Even voorstellen

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
huib
Berichten: 291
Lid geworden op: 14 jul 2008 19:33
Land:
M/V: M
Locatie: Breda

Even voorstellen

Berichtdoor huib » 24 aug 2008 20:24

Zo dan, eindelijk hebben we onze kipjes!

Na lang zoeken hebben we via Brahmaclub.nl een fokker in onze regio gevonden. Vandaag hebben we daar 2 Buffzwart Columbia en een zwarte met gouden hals gehaald. De man was erg aardig en gastvrij. Je kon merken dat hij al 35jaar de beestjes fokte want hij ging er makkelijk mee om. Niet té makkelijk maar voor ons was het wel even wennen. Natuurlijk houd hij zelf de mooiste maar heeft ons wel goed laten zien wat er met onze modellen mis is. Maar goed, ik geef daar niet zo om, wij zijn super blij met onze prinsessen! Ik heb ook wat foto's van ons nachthok gemaakt. Overdag mogen ze buiten en als ze zich gedragen ook in de rest van de tuin. Onder het nachthok hebben ze een lekkere zandbak en waarschijnlijk maak ik morgen nog een extra droog hoekje. Morgen de details van het hok.

Afbeelding
Afbeelding

En wij zijn Hu!b en @ymie uit Bred@ (niet iedereen hoeft ons op het kippenforum te vinden als ze onze naam googlen)
Laatst gewijzigd door huib op 25 aug 2008 12:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
TS
Berichten: 263
Lid geworden op: 16 nov 2004 19:21
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Zomergem

Re: Even voorstellen

Berichtdoor TS » 24 aug 2008 20:44

Mooi hok en mooie dieren. Veel succes ermee!

Grtz

Gebruikersavatar
Bernard
Berichten: 432
Lid geworden op: 23 jan 2008 19:44
Land:
M/V: V
Locatie: Provincie Drenthe

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Bernard » 24 aug 2008 20:51

Mooi simpel en praktisch hok!! Én mooie kippjes natuurlijK!! ;)

Gebruikersavatar
Zweedse Kip
Berichten: 4258
Lid geworden op: 12 jun 2007 07:30
Land: Zweden
M/V: V
Locatie: Östervåla
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Zweedse Kip » 25 aug 2008 06:28

Leuk stekkie voor de kippies ( een privebos )....mooie kippen ook trouwens.

huib
Berichten: 291
Lid geworden op: 14 jul 2008 19:33
Land:
M/V: M
Locatie: Breda

Re: Even voorstellen

Berichtdoor huib » 25 aug 2008 08:28

het zijn twee appelboompjes dus ze moeten wel oppassen voor de vallende appeltjes :mrnono:

De vorige eigenaar was wel elke dag bij de kippen maar zat de beestjes nu niet te knuffelen, tam waren ze dan ook niet. Maar nu we zo'n 12 uur later zijn gaat het al stukken beter met ze. Ik kn de ren instappen zonder paniek en ze hebben al wat brood uit mijn handen gepikt. Helaas kwamen ze vanmorgen nog niet uit zichzelf naar buiten. Een paar keer stonden ze te klungelen bij het loopplankje. Vandaar dat ik deze toch maar even heb aangepast. Misschien gaat het morgen beter. Zometeen ook maar even goed voer en spul voor de bodem in het hok kopen.

Maar hier gaan wij niet af!
Afbeelding

zo dan maar
Afbeelding

open hok
Afbeelding

2 blondjes
Afbeelding

En een zwartje
Afbeelding

O'ja en onze drie katten vinden het ook allemaal wel heel spannend. Ze besluipen de kippen maar als die maar een beetje geluid maken schieten de helden al weg.
Afbeelding

Gebruikersavatar
kippekopje
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 jun 2008 17:00
Land:
M/V: V
Locatie: Stavern Duitsland

Re: Even voorstellen

Berichtdoor kippekopje » 25 aug 2008 14:02

Hoi leuk allemaal zeg.....ja raar he onze katten doen onze brahma,s ook niets...onze jongste kat ligt gewoon tussen de kippen.... :gutgut: Ik heb zelf ook de 3 Brahma Buff en een brahma blauw ook een heel mooi kipje....
Zal es kijken of ik een paar foto's kan plaatsen moet ik er eerst weer een paar nieuwe maken.

Gebruikersavatar
baru0501
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20 jun 2008 22:21
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Warfstermolen (Friesland)
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Berichtdoor baru0501 » 25 aug 2008 14:04

Leuke kippen hoor! En inderdaad, je hebt een mooie ruimte voor ze gemaakt daar!

huib
Berichten: 291
Lid geworden op: 14 jul 2008 19:33
Land:
M/V: M
Locatie: Breda

Re: Even voorstellen

Berichtdoor huib » 26 aug 2008 08:48

Vandaag was de tweede ochtend in hun nieuwe paradijsje. Gelukkig kwamen ze nu zelf naar buiten, ze leren dus snel.De prachtige loopplank werd echter maar de eerste 10cm gebruikt, want vervolgens storten ze zich langs de zijkant naar beneden. Ook gaat het slapen nog niet helemaal zoals ik had gepland. Ze liggen op hun broedplekjes IPV op de stok, maar goed dat zoeken ze verder zelf maar uit. Gebruiken ze de stok niet dan maak ik nog een paar broedplekjes.

Gister ook nog wat spulletjes gekocht zoals, vlas voor in het hok, stro in het broedplekje, houtsnippers buiten en een zak voer :puppydogeyes:

Gebruikersavatar
baru0501
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20 jun 2008 22:21
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Warfstermolen (Friesland)
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Berichtdoor baru0501 » 26 aug 2008 08:54

Ha, ha, ik zie dat je alweer online bent Huib... Ook bij jou slaat de verslaving al toe zie ik :gutgut: Geeft niet hoor, je hebt veel lotgenoten! :gulzig:

huib
Berichten: 291
Lid geworden op: 14 jul 2008 19:33
Land:
M/V: M
Locatie: Breda

Re: Even voorstellen

Berichtdoor huib » 26 aug 2008 10:04

ik werk thuis dus kan makkelijk zo nu en dan even op het forum berichten. Ik kom hier informatie halen en zie het dan als mijn plicht om ook wat informatie te geven. En die kipjes daar ben ik al jaren mee bezig. Helaas waren de tuintjes altijd te klein maar nu is het groot zat. Lang gezocht maar toch gevonden, en wat voor 3!!


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense en 11 gasten