kip staand slapen?

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Kriellemans
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 nov 2007 14:42
Land:
M/V: V

kip staand slapen?

Berichtdoor Kriellemans » 24 dec 2009 22:27

Hallo,

vandaag is helaas een van mijn 6 kippen overleden. Ik trof haar vanochtend zeer verzwakt aan (waarschijnlijk ouderdom) en heb haar gauw mee in huis genomen. 2 uur later was ze helaas gestorven, :( .. Ontzettend zielig, maar ze heeft een prachtig leven gehad.

Ze sliep al 2 maanden samen met een andere oude kip in de legbak. Nu is die andere kip dus alleen over..
Het viel me vanavond op dat deze kip niet ligt, maar staand slaapt ( met kop in verenpak)

Is dit een verkeerd teken? Of maak ik me (door de gebeurtenissen vandaag) teveel druk??

Verder kan ik nog vermelden dat het hok tochtdicht is en de kippen totaal verwend worden :P soms ook met warme rijst :P

hopelijk kan iemand mij weer gerust stellen, hihi!

Fijne kerstdagen iedereen!!!

gr. Thomas

Gebruikersavatar
Frank-
Berichten: 5942
Lid geworden op: 03 mei 2009 12:21
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Groningen

Re: kip staand slapen?

Berichtdoor Frank- » 24 dec 2009 23:53

Wat vervelend. :(

Het komt (zo ver ik weet) niet zo heel vaak voor dat kippen staand slapen, heb er wel eens van gehoord, maar heb er verder geen ervaring mee. Dus ik weet ook niet of dit een slecht voorteken is. Hoop het niet voor je.

Ik begrijp niet helemaal uit jouw verhaal of je nu nog maar een kipje over hebt of dat het kipje alleen in het legnest slaapt.
In het eerste geval zal ik toch zorgen voor een (of meerdere) nieuwe kippen. De kippen hebben elkaars warmte, vooral met dit weer, zeker nodig.
In het tweede geval verwacht ik dat het kipje wel de warmte van de andere kippen opzoekt. Als dit niet zo is is het ook niet zo erg. Maar als het echt weer flink gaat vriezen (wat het hier momenteel niet doet) zal ik toch kijken of je een oplossing vinden kan.

Jij ook prettige kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar!

Gebruikersavatar
Chickenheaven
Berichten: 146
Lid geworden op: 22 mei 2009 16:11
Land: NL
M/V: M
Contacteer:

Re: kip staand slapen?

Berichtdoor Chickenheaven » 25 dec 2009 15:58

Ik zou zeggen, als 1 van de 6 kippen overleden is, dan zijn er nog 5 over :gulzig:
Van die 5 kippen is er 1 (die vroeger altijd met de nu overleden kip samen in èen legnest sliep) die staand slaapt.

Of heb ik het nou mis?

Gebruikersavatar
Frank-
Berichten: 5942
Lid geworden op: 03 mei 2009 12:21
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Groningen

Re: kip staand slapen?

Berichtdoor Frank- » 25 dec 2009 17:48

Nee hoor. Je hebt helemaal gelijk.
Komt vast doordat ik nog al moe was gisteravond. :gutgut:

Gebruikersavatar
gonda
Berichten: 14997
Lid geworden op: 02 okt 2002 15:44
Land: Belgie
M/V: V
Contacteer:

Re: kip staand slapen?

Berichtdoor gonda » 25 dec 2009 18:02

Er zijn kippen en andere vogels die staand slapen, kop op de rug gedraait, niets mis mee
Op één poot staande is een teken van rust, ko's bijvoorbeeld staan vaak op één poot buiten te slapen tijdens de dag
duiven slapen bijna altijd op één poot.

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 23283
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: kip staand slapen?

Berichtdoor Kip La La » 25 dec 2009 21:55

Lijkt me niets aan de hand , ik zie het de mijne ook wel eens doen, eigenlijk vooral Prins, de ene keer als een eend en de andere keer gewoon door zijn poten gezakt liggend.
Jammer dat je kipje dood is gegaan.

Kriellemans
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 nov 2007 14:42
Land:
M/V: V

Re: kip staand slapen?

Berichtdoor Kriellemans » 28 dec 2009 18:41

allereerst bedankt voor de reacties! :)

een korte update..

de kip die staand slaapt zag er best verkleumd uit (ze staat ook vaak buiten). We hebben haar nu een paar dagen binnen in huis. Vorig jaar heeft ze een maandje tijdens de winter binnen gezeten, ook omdat ze al heeel oud is.
Nu knapt de kip goed op en is ontzettend fit. Alleen zit ze nu bijna de hele dag met haar kop in het verenpak. Het ziet er ontzettend komisch uit! haha. Is hier een speciale reden voor? volgens mij kan het niet kwaad toch:P

groetjes.

bramtazelaar
Berichten: 288
Lid geworden op: 24 okt 2009 21:16
Land: nederland
M/V: M

Re: kip staand slapen?

Berichtdoor bramtazelaar » 28 dec 2009 18:53

een van mijn kippen is ook dood ze heeft zichzelf opgehangen aan het hek toen ze erover wou vliegen echt zo zielig :puppydogeyes: :puppydogeyes: mischien zag ie het niet meer zitten :puppydogeyes: :puppydogeyes:

Gebruikersavatar
Frank-
Berichten: 5942
Lid geworden op: 03 mei 2009 12:21
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Groningen

Re: kip staand slapen?

Berichtdoor Frank- » 28 dec 2009 19:03

:shock: , zoiets heb ik nog nooit gehoord.
Wat vervelend Bram!

Kriellemans
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 nov 2007 14:42
Land:
M/V: V

Re: kip staand slapen?

Berichtdoor Kriellemans » 29 dec 2009 18:11

laatste update;

helaas is deze kip net overleden.. ze was ook al ontzettend oud (8 jaar) Ze is zojuist gestorven in mn armen, waar ze een uur in heeft gelegen. Ik ben ontzettend verdrietig, maar ze heeft net als die andere kip een fantastisch leven gehad. Het was mn lievelingskip... zucht. :(

rip


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten