Mutserige verhalen

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Norma40
Berichten: 24
Lid geworden op: 20 mar 2014 14:46
Land: Nederland
M/V: V

Re: Mutserige verhalen

Berichtdoor Norma40 » 12 jun 2014 21:48

Ik heb een stok met 2 draden in de ren hangen. Er onder staat een stok op poten. De serama's vinden de onderste stok al geweldig. Tot ik de schommelstok op hing. Nu zitten ze daar vaak op en wanneer ze er af willen doen ze dit via de onderste vaststaande stok..... Echter willen ze nog wel eens mis springen en donderen ze voorover van de onderste stok af!

Ook ik kan een muts zijn hoor... Mijn 2 barnies kriel gaan overdag het nachthok regelmatig in, ze zijn echter 10 weken oud dus nog helemaaaal niet aan de leg. Ze staan echter onder aan de pikorde en in het nachthok vinden ze even rust. Omdat ze door dit gedrag niet opgenomen worden in de groep, doe ik overdag het nachthok dicht. Het gaat inmiddels heel goed en wordt er al meer een groep gevormd. Maar dat terzijde. Rond 8 uur doe ik het nachthokluikje weer open.
Normaal gaan de kippen rond half tien op stok en doe ik het nachthokluikje achter hun dicht. Mochten ze later gaan, dan doet mijn man het luikje dicht. Op een avond was manlief er niet en wilde ik naar bed toe. Ik op een afstandje kijken of de kippen al hun nachthok in waren. Helaas. 5 minuten gewacht: nog niet. 10 minuten gewacht: nog niet.
Balen als een stekker want was echt heel moe. Maar eens wat dichterbij kijken.... zat t luikje nog dicht!
Luikje open gedaan en met 2 minuten zat de hele bubs van 5 hennen en 2 hanen in het nachthok te discussiëren over wie waar mocht liggen.

Zucht....

Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19162
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: Mutserige verhalen

Berichtdoor Isabel » 13 jun 2014 21:06

Wie is - inderdaad - dan de muts? ;)

Gebruikersavatar
kiekenboerinneke
Berichten: 9901
Lid geworden op: 14 jun 2010 20:13
Land: belgie
M/V: V
Locatie: Antwerpse Kempen
Contacteer:

Re: Mutserige verhalen

Berichtdoor kiekenboerinneke » 26 aug 2016 13:29

***stamp omhoog****
Mijn donkere kuifhoendame moest vanmorgen zonodig een ponyritje maken....
Pony ( Jefke ) zat op haar kont na een beurt stofrollebollen met mijn donkere Pomponnemie in haar buurt. Pomponnemie vond het toen interessant om op Jefke haar rug te springen.
Na wat gehijs en gebrom - Jefke kampt met een tikkeltje overgewicht waardoor ze niet makkelijk terug op d'r poten staat - geraakt Jefke terug recht. Pomponnemie maakt van haar oren en flappert met haar vleugels, maar blijft rustig zitten. Resultaat: Pomponnemie maakt een ponyritje.
Jefke leek het niet te deren....
Gekke mutsen.... :gutgut:

Ik vond het alleen vreselijk spijtig dat Man z'n mobiel niet bij had, anders had ik een pracht van een foto gehad. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Mutserige verhalen

Berichtdoor Trea » 26 aug 2016 21:05

kiekenboerinneke schreef:***stamp omhoog****.
Na wat gehijs en gebrom - Jefke kampt met een tikkeltje overgewicht waardoor ze niet makkelijk terug op d'r poten staat - geraakt Jefke terug recht. Pomponnemie maakt van haar oren en flappert met haar vleugels, maar blijft rustig zitten. Resultaat: Pomponnemie maakt een ponyritje.
Jefke leek het niet te deren....
Gekke mutsen.... :gutgut:

Ik vond het alleen vreselijk spijtig dat Man z'n mobiel niet bij had, anders had ik een pracht van een foto gehad. :mrgreen:


Heel grappig, maar wat maakt Pomponnemie in hemelsnaam van haar oren?

Gebruikersavatar
kiekenboerinneke
Berichten: 9901
Lid geworden op: 14 jun 2010 20:13
Land: belgie
M/V: V
Locatie: Antwerpse Kempen
Contacteer:

Re: Mutserige verhalen

Berichtdoor kiekenboerinneke » 27 aug 2016 19:58

:gutgut: Trea: die uitdrukking betekent kabaal maken. ;)

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Mutserige verhalen

Berichtdoor Trea » 27 aug 2016 23:46

:stoel:
Erg creatief. Kabaal maken met je oren.

Gebruikersavatar
kiekenboerinneke
Berichten: 9901
Lid geworden op: 14 jun 2010 20:13
Land: belgie
M/V: V
Locatie: Antwerpse Kempen
Contacteer:

Re: Mutserige verhalen

Berichtdoor kiekenboerinneke » 28 aug 2016 07:41

:lol:
Ga nog eens een cursus "antwaarpse uitdrukkingen" moeten geven, denk ik.

Gebruikersavatar
kiekenboerinneke
Berichten: 9901
Lid geworden op: 14 jun 2010 20:13
Land: belgie
M/V: V
Locatie: Antwerpse Kempen
Contacteer:

Re: Mutserige verhalen

Berichtdoor kiekenboerinneke » 10 apr 2018 18:42

Gaga heeft mij lelijk doen verschieten....
Ik ga met Nelson buiten, madam schiet in paniek en loopt i.p.v. richting tuin richting tuinpoortje... ik probeer ze nog de andere kant op te sturen. Wat doet madam: los de waterput in :shock:
Ik Nelson in allerijl naar binnen gedaan, telefoon tussen de planten gezwierd ( stak in de zak van m’n hoodie ) en ik op m’n buik over de rand van de put gaan zien.
Zie ik madam Gaga daar rustig rondjes peddelen... een kip kan dus zwemmen?!
Ik kreeg nog net een van haar vleugels te stekken en heb ze vervolgens terug naar boven gehesen - let wel, niet erg kip-vriendelijk maar ze zwom een klein metertje onder mij dus was het onmogelijk haar zo uit de put te hijsen.
Madam Gaga zit nu in haar eigen ren te bekomen van haar avontuur... en ik met een glas :wijn:

Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19162
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: Mutserige verhalen

Berichtdoor Isabel » 03 nov 2019 10:14

*schopt topic omhoog*

Mutserig niet echt, wel stoer. :mrgreen:
Gisteren lagen er twee kauwen - letterlijk - op de grond te vechten met elkaar. Sas de Barnevelder trekt een sprint en springt er - ook letterlijk - boven op. Resultaat? Kauwen wisten niet hoe snel ze weg moesten vliegen. :-D


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten