haan bijt

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Gebruikersavatar
de canteclear
Berichten: 32
Lid geworden op: 28 nov 2007 06:28
Land:
M/V: V
Locatie: richmond

haan bijt

Berichtdoor de canteclear » 23 jul 2010 08:52

sinds kort volgt mijn 1 jaar oude haan mij en valt me dan aan. Hij is tot nu toe de zachtaardigste haan ter wereld en zit ook op schoot. Hij heeft 8 hennen en loopt los in te tuin. Ik ben de enige die hem voedt en verzorgt.
Weet iemand waar deze agresie zo plots vandaan komt?

Gebruikersavatar
Jack de Mos
Berichten: 1353
Lid geworden op: 02 apr 2009 01:35
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Spaubeek

Re: haan bijt

Berichtdoor Jack de Mos » 23 jul 2010 15:47

De Canteclear, heb je ondertussen iets gehad aan enige tips?

Onze jonge haan bleef zich ook telkens bewijzen tegenover ons en viel ons aan. Elke keer als hij ook maar dreigde maakten wij ons groot. Pikte hij ons, geven we hem een zetje met onze handen, tegen zijn hals of op zijn rug.
Hoeft niet hard of pijnlijk te zijn, als hij maar schrikt of naar achteren wordt geduwd.

Na een week dit constant te doen, heeft het geholpen en loopt ie al een half jaar als een stoere haan rond.

Gr. Jack

rmvanderspek
Berichten: 40
Lid geworden op: 21 jul 2010 18:13
Land: Nederland
M/V: M

Re: haan bijt

Berichtdoor rmvanderspek » 23 jul 2010 15:53

Feitelijk zijn er dus twee methodes:

1. Laat de haan weten dat je hem respecteert als 'baas/leider' van zijn toom; hij ziet jou niet meer als bedreiging en stopt met aanvallen.
2. Laat de haan weten dat jij boven hem staat in de pikorde; op een bepaald moment accepteert de haan zijn plaats in de pikorde en zal jou niet meer aanvallen.


Pfoeh, dat was een zware bevalling. Meester Robert zegt --> Slotje op dit topic :gutgut: :mrgreen:

Gebruikersavatar
brenda17
Berichten: 7330
Lid geworden op: 25 jul 2009 13:11
Land: Limburg
M/V: V

Re: haan bijt

Berichtdoor brenda17 » 23 jul 2010 17:26

Misschien is het ook een idee om je haan eens apart te zetten van de kippen. Misschien word die dan rustiger als hij niet bij zijn dames is.

Gebruikersavatar
de canteclear
Berichten: 32
Lid geworden op: 28 nov 2007 06:28
Land:
M/V: V
Locatie: richmond

haan bijt 2

Berichtdoor de canteclear » 23 jul 2010 18:08

Dank voor de reacties. Ik moet dus kiezen tussen BBQ en fluisteren.

Gisteren beet hij weer en het deed flink pijn en ik bloedde. Het is een enorme haan, de grootste die ik ooit heb gezien, en ik loop rond in korte broek. Mijn schrik reactie was een luid "@#$%^&*()" en een schop terug. Hij vloog meters hoog op. De rest van de dag zette hij het op een lopen als hij me zag. Ook niet leuk. Ik ben nu meer op mijn hoede en zal zeker niet meer schoppen.

Het is lang geleden dat ik dit forum raadpleegde. Ik ben ook aardig geschrokken van het hanen gedrag van jullie.
Dit bekvechten leidt echt tot niets, behalve meer en meer boosheid.

Gebruikersavatar
kevin chabos
Berichten: 777
Lid geworden op: 25 jan 2009 18:26
Land: nederland
M/V: M
Locatie: Flevoland

Re: haan bijt 2

Berichtdoor kevin chabos » 23 jul 2010 18:11

maar waarom staat dat tekst daar over die haan ?is dat egt zo. want een haan kan ook niet bijten :gutgut:

mvg kevin

Danuta
Berichten: 866
Lid geworden op: 04 jun 2010 14:02
Land: Oostenrijk
M/V: V
Contacteer:

Re: haan bijt 2

Berichtdoor Danuta » 23 jul 2010 18:16

de canteclear schreef:Dank voor de reacties. Ik moet dus kiezen tussen BBQ en fluisteren.

