Mutserige verhalen

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19168
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Mutserige verhalen

Berichtdoor Isabel » 06 nov 2009 16:33

Naar aanleiding van dit topic
viewtopic.php?f=2&t=43304&st=0&sk=t&sd=a
leek het mij wel leuk om een topic te openen over leuke verhalen over onze - soms - mutserige dames.

Een van mijn cochins reageerde een keer iets te enthousiast op mij toen ik met wat lekkers naar buiten kwam. Ze nam een aanloop, nam de kortste en helaas ook de onhandigste weg (over allemaal potten heen, maar ja, de kortste weg...), begon te vliegen :crazyeyes: en landde halverwege vol in een tomatenplant in pot. :mrgreen:
Dirk zat - nog steeds vanuit de tomatenplant - om haar heen kijken met zo'n blik van: 'Ja? En? Ik zie echt de grap hier niet van in.' :nuffig:
Ik lag echt helemaal dubbel... :gulzig:

Gebruikersavatar
lindje
Berichten: 1943
Lid geworden op: 06 sep 2009 12:35
Land: Belgie
M/V: V
Locatie: Mechelen

Re: Mutserige verhalen

Berichtdoor lindje » 06 nov 2009 23:16

:whoea: :whoea: :whoea:

Gebruikersavatar
Beeb
Berichten: 585
Lid geworden op: 06 jun 2008 11:32
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Vlodrop, Limburg

Re: Mutserige verhalen

Berichtdoor Beeb » 07 nov 2009 22:44

Is een verhaal over een mutsige vent ook goed ?

Haantje Cees was gisteren aan het showen, aan het vleien, aan het versieren en al die andere dingen aan het doen die haantjes doen als er weer 2 kipjes de volwassenheid bereikt hebben en klaar zijn om eitjes te leggen.
Hij was er zo druk mee bezig dat toen ik de kippen riep voor iets lekkers, hij weer helemaal als laatste aan kwam hollen, toen wilde vliegen en toen (midden in de vlucht) toch maar bedacht dat het ligbed een mooie plek om zijn harem te overzien en toen dus finaal het ligbed miste en toen dus ergens tussen heg, ligbed 1 en ligbed 2 roemloos neerstortte :roll:

Mijn dag was weer goed :gulzig: :gulzig: :gulzig:

Want weet je : ik heb niet alleen maar kippen omdat ik ze zo mooi vind, maar ik kan dus echt genieten van hun aanwezigheid, hun geluiden, hun kleuren, hun karaktertjes, hun fratsen, kortom : hun kip-zijn.

Gebruikersavatar
Jack de Mos
Berichten: 1353
Lid geworden op: 02 apr 2009 01:35
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Spaubeek

Re: Mutserige verhalen

Berichtdoor Jack de Mos » 07 nov 2009 22:59

Wat een leuke verhalen! Ik was zelf laatst een muts, een mannelijke muts, wilt dat zeggen :cool:

Ik voerde mijn dieren en zat op een bankje met overal kippen rondom mij en mijn muskuseend man is veel te lui om dichterbij te komen. Hij bijft dan aan de andere kant van de vijver staan, totdat ik hem wat toegooi. Ik wil dus een stukje bruin brood gooien, maar op het moment dat ik met mijn arm zwaai, loopt er op het laatste moment een kip voor, die zo in de vijver door mij kukelt!! Stom he. Kip eruit gehaald en droogde snel op. Nu moet ik er wel om lachen, toen vervloekte ik mezelf, haha

gr. Jack

Gebruikersavatar
cynthiadeen
Berichten: 219
Lid geworden op: 16 aug 2008 15:51
Land: oostenrijk
M/V: V

Re: Mutserige verhalen

Berichtdoor cynthiadeen » 08 nov 2009 09:01

Voor de echte lezers onder jullie een lang verhaal (maar wel leuk!). Dateert van vorig jaar, maar heb het toen in een hyves-blog geschreven en het is echt heel Mutserig, beloofd!

Ik werd net even weggeroepen door de kippen. Het is kwart over acht ’s morgens en ik dacht er net over om ze naar buiten te laten. Hoor ik een luid gekakel in de stal. Meestal doen ze dat als er gevaar is, een vreemde kat ofzo, dus ik ging maar even kijken. Nu heeft de stal twee ramen, met gaas ervoor tegen roofdieren. Deze ramen staan altijd open, in verband met de frisse lucht voor het hooi in de stal. Ze kunnen maar een klein stukje open, zo’n dertig centimeter en klappen dan aan de bovenkant open.

Nu zit één van onze kippen, Brutus, ’s morgens graag op de bovenrand van dat opengeklapte raam een beetje naar buiten te koekeloeren. Zo ook vanmorgen. Nu echter was Brutus op brute wijze aan de buitenkant naar beneden gekukeld (of gekakeld) en zat klem tussen venster en gaas. Ze kon zelf niet meer omhoog komen, want ze kon haar vleugels niet uitslaan en het gaas biedt niet voldoende steun om naar boven te klauteren. Daar zat ze dus, te wachten tot ik haar kwam redden. Ik kan je vertellen, dat een kip tamelijk plat kan worden in bepaalde situaties :gutgut:
Dus ik ben binnen in de stal op een hakblok geklauterd en heb haar voorzichtig bevrijd uit haar benarde positie. Gelukkig is Brutus een erg tamme kip, dus ze klemde haar poten om mijn hand en wachtte geduldig tot ik zelf weer naar beneden was geklommen en haar op de grond zette.
Helaas is Brutus afgelopen lente gestorven, ze was zo´n leuke kip :cry: ...

