Wat ben ik? - foto's zijn heel erg schokkend

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Gebruikersavatar
lessalines
Gebanned
Berichten: 3120
Lid geworden op: 02 sep 2007 11:34
Land: Frankrijk
M/V: V

Wat ben ik? - foto's zijn heel erg schokkend

Berichtdoor lessalines » 31 jul 2010 12:47

Een paar dagen geleden vond ik de resten van deze arme kip in de berm voor ons huis.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb liggen creperen en ben gestorven in de massa, niet de moeite waard om fatsoenlijk geruimd te worden, geplet door m'n soortgenootjes en door de tractor bij het schoonmaken van de stal, en tenslotte onderweg van de wagen gevallen in de berm. Daar lig ik dan. Ooit was ik een stukje leven, met gevoel voor pijn, vreugde, verdriet..... En nu?


Mijn maag draait om van walging!

Even voor degene die niet weet wat dit is. Dit is een vleeskuiken uit de bio-industrie. Ik zet het even niet onder het bio-industrie topic omdat ik weet dat velen dat topic overslaan.

Gebruikersavatar
rabarber
Berichten: 124
Lid geworden op: 04 jun 2010 20:44
Land: Belgie
M/V: M

Re: Wat ben ik? - foto's zijn heel erg schokkend

Berichtdoor rabarber » 31 jul 2010 12:57

lessalines schreef:Dit is een vleeskuiken uit de bio-industrie.


Met alle respect, maar je lijkt wel erg zeker van je verhaal? Ben echt wel benieuwd hoe je een hoopje onherkenbaarheid kan linken aan zo'n verhaal. Heb zulke zaken ook wel al gezien, na het passeren van de tractor om de bermen te maaien bvb.

jo-corine
Berichten: 9167
Lid geworden op: 02 jun 2004 11:02
Land:
M/V: V

Re: Wat ben ik? - foto's zijn heel erg schokkend

Berichtdoor jo-corine » 31 jul 2010 14:06

Het blijft triest he! :(

Gebruikersavatar
lessalines
Gebanned
Berichten: 3120
Lid geworden op: 02 sep 2007 11:34
Land: Frankrijk
M/V: V

Re: Wat ben ik? - foto's zijn heel erg schokkend

Berichtdoor lessalines » 31 jul 2010 14:50

rabarber schreef:
lessalines schreef:Dit is een vleeskuiken uit de bio-industrie.


Met alle respect, maar je lijkt wel erg zeker van je verhaal? Ben echt wel benieuwd hoe je een hoopje onherkenbaarheid kan linken aan zo'n verhaal. Heb zulke zaken ook wel al gezien, na het passeren van de tractor om de bermen te maaien bvb.


Ik woon ernaast! Heb ze zelf gezien. Ook hoe het er aan toe gaat.

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8951
Lid geworden op: 17 dec 2007 18:34
Land: Duitsland
M/V: M
Locatie: Nedersaksen
Contacteer:

Re: Wat ben ik? - foto's zijn heel erg schokkend

Berichtdoor Ron » 31 jul 2010 16:24

Wat een Prachtig Drama kan je er van maken.
Mijn complimenten hiervoor.

Het moet toch een enorme voldoening geven om blijven te hameren op de bio-industrie.
Niet dat het helpt maar daar doe je het ook niet voor natuurlijk. Het is een persoonlijke oorlog tegen
de huidige boeren bedrijven.

En wat het mooiste is dit is een kippen site voor liefhebbers en fokkers, die überhaupt niets met
de bio-industrie te maken hebben.
Misschien zou je eens moeten gaan Topic's plaatsen op een forum voor Streakers en andere dier extremisten.

jo-corine
Berichten: 9167
Lid geworden op: 02 jun 2004 11:02
Land:
M/V: V

Re: Wat ben ik? - foto's zijn heel erg schokkend

Berichtdoor jo-corine » 31 jul 2010 17:17

RH schreef:Wat een Prachtig Drama kan je er van maken.
Mijn complimenten hiervoor.

Het moet toch een enorme voldoening geven om blijven te hameren op de bio-industrie.
Niet dat het helpt maar daar doe je het ook niet voor natuurlijk. Het is een persoonlijke oorlog tegen
de huidige boeren bedrijven.

En wat het mooiste is dit is een kippen site voor liefhebbers en fokkers, die überhaupt niets met
de bio-industrie te maken hebben.
Misschien zou je eens moeten gaan Topic's plaatsen op een forum voor Streakers en andere dier extremisten.


