Verzamel topic is het een hen of haan?

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Re: Verzamel topic hen of haan

Berichtdoor Fryske » 06 apr 2018 09:58

Wat Roan zegt! Dit kan zeker :-D

tassieee
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 apr 2018 16:45
Land: Nederland
M/V: V

Re: Verzamel topic hen of haan

Berichtdoor tassieee » 07 apr 2018 20:29

Ze zijn nu 5 weken..
De bobtail, waarvan mensen al zeiden dat ik haar in de gaten moest houden heeft nog steeds een bleek kammetje, maar wel het grootste kammetje van alle 3. Ook heeft ze duidelijkere lelletjes, krijgen hennen die ook al? Haar kammetje blijft gelukkig nog bleek en niet rood...
Denken jullie nog steeds een hen?
Bobtail
Afbeelding

Afbeelding

Zalm, nauwelijk kammetje. Maar ook lellen
Afbeelding
Porselein, goede kam.. nog geen lellen. Maar ook het kleinte kuiken.
Afbeelding

danielb
Berichten: 7152
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: Verzamel topic hen of haan

Berichtdoor danielb » 07 apr 2018 23:21

als ik de 3 kuikens vergelijk,dan gok ik op dit moment 2 hanen en 1 hen,maar ben geen cochine kenner ;)
2 kuikens met oranje kleurig kammetje en eigenlijk maar 1 dat een klein bleek kammetje heeft.

tassieee
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 apr 2018 16:45
Land: Nederland
M/V: V

Re: Verzamel topic hen of haan

Berichtdoor tassieee » 07 apr 2018 23:49

Dat is wel wat anders dan 3 hennen, wat er vorige week werd gezegd :cry:
Ja de kammetjes zijn dezelfde kleur als de snaveltjes, das geel achtig.
Ik dacht dat de kammetjes echt roze tot rood achtig moeten worden met 5 weken willen het haantjes zijn

Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Re: Verzamel topic hen of haan

Berichtdoor Fryske » 08 apr 2018 10:24

Volgens mij heb ik meteen mijn twijfel al uitgesproken over het 'rechtse' kuiken? Denk nog steeds haantje. Het vervelende is dat je met wat ervaring wel op die leeftijd kunt zeggen; dat is een haantje. Maar dat betekend nog niet dat de anderen hen zijn.

danielb
Berichten: 7152
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: Verzamel topic hen of haan

Berichtdoor danielb » 09 apr 2018 00:10

ach ja...
als je iemand op zijn plaats moet zetten,dan is het wel de verkoper,want je zegt dat die 3 hennetjes heeft verkocht....
maar bekijk het nog eens binnen 3 weken.
voor mij is het ook maar een gok en zeker op die leeftijd.
sommige rassen zie je na 3 weken al een duidelijk verschil,maar daar hoort de cochine volgens mij helemaal niet bij ;)
en dan heb je ook rassen waar je het na 6 weken pas ziet of zelfs na 12 of 20 weken....
cochine kriel zal het wel vroeger te zien zijn dan bij de grote cochine denk,maar das bij de meeste krielsoorten tenopzichte van hun grote variant wel zo DENK ik....
kuikens die rechtsreeks in aanraking komen met zonlicht zullen ook eerder rood in de kam vertonen,dan kuikens die steeds binnen zitten....
ondanks mijn weinig ervaring met cochines (zogoed als niets) denk ik voorlopig 2 hanen en 1 hen,maar laten we hopen dat ik het helemaal mis heb en dat het toch 3 hennen zijn :gutgut:
als er toch 2 haan zouden zijn,dan ben je de zoveelste dat int zak is gezet :duimneer:
tenzij er niet expliciet gezegd is geweest dat het echt 3 hennetjes zouden zijn.

tassieee
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 apr 2018 16:45
Land: Nederland
M/V: V

Re: Verzamel topic hen of haan

Berichtdoor tassieee » 09 apr 2018 11:22

Als het is overgekomen als 'iemand op zijn plaats zetten' dan was dat niet mijn bedoeling.
Ik ben van het weekend terug geweest naar de fokker met de 3 kuikens en hij geeft aan dat hij nog steeds denkt dat het hennetjes zijn, maar 1 van de kuikens is inderdaad een beetje verdacht.
Omdat ik nog geen afstand kon doen van het verdachte kipje, omruilen.. heb ik nog een kipje erbij gezet met nauwelijks een kammetje. Mochten er nu toch 1 of 2 haantjes tussen zitten hoef ik niet op zoek naar nieuwe kuikens, maar zitten ze alsnog met 2 of 3. En in het beste geval hebben we 4 hennetjes :gulzig:
Maar ze zijn nu 5 weken en als het oranje kammetjes blijven is het goed, toch.
Met 2 maanden (over 3 weken) moeten ze wel echt duidelijk roder worden willen het haantjes zijn en dan gaan we of op zoek naar een kinderboerderij of ze gaan terug naar de fokker :(

Hessie
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 apr 2018 16:58
Land: Nederland
M/V: V

Re: Verzamel topic hen of haan

Berichtdoor Hessie » 15 apr 2018 21:42

Goede avond,

Ik ben nieuw hier op het forum. We hebben sinds 2 weken 4 wyandotte krielen. Ze zijn nu zo n 14 weken. Nu zijn we bang dat 1 toch een haantje is. Zouden jullie willen kijken?
Deze maakt al tok geluiden terwijl de anderen nog piepen en lijkt hoger op de poten te staan.

Ook is dit de enige kip die al n beetje lelletjes krijgt. We twijfelen omdat ik hier een foto zag van een wyandotte krielhaan van 3 maanden die al veel duidelijkere kam en lellen had

Afbeelding

Afbeelding

Bedankt voor het meekijken!
Groetjes Hessie

Gebruikersavatar
Fryske
Berichten: 7276
Lid geworden op: 10 mei 2013 15:37
Land: Fryslan
M/V: V

Re: Verzamel topic hen of haan

Berichtdoor Fryske » 15 apr 2018 21:53

Ik denk dat jouw 'haantje' het eerst een eitje gaat leggen :-D Mooie dotten :duimop:

Gebruikersavatar
Roan12
Berichten: 3848
Lid geworden op: 29 jul 2013 18:33
Land: Nederland
M/V: M
Locatie: Gelderland

Re: Verzamel topic hen of haan

Berichtdoor Roan12 » 15 apr 2018 22:34

Zo te zien 4 mooie dames!
Welkom trouwens! ;)


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten