Onagadori

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
José
Berichten: 8278
Lid geworden op: 10 mar 2009 11:21
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Re: Onagadori

Berichtdoor José » 17 mar 2012 21:43

JustKarin schreef:Jémig, impressive!
Ik vind de jouwe heel mooi, ook fijn dat ze gewoon kunnen scharrelen.
Maar googlend kwam ik eea tegen... kweenie hoor, dit hieronder is toch eh... soort van... zielig?

Afbeelding


Okee, voorop gesteld dat ik geen liefhebber ben, maar bij mij was dat dus 20 cm na de staartknobbel: KNIP! Arm dier, ga even lekker in een boom zitten, ga even rustig eten of een beetje scharrelen. Dat kan toch helemaal niet met die Diana-bruidssleep?!

frederikonagadori
Berichten: 34
Lid geworden op: 12 mar 2012 21:07
Land: belgie
M/V: M

Re: Onagadori

Berichtdoor frederikonagadori » 17 mar 2012 22:18

het zijn 4 hennen en 2 hanen en nog maar een fokhen maar ik heb er toch weer nieuwe bij
daar ga ik dit jaar mee kweken. Ik vind het prachtig die vechtlust en die lange staarten.
ik kan niet wachten totdat ze gaan groeien mvg ik heb ook witte barnevelders maar dat is ander onderwerp.
krijg ik wel een natuurlijk nestje van :duimop:

onagadori
Berichten: 25
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:09
Land: nederland
M/V: M

Re: Onagadori

Berichtdoor onagadori » 18 mar 2012 09:01

José schreef:
JustKarin schreef:Jémig, impressive!
Ik vind de jouwe heel mooi, ook fijn dat ze gewoon kunnen scharrelen.
Maar googlend kwam ik eea tegen... kweenie hoor, dit hieronder is toch eh... soort van... zielig?

Afbeelding


Okee, voorop gesteld dat ik geen liefhebber ben, maar bij mij was dat dus 20 cm na de staartknobbel: KNIP! Arm dier, ga even lekker in een boom zitten, ga even rustig eten of een beetje scharrelen. Dat kan toch helemaal niet met die Diana-bruidssleep?!



Hoi José
Bij mij zijn de staarten gemiddeld 1,5 meter ,je moet ze wel heel erg schoon houden wil je staarten van 10 meter hebben .In Japan zitten ze ook in speciale hokken . Hel leuke aan dit ras is dat er een lele legende aan vast zit en heel veel geschiedenis .
Maar bovenal ,mijn onagadori zijn kippen en die horen te scharrelen en dat doen ze dan ook heel de dag !!! wel of niet ten koste van die prachtige staartveren.
Groet

José
Berichten: 8278
Lid geworden op: 10 mar 2009 11:21
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Re: Onagadori

Berichtdoor José » 18 mar 2012 10:00

In dat geval heb jij het beter begrepen dan de eigenaar van de haan op bovenstaande foto.
Een kip, ongeacht ras en legende, heeft het recht om kip te zijn. Dus helemaal goed!

onagadori
Berichten: 25
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:09
Land: nederland
M/V: M

Re: Onagadori

Berichtdoor onagadori » 18 mar 2012 11:08

Helemaal gelijk José !!

frederikonagadori
Berichten: 34
Lid geworden op: 12 mar 2012 21:07
Land: belgie
M/V: M

Re: Onagadori

Berichtdoor frederikonagadori » 18 mar 2012 20:43

Hoop dat mijn staart van mijn haan dan ook zo lang wordt.
Kan ik het wereld record breken maar dat zal wel moeilijk worden met al dat kreupelhout
op de grond,heeft er iemand misschien nieuwe foto,s ?
ik zal volgende week nieuwe foto,s maken kun je het opvolgen hoe snel mijn kuikens groeien.
:crazyeyes:

frederikonagadori
Berichten: 34
Lid geworden op: 12 mar 2012 21:07
Land: belgie
M/V: M

Re: Onagadori

Berichtdoor frederikonagadori » 18 mar 2012 20:52

ze hebben inderdaad wel groene lellen maar geen groene poten was het maar zo heel grappig
maar het is mijn eerste jaar dat ik onagadori heb het gaat goed met de kweek heb denk ik vier hanen en twee hennen omgedraaid dus ik moet wat hanen kwijt 2 toch zeker als je iemand weet we kunnen samen wel een prijsje maken ik heb een advertentie op het internet staan onagadori te koop

frederikonagadori
Berichten: 34
Lid geworden op: 12 mar 2012 21:07
Land: belgie
M/V: M

Re: Onagadori

Berichtdoor frederikonagadori » 18 mar 2012 22:50

frederikonagadori schreef:ze hebben inderdaad wel groene lellen maar geen groene poten was het maar zo heel grappig
maar het is mijn eerste jaar dat ik onagadori heb het gaat goed met de kweek heb denk ik vier hanen en twee hennen omgedraaid dus ik moet wat hanen kwijt 2 toch zeker als je iemand weet we kunnen samen wel een prijsje maken ik heb een advertentie op het internet staan onagadori te koop

onagadori
Berichten: 25
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:09
Land: nederland
M/V: M

Re: Onagadori

Berichtdoor onagadori » 19 mar 2012 19:10

Welke kleur hebben die 2 jonge hanen ??

frederikonagadori
Berichten: 34
Lid geworden op: 12 mar 2012 21:07
Land: belgie
M/V: M

Re: Onagadori

Berichtdoor frederikonagadori » 20 mar 2012 19:08

zwart met bruin wit blauwgezoomd beetje door mekaar ik vind ze erg leuk


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast