Mutserige verhalen

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
con1954
Land: nederland
M/V: V

Re: Mutserige verhalen

Berichtdoor con1954 » 22 dec 2011 21:47

Hahahaha....Wat zijn kippen toch slim als het om eten gaat, niet te geloven :lachrol:

Lies
Land: Nederland

Berichtdoor Lies » 23 dec 2011 00:50

Of gewoon ritmegevoelig Isabel :lol:

@Dula: Schitterend! Ik moet er echt om lachen :-D

Isabel

Berichtdoor Isabel » 23 dec 2011 10:18

Lies schreef:Of gewoon ritmegevoelig Isabel :lol:

Nou... haar kennende... is het gewoon een schandalig verwend nest. :mrgreen:

ilse-nl
Land: NL

Berichtdoor ilse-nl » 24 jan 2012 23:48

Een jaar of wat geleden vroeg mijn zus of ik mij over haar overtollige haantje Zwartje wilde ontfermen. Haar dochtertjes hadden Zwartje schandalig verwend vanaf kuiken, maar de buurt had genoeg van het gekraai. Op ons terrein liepen wat kippen en er kon nog wel een haan bij. Zwartje meegenomen en buiten neer gezet. Die avond lekker bij de Chinees wat nasi gehaald. Bij thuiskomst de lampen aangedaan en ik schrok me wild!!! Zwartje zat prinsheerlijk op de leuning van mijn tweezits! Hij was brutaal door ons kattenluik naar binnen geslopen (onze 3 katten vonden dat blijkbaar bij nader inzien prima) en had het zich gerieflijk gemaakt op mijn bank: lekker zijn veren gepoetst (er lag nogal wat 'roos') en een aantal flinke flatsen gelaten. Hij was zeer blij met mijn komst! Want toen ik toch maar besloot eerst mijn bord nasi leeg te eten alvorens te denken waar ik hem die nacht zou laten.. fladderde hij vlot op om op de tafel te landen om vervolgens gretig de rijst uit mijn bord te pikken! Mijn zus en ik hebben aan de telefoon flink de slappe lach gehad! Helaas wist Zwartje het truukje met het kattenluik keer op keer te herhalen, het ging echt niet langer, dat we in goed overleg Zwartje naar de kinderboerderij hebben gebracht.

Isabel

Berichtdoor Isabel » 25 jan 2012 09:59

:lol:
Ik zou zo'n kip overigens wel waarderen: gezellig toch, een huiskip?! :mrgreen:

Isabel

Berichtdoor Isabel » 08 aug 2013 12:57

Ik schop dit topic maar weer eens naar boven.

Gisterenavond ging ik nog even bij de dames kijken. Dorus was in diepe slaap, kop tussen de veren. Floortje zat op een afstandje van haar. Dorus wordt wakker, ziet Floortje - waar ze geen goed woord voor over heeft -, hangt voorover, tracht haar op de kop te pikken, schat de afstand de klein in en dondert van d'r stok af.
Muts. :mrgreen:

viefpief

Berichtdoor viefpief » 08 aug 2013 12:59

Hahahaha ik zie het echt helemaal voor me, sukkeltje :lol:
Mijn ratjes zijn daar trouwens ook goed in. Ik heb er eentje die het in het begin een beetje eng vond buiten de kooi, dus die moet ik met heel veel moeite laten wennen aan het door de kamer lopen. De kooi staat bovenop een tafel en die had ik opzij geschoven zodat het betreffende ratje niet steeds maar weer terugging. En wat doet ze? :mrgreen: ze neemt een grote aanloop vanaf de bank om op die kooi te springen, maar mist echt met zo'n 30 cm :gutgut: (wiiieee als een vliegende eekhoorn) en daarna keihard weer naar de bank rennen en het nog 3 keer proberen, allemaal mislukt. Jezus wat heb ik om haar zitten lachen, tot ze eindelijk bij me op schoot kwam zitten.

Isabel

Berichtdoor Isabel » 08 aug 2013 13:12

Ik zie het echt helemaal voor me!

Isabel

Berichtdoor Isabel » 10 jun 2014 08:15

Kan me niet voorstellen dat onze kippen ineens geen mutserig gedrag meer tonen, dus ik schop het topic maar weer even omhoog. :mrgreen:

Gisteren zat ik in de tuin te lezen, toen ik het - ongetwijfeld voor jullie bekende - geluid hoorde... "zij-heeft-wat-lekkers-gevonden-en-dat-willen-wij-nu-ook". Ik keek op en zag Floortje met een klein padje in haar bek (diertje was met al zijn pootjes aan het spartelen) door de tuin heen rennen. Gevolgd door vijf andere rennende dames. :mrgreen:
Tuurlijk is het de natuur, maar ik besloot toch om de natuur een handje te helpen. Floor reageerde zeer verontwaardigd toen ik haar pakte en haar snavel open maakte: "Mens, waar bemoei je je mee?!" :roll:
Padje schoot weg tussen de Hedra, dames in de stress en hebben minstens een half uur bij de Hedra lopen zoeken. Later zag ik het padje ergens anders zitten, die heeft nu een ander onderkomen gevonden: de sloot. :-D

lalala
Land: Belgie

Berichtdoor lalala » 10 jun 2014 16:44

Hier ook vaak padjes die ze vangen! Vooral de kuikens, laats had Anijsje een padje vast en alle kuikens achter haar. Het padje was reeds dood en ik pakte haar past om het uit haar bek te halen (dacht dat het mss ziekten meedroeg en slecht was voor kippen :gutgut: ) en ik stapte van de ren naar het huis ( ongeveer 100 meter) en heel die weg hield ze hem vast, net een hond die zijn speeltje niet wilt lossen! :mrnono:

Terug naar “Kippen Algemeen”