Nou nou moet dat nu weer zo? :roll:
Je kan toch ook dit topic gewoon overslaan, niet lezen en niet reageren.

Gebruikersavatar
lessalines
Gebanned
Berichten: 3120
Lid geworden op: 02 sep 2007 11:34
Land: Frankrijk
M/V: V

Re: Wat ben ik? - foto's zijn heel erg schokkend

Berichtdoor lessalines » 31 jul 2010 17:39

rabarber schreef:
lessalines schreef:Dit is een vleeskuiken uit de bio-industrie.


Met alle respect, maar je lijkt wel erg zeker van je verhaal? Ben echt wel benieuwd hoe je een hoopje onherkenbaarheid kan linken aan zo'n verhaal. Heb zulke zaken ook wel al gezien, na het passeren van de tractor om de bermen te maaien bvb.


Nog een belangrijk detail vergeten. Hij stonk ongelofelijk naar mest.

Gebruikersavatar
lessalines
Gebanned
Berichten: 3120
Lid geworden op: 02 sep 2007 11:34
Land: Frankrijk
M/V: V

Re: Wat ben ik? - foto's zijn heel erg schokkend

Berichtdoor lessalines » 31 jul 2010 18:08

RH schreef:Wat een Prachtig Drama kan je er van maken.
Mijn complimenten hiervoor.

Het moet toch een enorme voldoening geven om blijven te hameren op de bio-industrie.
Niet dat het helpt maar daar doe je het ook niet voor natuurlijk. Het is een persoonlijke oorlog tegen
de huidige boeren bedrijven.

En wat het mooiste is dit is een kippen site voor liefhebbers en fokkers, die überhaupt niets met
de bio-industrie te maken hebben.
Misschien zou je eens moeten gaan Topic's plaatsen op een forum voor Streakers en andere dier extremisten.


Nee RH, het zou niet goed zijn er mee te stoppen. Dit is de realiteit en inderdaad een drama voor de kip in kwestie. En er zijn niet veel mensen die dit telkens zien. Ik wel, dus doe ik er wat mee. En niet alleen hier. Want dit is niet te rechtvaardigen.

Al raak ik maar één persoon met deze 'ware' beelden. Dat is voor mij voldoende. En waar zou het beter zijn dan op een kippenforum om andere beelden te laten zien van kippen. Kippen die niet veel anders zijn dan dat kippetje dat bij ons kippenliefhebbers en fokkers in de tuin rondlopen. Kippen die behandeld worden alsof ze niets zijn, een paar pootjes en een platgewalst lijf. Het is een wereld van verschil.

Iedereen heeft met de bio-industrie te maken of je nu wilt of niet.

Heb je er moeite mee, kijk dan niet en negeer het dan gewoon.

Gebruikersavatar
Jack de Mos
Berichten: 1353
Lid geworden op: 02 apr 2009 01:35
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Spaubeek

Re: Wat ben ik? - foto's zijn heel erg schokkend

Berichtdoor Jack de Mos » 31 jul 2010 19:14

Ik heb liggen creperen en ben gestorven in de massa, niet de moeite waard om fatsoenlijk geruimd te worden, geplet door m'n soortgenootjes en door de tractor bij het schoonmaken van de stal, en tenslotte onderweg van de wagen gevallen in de berm. Daar lig ik dan. Ooit was ik een stukje leven, met gevoel voor pijn, vreugde, verdriet..... En nu?


Zo, je kunt een dier wel goed vermenselijken.
Verdriet en vreugde is menselijk, niet dierlijk. In de wereld van een kip hebben we het over instinct, niet over menselijke emoties. Hoe verschrikkelijk het ook is, het blijft een kip, geen mens.
Nu ben je vrij om een dier te vermenselijken, daar niet van, maar het geeft verkeerde informatie aan andere mensen.

Maar goed, dat is maar mijn -waarschijnlijk kortzichtige- mening.

Gr. Jack

Gebruikersavatar
Lies
Berichten: 19718
Lid geworden op: 24 nov 2005 14:06
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Deventer

Re: Wat ben ik? - foto's zijn heel erg schokkend

Berichtdoor Lies » 31 jul 2010 19:15

En wat het mooiste is dit is een kippen site voor liefhebbers en fokkers, die überhaupt niets met
de bio-industrie te maken hebben.


Even een klein kritisch puntje :| Heel veel kippenfans hier eten dus wèl de kippen van Albert Heyn. Dat zijn dieren uit de bio-industrie.. Misschien iets om eens over na te denken?


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten