Leestip: Hen and the Art of Chicken Maintenance

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Marti
Berichten: 7330
Lid geworden op: 22 jan 2006 14:47
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Nijmegen

Leestip: Hen and the Art of Chicken Maintenance

Berichtdoor Marti » 04 nov 2008 12:30

Beste allemaal,

Hierbij een leestip voor de koude winteravonden: "Hen and the Art of Chicken Maintenance: Reflections on Raising Chickens", geschreven door Martin Gurdon.

Wie zelf kippen en een goed gevoel voor (Britse) humor heeft zal er veel plezier aan beleven! Ik ontving het boek gister en kon niet stoppen met lezen.
Nu ja, af en toe, omdat ik zo moest lachen dat het even niet meer ging :whoea:

Review: "In this warmly funny paean to pet chickens, Gurdon chronicles life with a garden flock of hens. As a boy he had kept pet chickens, but they had mostly been worn-out hens culled from the local factory farm. When he and his wife decided to start their suburban flock, a visit to a local breeder resulted in a potpourri of hens in various sizes, colors, and personalities.
The author was immediately inducted into the more brutal side of hen keeping when his new girls began to peck and terrorize each other as they sorted out their hierarchy--the classic "pecking order" of psychology. What follows is a wryly amusing memoir of the hens as the author tries to prevent escapes, rescues other lost chickens, teaches his hens to sit on his lap (food is a powerful inducer), and discovers how to do physiotherapy on a lame hen. Illustrated with line drawings, Gurdon's tales of hens will be popular among readers who love true animal stories in the James Herriot vein."


Helaas niet in het Nederlands verkrijgbaar -- hoewel ik me afvraag hoe je het in hemelsnaam zou moeten vertalen, zonder de humor eruit te schrijven. Veel dingen laten zich wat dat betreft niet goed vertalen, dus ik zou hoe dan ook de Engelse versie aanraden :)

“Full of love, death, sex and intrigue, Hen and the Art of Chicken Maintenance is better than any soap opera. It is, in fact, true ‘chick lit’. But beyond all the drama contained within it, there are even some practical lessons to be learnt about what not to do when keeping chickens.”

Het boek is zwart/wit gedrukt met goed leesbare tekst en veel leuke tekeningen, 160 pagina's en in Nederland te koop voor € 14,95; via Amazon.com $ 14,56. En nee, ik ontvang geen % over de verkopen :)

Afbeelding

Gebruikersavatar
picobello
Berichten: 207
Lid geworden op: 08 mei 2006 16:59
Land: Curacao
M/V: V
Locatie: Curacao

Re: Leestip: Hen and the Art of Chicken Maintenance

Berichtdoor picobello » 04 nov 2008 17:54

Lijkt me erg leuk, bedankt voor de tip!

Weet ik ook eens wat voor sinterklaas :idee:

Gebruikersavatar
ReefeR
Berichten: 138
Lid geworden op: 29 sep 2008 20:43
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Schoten

Re: Leestip: Hen and the Art of Chicken Maintenance

Berichtdoor ReefeR » 04 nov 2008 20:06

Heb m net besteld, goede tip :-D

Marti
Berichten: 7330
Lid geworden op: 22 jan 2006 14:47
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Nijmegen

Re: Leestip: Hen and the Art of Chicken Maintenance

Berichtdoor Marti » 04 nov 2008 20:20

Veel leesplezier alvast, ReefeR!
En inderdaad, heel leuk kadootje voor december!

Ik zie trouwens dat ik vergat de link naar de NL winkel te plaatsen, komt-ie: *klik!*
Kon er niet meer vinden, ik heb mijn exemplaar hier gekocht.

Gebruikersavatar
ReefeR
Berichten: 138
Lid geworden op: 29 sep 2008 20:43
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Schoten

Re: Leestip: Hen and the Art of Chicken Maintenance

Berichtdoor ReefeR » 10 nov 2008 09:21

Ik heb m op Amazone gekocht, paperback +/- 12Euro incl bezorging

Eerste hoofdstukken gelezen, dikke smile ben nu al van mening dat het boek veel dikker had mogen zijn :-D

Als iemand nog tips heeft in dit genre hou ik mij aanbevolen


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten