slachtadressen voor haantjes per regio?

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Centauri167
Berichten: 781
Lid geworden op: 18 jun 2008 15:45
Land: Belgie
M/V: M
Contacteer:

Re: slachtadressen voor haantjes per regio?

Berichtdoor Centauri167 » 19 mei 2013 12:19

José schreef:Waarom geeft een mens zoveel geld uit voor overtollige hanen om ze op een minder fijne manier te laten volpompen met gif zodat ze relatief langzaam dood gaan, als ze op een minstens zo humane -zeker snellere, minder stressvolle en daardoor betere!- manier een kopje kleiner kunnen worden gemaakt door iemand die ze vervolgens nog kan gebruiken als voedsel?! Dan heeft hun leven, en ook een snelle dood, tenminste nog ergens voor gediend.


Wat je schrijft klopt niet !
Dieren worden eerst volledig verdoofd en dan pas ingespoten met het middel dan hun doet sterven, het is dus geen relatief langzame dood. Het is inslapen en nooit meer ontwaken.

Centauri167
Berichten: 781
Lid geworden op: 18 jun 2008 15:45
Land: Belgie
M/V: M
Contacteer:

Re: slachtadressen voor haantjes per regio?

Berichtdoor Centauri167 » 19 mei 2013 12:21

gonda schreef:in de regio Tienen / Diest is er iemand die aan huis komt slachten, liefst niet voor eentje.....gepluimd en proper gemaakt voor ongeveer 1 euro het stuk....
Naam en adres op aanvraag te verkrijgen


Misschien kan er een apart topic komen waar men zulke contacten kan posten, er zullen er hier vast nog wel enkele zijn die zulke personen kennen die dit tegen een kleine vergoeding in hun buurt willen doen.

José
Berichten: 8278
Lid geworden op: 10 mar 2009 11:21
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Re: slachtadressen voor haantjes per regio?

Berichtdoor José » 19 mei 2013 17:12

Centauri167 schreef:
José schreef:Waarom geeft een mens zoveel geld uit voor overtollige hanen om ze op een minder fijne manier te laten volpompen met gif zodat ze relatief langzaam dood gaan, als ze op een minstens zo humane -zeker snellere, minder stressvolle en daardoor betere!- manier een kopje kleiner kunnen worden gemaakt door iemand die ze vervolgens nog kan gebruiken als voedsel?! Dan heeft hun leven, en ook een snelle dood, tenminste nog ergens voor gediend.


Wat je schrijft klopt niet !
Dieren worden eerst volledig verdoofd en dan pas ingespoten met het middel dan hun doet sterven, het is dus geen relatief langzame dood. Het is inslapen en nooit meer ontwaken.

Wat dacht jij, Centauri? Dat dat zgn 'slaapmiddel' geen gif is? De dieren krijgen dan eerst een giftig (ja!) middeltje om ze suf te maken, waarvan ze heel misselijk worden, omvallen, krampachtig proberen weer overeind te komen, totdat ze uiteindelijk diep genoeg weg raken. Afhankelijk van hoe het wordt toegediend (subcutaan of intra-musculair) duurt dat enkele minuten tot soms wel een kwartier. In dat kwartier kunnen ze braken, omvallen en zich bezeren, in verzet komen als ze worden gefixeerd en ga zo maar door.
Pas als ze diep genoeg weg raken komt de mortale spuit (meestal Euthasol rood of blauw)er aan te pas. En ja, dan gaat het snel.
Maar ze zijn dan op een rot-manier gestorven en ook nog onnodig duur. Probeer mij alsjeblieft niets wijs te maken over een lieflijk inslapen en nooit meer ontwaken. Dat is absoluut niet wat er gebeurt!

henkzeeland
Berichten: 1518
Lid geworden op: 04 sep 2011 17:08
Land: Nederland
M/V: M

Re: slachtadressen voor haantjes per regio?

Berichtdoor henkzeeland » 19 mei 2013 19:43

Helemaal eens met José.
Daar komt nog bij dat het slachten thuis gebeurt en het in laten slapen bij de dierenarts mogelijk ook nog reis- en wachtkamerstress oplevert.
Zonde van het geld, de tijd, de stress, de benzine en het lekkere vlees.

Gebruikersavatar
viefpief
Berichten: 8226
Lid geworden op: 13 jan 2012 18:20
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Betuwe

Re: slachtadressen voor haantjes per regio?

Berichtdoor viefpief » 19 mei 2013 19:59

Ik zou ook wel af een toe een haan kunnen slachten voor iemand in de buurt. Als ik het vlees mag houden is het helemaal mooi. Ik weet alleen niet of er veel mensen op het forum zitten die bij mij in de buurt wonen. Culemborg - Tiel, dat gebied.
Het slachten doen ik trouwens wel met mijn moeder, ik hou de kip alleen vast :gossip: maar als ik een beetje oefen met mikken kan ik het vast snel zelf. Hoewel de kippen wel het rustigst zijn als ik ze vasthou..

Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11796
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: slachtadressen voor haantjes per regio?

Berichtdoor jantien » 19 mei 2013 20:46

Ik ken wel iemand in Arnhem die wil slachten én opeten! :kwijl:
(ik niet hoor :mrnono: )

Centauri167
Berichten: 781
Lid geworden op: 18 jun 2008 15:45
Land: Belgie
M/V: M
Contacteer:

Re: slachtadressen voor haantjes per regio?

Berichtdoor Centauri167 » 19 mei 2013 21:04

José schreef:
Centauri167 schreef:
José schreef:Waarom geeft een mens zoveel geld uit voor overtollige hanen om ze op een minder fijne manier te laten volpompen met gif zodat ze relatief langzaam dood gaan, als ze op een minstens zo humane -zeker snellere, minder stressvolle en daardoor betere!- manier een kopje kleiner kunnen worden gemaakt door iemand die ze vervolgens nog kan gebruiken als voedsel?! Dan heeft hun leven, en ook een snelle dood, tenminste nog ergens voor gediend.


Wat je schrijft klopt niet !
Dieren worden eerst volledig verdoofd en dan pas ingespoten met het middel dan hun doet sterven, het is dus geen relatief langzame dood. Het is inslapen en nooit meer ontwaken.

Wat dacht jij, Centauri? Dat dat zgn 'slaapmiddel' geen gif is? De dieren krijgen dan eerst een giftig (ja!) middeltje om ze suf te maken, waarvan ze heel misselijk worden, omvallen, krampachtig proberen weer overeind te komen, totdat ze uiteindelijk diep genoeg weg raken. Afhankelijk van hoe het wordt toegediend (subcutaan of intra-musculair) duurt dat enkele minuten tot soms wel een kwartier. In dat kwartier kunnen ze braken, omvallen en zich bezeren, in verzet komen als ze worden gefixeerd en ga zo maar door.
Pas als ze diep genoeg weg raken komt de mortale spuit (meestal Euthasol rood of blauw)er aan te pas. En ja, dan gaat het snel.
Maar ze zijn dan op een rot-manier gestorven en ook nog onnodig duur. Probeer mij alsjeblieft niets wijs te maken over een lieflijk inslapen en nooit meer ontwaken. Dat is absoluut niet wat er gebeurt!


Jij bent gek !

Spijtig genoeg heb ik daarjuist men lievelingskip moeten laten afmaken, men sebright kipje.
Na het spuitje is dat direct gedaan.

In het verleden al spijtig genoeg dieren moeten laten afmaken: honden, katten, konijnen en nu een kipje.
Gebeurd altijd supervredig voor de dieren, verdovingsspuitje, terminaal spuitje en gedaan ...

Ik vind het walgelijk wat je daar allemaal schrijft, je hebt geluk dat we hier op een forum zitten, moest ik je nu tegenkomen ...

José
Berichten: 8278
Lid geworden op: 10 mar 2009 11:21
Land: Nederland
M/V: V
Contacteer:

Re: slachtadressen voor haantjes per regio?

Berichtdoor José » 20 mei 2013 01:17

Prima, Centauri, je mag er zo over denken. Vrijheid van meningsuiting. Maar als je iets meer medische kennis had zou je beter weten. Ik laat het hierna er verder bij. En als je me een gek vindt: ook prima. Gekken moeten er ook zijn....
Alleen, vraag eens een paar DA's met hart voor de zaak hoe het er nou werkelijk voor staat met die euthanasie. Misschien dat je dan de eerlijke versie te horen krijgt. Er zijn namelijk heel veel studies over te lezen. En ook DA's die eerlijk vertellen wat het dier doormaakt totdat het wordt doodverklaard. Maar als jij het wel gemakkelijk vindt om het zo te doen omdat je je ogen sluit voor de realiteit, best hoor. Ga dan alleen niet vermelden dat het allemaal zo soepeltjes verloopt. Want dat is gewoon niet zo. Mijn DA is een van de vele DA's die eerlijk vertellen hoe het dier het ervaart en hoe het aan zijn/haar eind komt. En die ook eerlijk vertelt dat het een klere-dood is. Wat mensen met een beetje medische kennis allang weten.

Gebruikersavatar
klien
Berichten: 83
Lid geworden op: 23 jan 2013 15:06
Land: Nederland
M/V: V

Re: slachtadressen voor haantjes per regio?

Berichtdoor klien » 20 mei 2013 07:51

Ik lees ook mee in het topic, heb namelijk dezelfde vraag al speelt het nog niet direct. Wat te doen met overtollige hanen.
Vroeger kon je die bij de poelier inleveren, maar met de huidige regelgeving van keuringsdiensten is dat uitgesloten.
Sommige dierentuinen wilden ze vroeger ook nog wel aannemen, maar ook daar wordt er enorm gelet op goedgekeurd vlees zonder toevoegingen van medicijnen. Iedere particulier screenen is ondoenlijk voor ze.
Tegenwoordig zijn er steeds meer mensen met honden die ze "barfen", er zal toch een afzet markt voor zijn lijkt me. In laten slapen vind ik persoonlijk een beetje zonde van het eerlijke vlees.
Ik zal eens rondvragen in de buurt bij wat boeren en jagers of zij daar raad mee weten, als het bruikbare adressen zijn, bij wie kan ik die dan inleveren om er een apart topic van samen te stellen? Per regio of zo?

Gebruikersavatar
Martine M
Berichten: 5992
Lid geworden op: 16 feb 2009 16:57
Land: Belgie
M/V: V
Locatie: Berendrecht
Contacteer:

Re: slachtadressen voor haantjes per regio?

Berichtdoor Martine M » 20 mei 2013 09:19

José schreef:
Centauri167 schreef:
José schreef:Waarom geeft een mens zoveel geld uit voor overtollige hanen om ze op een minder fijne manier te laten volpompen met gif zodat ze relatief langzaam dood gaan, als ze op een minstens zo humane -zeker snellere, minder stressvolle en daardoor betere!- manier een kopje kleiner kunnen worden gemaakt door iemand die ze vervolgens nog kan gebruiken als voedsel?! Dan heeft hun leven, en ook een snelle dood, tenminste nog ergens voor gediend.


Wat je schrijft klopt niet !
Dieren worden eerst volledig verdoofd en dan pas ingespoten met het middel dan hun doet sterven, het is dus geen relatief langzame dood. Het is inslapen en nooit meer ontwaken.

Wat dacht jij, Centauri? Dat dat zgn 'slaapmiddel' geen gif is? De dieren krijgen dan eerst een giftig (ja!) middeltje om ze suf te maken, waarvan ze heel misselijk worden, omvallen, krampachtig proberen weer overeind te komen, totdat ze uiteindelijk diep genoeg weg raken. Afhankelijk van hoe het wordt toegediend (subcutaan of intra-musculair) duurt dat enkele minuten tot soms wel een kwartier. In dat kwartier kunnen ze braken, omvallen en zich bezeren, in verzet komen als ze worden gefixeerd en ga zo maar door.
Pas als ze diep genoeg weg raken komt de mortale spuit (meestal Euthasol rood of blauw)er aan te pas. En ja, dan gaat het snel.
Maar ze zijn dan op een rot-manier gestorven en ook nog onnodig duur. Probeer mij alsjeblieft niets wijs te maken over een lieflijk inslapen en nooit meer ontwaken. Dat is absoluut niet wat er gebeurt!


Ik vind dit er nu ook allemaal wat over hoor, lijkt nu wel of de mensen die hun dieren laten inslapen bij de dierenarts dieronvriendelijk en beestenbeulen zijn en hun dieren op het laatste nog martelen.
In de meeste gevallen is het de normaalste zaak van de wereld om hond of kat als die zwaar ziek is te laten inslapen met heel veel pijn in het hart en bij en kip is het een drama?

Ik ben niet tegen slachten van kippen want ik ben geen hypocriet ik eet ook vlees en als niemand niet slachtte dan at ik geen vlees meer want zelf kan ik het helaas niet, noem mij dan een watje, goed dat mag, dat is misschien wel zo maar feit blijft dat ik het niet kan en er nog mensen zijn die dat niet kunnen en dat die dan een andere diervriendelijke manier zoeken om van de haantjes vanaf te geraken, daar is ook niets verkeerds aan in mijn ogen.

Best is zelf slachten en opeten dat is waar maar als je dat niet kan dan is de dierenarts beter dan ergens dumpen of zo naar mijn mening.

Vele mensen denken soms dat wat zij doen het beste is en misschien is dat ook wel zo maar dat wil niet zeggen dat het de enige goede manier is.


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten