gemis..

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Gebruikersavatar
klaartje
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 mei 2012 12:11
Land: nederland
M/V: V

gemis..

Berichtdoor klaartje » 02 jul 2012 10:58

beste allemaal,

mijn kip klaartje is sinds 2 weken van 5 jongen af, ze heeft er nu nog 1 die we houden.. (woonwijk kippies)
maar nu valt ze steeds mijn kleinste saartje aan, door haar te pikken op haar kop, ook mag ze niet meer beneden in het hok lopen.. is dit normaal?
wel is klaartje sinds een week eitjes gaan leggen.. (mm, groot en lekker! dat had ik niet gedacht..)

ik heb wel eens iets gelezen over het afstoten van de kinderen, maar ik hoop dat ze wel met elkaar in een hok kunnen blijven leven..
wie kan mij iets meer vertellen hier over..

groetjes kim
klaartje kip en saartje..

Gebruikersavatar
KipjeBrecht
Berichten: 10316
Lid geworden op: 09 aug 2011 01:11
Land: Belgie
M/V: M

Re: gemis..

Berichtdoor KipjeBrecht » 02 jul 2012 12:42

Dat is perfect normaal! Ik weet het, het is hard om te zien maar je moet gewoon geduld hebben! ;)

Gebruikersavatar
itam
Berichten: 581
Lid geworden op: 21 feb 2011 20:51
Land: Nederland
M/V: V

Re: gemis..

Berichtdoor itam » 02 jul 2012 12:50

Helemaal met @KipjeBrecht eens.
Er komt een tijd dat de kuikens op eigen benen moeten staan. In onze ogen is het misschien zielig maar zo werkt het nu eenmaal. Het ene moment mogen de kuikens nog het lekkerste eten voor moeders snavel weg eten, het andere moment krijgen ze een pik op hun kop en moeten ze wegwezen :?
Als moeders zich eeuwig om haar nageslacht zou bekommeren, ging ze nooit weer eieren leggen. En had jij geen lekker eitje van klaartje kunnen eten :mrnono: .
Komt allemaal goed.


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten