Aan zulke mensen zou ik ook geen dieren meegeven.
Ik vindt dat als je dieren in gevangenschap houd je verplicht bent om die dieren te geven wat ze aan eten nodig hebben en wat dat emotioneel van jou betreft is helemaal niks mis mee.
Jij toont dat je hart voor je dieren hebt dus wat kan daar nou mis mee zijn!!!!
Gelukkig zie je in beter geen kuikens meer uit te laten broeden,je hebt er van geleerd.
Ik hoop dat deze haantjes toch nog 'n goed en lang leven bij iemand mogen hebben.
Succes.

Marja


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 75 gasten