Gisteren beet hij weer en het deed flink pijn en ik bloedde. Het is een enorme haan, de grootste die ik ooit heb gezien, en ik loop rond in korte broek. Mijn schrik reactie was een luid "@#$%^&*()" en een schop terug. Hij vloog meters hoog op. De rest van de dag zette hij het op een lopen als hij me zag. Ook niet leuk. Ik ben nu meer op mijn hoede en zal zeker niet meer schoppen.

Het is lang geleden dat ik dit forum raadpleegde. Ik ben ook aardig geschrokken van het hanen gedrag van jullie.
Dit bekvechten leidt echt tot niets, behalve meer en meer boosheid.


:) Je moet niets, bepaal aan de hand van de tips/ideeen wat voor jou en de haan in kwestie het beste werkt. Je hebt kans door de schop (geen aanrader maar ik begrijp het wel) hij een zeker angst/respect heeft gekregen, de eerste schrik gaat er wel af bij hem en hopelijk heeft hij de boodschap begrepen.

Het spijt mij van het pikorder probje maar het schoot even verkeerd, heb gewoon de draad verder genegeerd. Gewoon overheen lezen. Er staan voor en tegens van verschillende ideeen en dat is het belangrijkste. Doe er gewoon je voordeel mee en houdt ons een beetje op de hoogte hoe het afloopt.......ik denk dat er wel meer mensen benieuwd zijn :)

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14497
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: haan bijt

Berichtdoor lnge » 23 jul 2010 19:37

Ik zal straks de rest van reacties die niet off-topic waren ertussen zetten.

Gebruikersavatar
nancy_kelpie
Berichten: 104
Lid geworden op: 30 jul 2009 22:26
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Borculo, Gelderland
Contacteer:

Re: haan bijt

Berichtdoor nancy_kelpie » 23 jul 2010 20:10

Wat ik trouwens zelf merk bij m'n haan (al valt die van mij wel mee) is dat hem laten schrikken door stampen, klappen, 1 snelle tik, etc. NIET helpt. Zo verover je je plek niet in de dierenwereld. Echter als je je groot maakt en op hem af loopt zodat hij weg loopt (maakt niet eens uit waarheen, achtervolg hem maar door de hele tuin) dan gaat hij op gegeven moment zich onderdanig gedragen. Net zoiets als bij een hond of ander dier, je plek opeisen en die hele tuin is van jou. Ook met een tik geven... je mag hem wel van je duwen als hij je bespringt, maar achtervolg hem daarna ook even. Anders geeft de haan een schrikreactie die er onderdanig uit ziet, maar het nog nét niet helemaal is. Je mag hem wel laten schrikken maar doe daarna ook dominant om dus te zorgen dat z'n gedrag langblijvend veranderd.

M'n vriend is zo ver dat hij nu naar de haan kan wijzen, met z'n vingers knippen en hard "nee" zeggen als hij ziet dat de haan iets aan wil vallen en dan stopt hij en doet hij net of hij druk aan het scharrelen is. Als man heb je hierbij wel een voordeel van meer testosteron denk ik, mij lukt het niet :P Al heeft hij dus met het dreigend benaderen dus wel respect voor mij.

Danuta
Berichten: 866
Lid geworden op: 04 jun 2010 14:02
Land: Oostenrijk
M/V: V
Contacteer:

Re: haan bijt

Berichtdoor Danuta » 23 jul 2010 20:38

nancy_kelpie schreef:Al heeft hij dus met het dreigend benaderen dus wel respect voor mij.


:) everything from stopping him humping your leg.......... :mrnono:


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten