kat blijkt hond v/d buren te zijn! (gebroken van verdriet)

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
liekske
Berichten: 495
Lid geworden op: 24 mei 2012 16:39
Land: Nederland
M/V: V

Re: kat blijkt hond v/d buren te zijn! (gebroken van verdriet)

Berichtdoor liekske » 29 jun 2012 21:49

pffffffff gaan we weer.... en ik heb geen zin om er verder op door te gaan ook. Ruben: jij hebt helemaal gelijk, fijne avond! :duimop:

liekske
Berichten: 495
Lid geworden op: 24 mei 2012 16:39
Land: Nederland
M/V: V

Re: kat blijkt hond v/d buren te zijn! (gebroken van verdriet)

Berichtdoor liekske » 29 jun 2012 21:51

itam schreef:Ik lees hier allemaal kromme dingen.
Wat als @liekske het zelfde denkt als sommigen hier schrijven? Dan kan zij de heg open laten en hopen dat haar pitbull even een bezoekje brengt aan de honden van de buren. Hij brengt dan de honden van de buren even om zeep en het probleem is opgelost.
Dat is tenslotte geen probleem want de buurman moet immers zorgen dat er niemand op zijn terrein kan komen.
@liekske, ik weet dat jij dat niet doet, het is even een voorbeeld.

Ook handig om de dure maandelijkse voeder kosten van een paard naar beneden te krijgen. Gewoon laten lopen, kan ie zich lekker vol eten in de tuinen van de buren :lol:


ik snapte dat wel ;) Maar dit is idd juist iets wat ik niet wil!

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14495
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: kat blijkt hond v/d buren te zijn! (gebroken van verdriet)

Berichtdoor lnge » 29 jun 2012 22:06

Met kinderen vind ik dat nogal moeilijk liggen. Natuurlijk moet je ze normen en waarden bij brengen, maar waar trek je de grens bij een spelend kind. Ik heb een buurmeisje van acht, waar vaak vriendinnetjes bij komen spelen. Ze spelen zoals kinderen van acht dat doen. En als dat in de tuin is dan hoor je dat. Kinderen doen vaak iets waar bij ze hun stem gebruiken, en meestal gaat dat niet zachtjes. Zoals Ruben zegt, je kan ze moeilijk verbieden om plezier te hebben, ook al kan jij hun spelen als irritant en storend ervaren.

Zo is het met heel veel dingen, als je buren hebt, dan heb je ook last van ze, in meer of mindere mate. Je buren hebben ook last van jou, ook al denk jij van niet. Toevallig hebben wij kort geleden een gesprek gehad met onze buren wegens geluidsoverlast, en dat ging niet over de kippen. Als je zo'n gesprek hebt, dan hoor je ook waar zij last van hebben, en daar kan je best nog wel eens van schrikken.
En om het dan nog even over de katten te hebben, er is geen straat in Nederland waar geen katten lopen. En je kan het vervelend vinden (wat het ook is, daar ben ik het ook echt wel mee eens), maar dat is iets wat min of meer normaal is en ook nooit meer zal veranderen. Dus heeft het gewoon geen zin om daar maar over door te blijven gaan. Dat is hetzelfde als blijven zaniken over het eeuwige slechte weer hier, daar verander je toch niets aan.

Dat je van je tuin een vesting moet maken vanwege een bloeddorstige buurhond is natuurlijk absurd, zeker als de eigenaar daar zijn verantwoording niet voor draagt. Maar je hebt als je kippen houdt toch een degelijke omheining nodig om de kippen in je tuin te houden. Niet zo zeer omdat ze anders je buren lastig vallen, maar omdat je ze anders zo kwijt bent ;). En dan liefst zeker 2 meter hoog. Dus dan kan je net zo goed iets meer uitgeven om die omheining zo te maken dat er niets uit kan en ook niets in kan komen.
Ik zou dan ook mijn schouders ophalen en tussen mij en de buren een schutting neerzetten die zo hoog en zo dicht is dat ik niets meer met ze te maken zou hebben, en het ook zelf betalen.
Stel dat je geen directe buren hebt, dan moet je het toch ook zelf betalen. Bij ons zit het meeste hekwerk ook aan de openbare weg. En het hek tussen onze tuin en die van de buren heb ik jaren geleden ook op eigen kosten verhoogd om te voorkomen dat de hond van de buren bij ons in de tuin kon komen. Ik heb daar geen minuut wakker van gelegen. Het is mijn tuin, en het ligt in mijn eigen handen wie of wat er in kan komen. Op katten en eventuele vossen na, want die zijn eigenlijk niet te weren :gutgut:

Liekske, ik zou stoppen met de strijd met je buren. Hou de eer aan jezelf, want er is duidelijk niemand die voor jouw belangen opkomt. En de aso regeert, zo werkt het hier vaak in Nederland. Dus zit er niets anders op dan er zelf voor te zorgen dat je er zo min mogelijk last van hebt. Op die manier heb je sneller rust dan dat je dat hele tracé in gaat, waar uiteindelijk toch niets uit komt.

Gebruikersavatar
itam
Berichten: 581
Lid geworden op: 21 feb 2011 20:51
Land: Nederland
M/V: V

Re: kat blijkt hond v/d buren te zijn! (gebroken van verdriet)

Berichtdoor itam » 30 jun 2012 00:04

Nou, da's fijn ... Gaan we @Liekske vertellen dat ze zich er maar bij neer moet leggen.
Er bestaat zoiets als woongenot.
Het gaat er niet alleen om dat de honden niet meer bij haar in de tuin kunnen komen maar ook om het overige overlast wat zij ondervind. En als er hier mensen zo hard gaan roepen dat ze maar gewoon een kap geld moet uitgeven om meters hoge omheiningen neer te zetten zou ik zeggen:
Kom maar op met het geld voor @Liekske!
Het is zo gemakkelijk om te roepen als iemand zelf niet in een zelfde situatie zit, het kan jouw dagelijkse (en nachtelijke) leven aardig vergallen.
Dus ik vind het wel een goed idee als men een collecte ten bate van een omheining voor @Liekske wil houden.
Laatst gewijzigd door itam op 30 jun 2012 00:40, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Sandra
Berichten: 2201
Lid geworden op: 24 jul 2005 20:13
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: kat blijkt hond v/d buren te zijn! (gebroken van verdriet)

Berichtdoor Sandra » 30 jun 2012 00:23

Ik heb niet eens meer alles doorgelezen moet ik eerlijk zeggen. Echter een puntje.
In de meeste gemeentes is het vast gesteld dat een omheining maar 1,80 meter hoog mag zijn. Houd daar wel rekening mee anders krijg je daar ook sores mee...

Gebruikersavatar
itam
Berichten: 581
Lid geworden op: 21 feb 2011 20:51
Land: Nederland
M/V: V

Re: kat blijkt hond v/d buren te zijn! (gebroken van verdriet)

Berichtdoor itam » 30 jun 2012 00:23

Hier woont er ook iemand in de buurt die telkens zijn hondjes liet loslopen. De hondjes zijn schattjes maar kregen een slechte naam door de baas die ze aldoor los liet lopen. Om de haverklap bracht ik of andere mensen de hondjes weer thuis. Puur om te voorkomen dat ze bv niet werden overreden door een auto. Vaak waren ze bij ons in de tuin als het hek even open stond. (ja, onze hond blijft op zijn terrein, ook al staat het hek open) en waren ze of achter de kippen aan het racen of met onze Stafford aan het stoeien. Ook al zaten de kippen in de ren, dan raceden ze constant bij het gaas langs.
Ik heb wel eens tegen onze hond gezegd dat hij ze de volgende keer maar om zeep moet helpen in plaats van spelen, kunnen ze zo de grijze kliko in.
Maar goed, hij is iets doof dus dat wordt hem niet :gutgut: .
Maar het houd gewoon een keertje op, mensen moeten hun verantwoordelijkheid nemen als ze dieren hebben.

Gebruikersavatar
itam
Berichten: 581
Lid geworden op: 21 feb 2011 20:51
Land: Nederland
M/V: V

Re: kat blijkt hond v/d buren te zijn! (gebroken van verdriet)

Berichtdoor itam » 30 jun 2012 00:37

Sandra schreef:Ik heb niet eens meer alles doorgelezen moet ik eerlijk zeggen. Echter een puntje.
In de meeste gemeentes is het vast gesteld dat een omheining maar 1,80 meter hoog mag zijn. Houd daar wel rekening mee anders krijg je daar ook sores mee...

Dat is ook nog eens zo.
En een beetje hond draait zijn poot er niet voor om om over een omheining te komen van 1.80 meter hoog.
Trouwens aan de openbare weg zijde mag een omheining maar 1.20 meter hoog zijn. En als bv een Jack Russel een hupje maakt, is deze er ook over.
Een stroomdraad aan de openbare weg op een omheining van maar 1.20 meter hoog, lijkt mij niet toegestaan. Althans niet in een woonwijk.

liekske
Berichten: 495
Lid geworden op: 24 mei 2012 16:39
Land: Nederland
M/V: V

Re: kat blijkt hond v/d buren te zijn! (gebroken van verdriet)

Berichtdoor liekske » 30 jun 2012 09:27

itam schreef:Nou, da's fijn ... Gaan we @Liekske vertellen dat ze zich er maar bij neer moet leggen.
Er bestaat zoiets als woongenot.
Het gaat er niet alleen om dat de honden niet meer bij haar in de tuin kunnen komen maar ook om het overige overlast wat zij ondervind. En als er hier mensen zo hard gaan roepen dat ze maar gewoon een kap geld moet uitgeven om meters hoge omheiningen neer te zetten zou ik zeggen:
Kom maar op met het geld voor @Liekske!
Het is zo gemakkelijk om te roepen als iemand zelf niet in een zelfde situatie zit, het kan jouw dagelijkse (en nachtelijke) leven aardig vergallen.
Dus ik vind het wel een goed idee als men een collecte ten bate van een omheining voor @Liekske wil houden.


Hahaha dank je wel ;)
Collecte hoeft niet hoor ;) wel lief bedoeld maar het is precies zoals je zegt! Het is niet alleen dat, was het dat maar!! dan hadden we inderdaad een schutting gehaald en klaar ermee! maar aan de andere kant van de buren( de buren van de buren dus) daar zijn de honden al aan hun schutting aan het vreten :? dus waar leg je de grens?
Dat is natuurlijk voor iedereen verschillend, en natuurlijk ben ik verplicht om zelf ook dingen eraan te doen en te ondernemen, vind ik ook helemaal niet erg. Iedere keer is er wat nieuws, en dat is dus waar ik zo moe van word bij onze buurman!!

liekske
Berichten: 495
Lid geworden op: 24 mei 2012 16:39
Land: Nederland
M/V: V

Re: kat blijkt hond v/d buren te zijn! (gebroken van verdriet)

Berichtdoor liekske » 30 jun 2012 09:29

Sandra schreef:Ik heb niet eens meer alles doorgelezen moet ik eerlijk zeggen. Echter een puntje.
In de meeste gemeentes is het vast gesteld dat een omheining maar 1,80 meter hoog mag zijn. Houd daar wel rekening mee anders krijg je daar ook sores mee...


klopt ;) maar de heg ( die door de woningbouw zelf is gezet jaren terug) is ook hoger.
Het gaat er ook meer om dat de hond door de heg komt ;) niet eroverheen

Gebruikersavatar
miec
Berichten: 375
Lid geworden op: 18 apr 2012 11:21
Land: Nederland
M/V: V

Re: kat blijkt hond v/d buren te zijn! (gebroken van verdriet)

Berichtdoor miec » 30 jun 2012 10:39

Het gaat er ook niet om of je die schutting zelf moet betalen. Dat weet je nou eenmaal als je een huis met een tuin hebt, maar het moet wel van twee kanten komen. Wij hebben hier ook een schutting geplaatst, zelf betaald, omdat we niet meer tegen die hondendrollen aan wilden kijken. Maar er zijn wel grenzen vind ik en voor een ander is het makkelijk oordelen, vanachter de computer. Ik vind, als je zo dichtbij elkaar woont, je wel een beetje rekening met elkaar moet houden. Dat je dingen hoort en ziet, is helemaal niet erg, ik vind het altijd nog wel fijn om iets te horen. En ja, wanneer heb je echt overlast? Is voor iedereen ook misschien wel weer anders. Maar als je kippen verrot gebeten worden, door de hond van de buurman, vind ik persoonlijk dat dat veel te ver gaat. Het zou ook al heel anders zijn, als de buurman inziet, dat het fout is en er van alles aan probeert te doen, om zoiets in het vervolg te voorkomen. Mijn zoon heeft toen hij klein was ook eens bij de buren een mooie tekening bij de voordeur gemaakt, met stift. Nou ik kan je zeggen, dat ik niet wist hoe snel ik dat moest schoonmaken en mijn excuses moest aanbieden. Het kan de beste overkomen, dat er iets gebeurt waar iemand niet blij mee is, maar dan is het in mijn ogen een kleine moeite om zoiets netjes op te lossen.


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google en 16 gasten