En dan nog even een kleine impressie van een herfstdag bij ons in de tuin:
We hebben drie kippen. Een duifgrijze en twee bruine. De bruine kippen, Brutus en Saar, zijn handtam geworden en laten zich makkelijk oppakken of aaien. Duif, de grijze kip, is vrij schuw en eet niet eens uit mijn hand. Ze blijft altijd een beetje op afstand, maar rent net zo hard naar ons toe als we hard “Kiep, kiep, kiep” roepen, voor de dames een teken dat er wat te kanen valt.
Mooi hoor, sta ik de was op te hangen in de tuin, komt altijd eerst poes Pippi aangelopen om aangehaald te worden. Ik klets dus wat met Pip en dat horen de kippen dan ergens van achter uit de tuin. Vervolgens komen er drie kippen in volle vaart naar me toe gerend om te zien of er toevallig wat te halen valt. Poes heeft zich dan inmiddels uit de voeten gemaakt en zich verstopt achter een struik. Enfin, ik hang slechts de was op dus valt er niks te vreten en de kippen scharrelen verder. Totdat ze Pippi in de gaten krijgen, die had zich immers ergens achter verscholen, en dan rennen ze luid kakelend een andere kant op.

Of ik gooi een appel weg (waarvan we er een paar duizend hebben, ik stuur graag een kilootje of tien naar belangstellenden haha) en dan hollen ze er in looppas achteraan omdat ze denken dat het een smakelijk hapje is. Soms rent zoon Robin expres met een stukje touw door de tuin en alle kippen er achteraan denkend dat ze eindelijk de grootste worm van Oostenrijk hebben gevonden. Echt lachen die kippen.

Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19168
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: Mutserige verhalen

Berichtdoor Isabel » 09 nov 2009 08:43

:lol:
Stelletje mutsen zijn het.
:lol:

Nog eentje, uit een ver verleden.
Wij hadden ooit een grote haan, Willem genaamd. Hij had soms zijn buien, maar er zat verder geen greintje kwaad in. Zag op een dag een ei achterin de ren liggen, dus ik de ren in. Willem staat in de buurt van het ei zijn ding te doen. Ik ga door mijn knieën, wil het ei pakken, op dat moment schrikt Willem van mij en puur uit zelfverdediging springt 'ie de lucht in, maakt - in de lucht! - een bocht van 45 graden en ik zie twee grote poten op mij afkomen... :crazyeyes:
Als reactie daarop, schrik ik dit keer en val achterover op de grond. In de kippenpoep... :roll:
Willem was ondertussen alweer zijn ding aan het doen en was zich totaal niet bewust van mijn hachelijke situatie. :mrgreen:

Gebruikersavatar
cynthiadeen
Berichten: 219
Lid geworden op: 16 aug 2008 15:51
Land: oostenrijk
M/V: V

Re: Mutserige verhalen

Berichtdoor cynthiadeen » 09 nov 2009 12:53

Oh shit.... :mrgreen:

Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19168
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: Mutserige verhalen

Berichtdoor Isabel » 10 nov 2009 08:47

cynthiadeen schreef:Oh shit.... :mrgreen:

Yep, daar zat ik inderdaad middenin... :puppydogeyes:

Gisteren: twee dames hebben last van beginnende kalkpootjes. Dus een lauw Biotexbadje gemaakt waar ze vijf minuten in moesten staan. Nu was ik laat thuis, dus heb ze uit het nachthok gehaald en in de keuken in het badje gezet. Als ik dit overdag zou hebben gedaan, hadden Joop en Hermien moord en brand geschreeuwd, maar nu stonden ze dood- en doodstil. Compleet in shock. :shock: Kon zelfs met een schuin oog naar het journaal kijken, ze bleven gewoon staan. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19168
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: Mutserige verhalen

Berichtdoor Isabel » 17 apr 2010 07:22

Ik schop deze weer even omhoog, gisteren erg gelachen om kleine Dorus.

Gisteren liepen de kips lekker in de tuin te scharrelen. Dorus zag ik niet lopen, maar was ongetwijfeld op zoek naar wormen op plekjes waar haar grote collega's niet bij kunnen. Op een gegeven moment kwam er een Kauw aanvliegen die wat takjes en spulletjes voor 'n nestje van de grond aan het rapen was. Ik zit daar naar te kijken - heerlijk die lente in de lucht! - zie ik vervolgens van achter een muurtje links, Dorus als een gek op de Kauw aan komen rennen, vleugels al wapperend in de lucht en al kakelend dat de Kauw ongetwijfeld op moet zouten!
Mijn stoere, kleine Dorus. :mrgreen:

Gebruikersavatar
mintaka
Berichten: 4471
Lid geworden op: 17 mei 2005 11:42
Land: Belgie
M/V: V

Re: Mutserige verhalen

Berichtdoor mintaka » 17 apr 2010 11:42

:gutgut:


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google en 23 gasten