voor het eerst kippen waar te beginnen?

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
brahmaserama
Land: nederland
M/V: M

Re: voor het eerst kippen waar te beginnen?

Berichtdoor brahmaserama » 16 mei 2013 23:47

Ricck schreef:
Centauri167 schreef:Op dit forum zitten er zelf veel ervaren fokkers, zo fokt Bulldog bv. Serama's.

Precies, doe elkaar liever een plezier dan die commerciële mensen :-)

1.Je hebt mij niet horen zeggen dat je ze niet bij een Fokker moet halen.
2.Er staat ook "informatie opdoen" "Kijken mag en kopen hoeft niet"
3.Ben je er wel eens geweest? of oordeel je over iets wat je nog niet gezien hebt?
4.Hun halen ze ook bij een Fokker vandaan
5.Er moet toch ook een Fokker bij haar in de buurt zitten en niet in Barneveld of Friesland of Belgie,Etc etc.
6.Dat probleem had ik ook omdat ze hier in de buurt niet te vinden zijn.
7.Misschien is Dicky uit Woerden wel wat :mrnono:

lnge
Moderator
M/V: V

Berichtdoor lnge » 16 mei 2013 23:49

Op die beperkte ruimte zeker geen kippen en konijnen samen houden! Overigens maken kippen juist van een konijnenhok een enorme puinhoop. Een konijn legt alles netjes in een hoekje, en de kip spit het dan het hele hok door. Daar is een konijn niet van gediend want die moet dan door zijn eigen mest lopen, en jij kan iedere dag je konijnenhok schoonmaken.

En 3 á 4 m2 is erg krap voor 3 krielen. Dat het er persé 3 moeten zijn is je reinste flauwekul. Houdt het bij 2 hele kleine krieltjes zoals een chabo, sebright of een serama. Een wyandotte is een flinke kriel, dus die moet je zeker niet nemen. En als het kan probeer dan wat m2 erbij te doen.
Ik zal het wat subtieler brengen, maar qua ruimte is kippen houden voor jou geen goed plan.
En ben je er zeker van dat je kat een kip pakt? Meestal zijn ze daar toch wel voorzichtig mee hoor!

Queenmiep

Berichtdoor Queenmiep » 16 mei 2013 23:55

nou dickie uit woerden, dat gaat het niet worden werd mij al duidelijk.. maar even terug te komen.. Afbeelding is dit wat? voor 2 serema's? het is 70 cm hoog, 2.78 lang en 1m breed. de hoogte word 1.70 en de lengte 3.30m? Ja 1 van de katten pakt de kippen, want mijn konijn heeft hij ook gepakt, nooit verwacht, en inderdaad, konijnen zijn graag met hun ruimte, probeer de beste oplossing te verzinnen.. jammer.. miss moet ik er toch maar vanaf zien, alsik dit zo hoor..

lnge
Moderator

Berichtdoor lnge » 16 mei 2013 23:57

Wat let je om wat van je eigen ruimte in te leveren? ;)

Queenmiep

Berichtdoor Queenmiep » 17 mei 2013 00:09

dat is lastig, want heb alles verdeeld, in moestuin, en een stuk gras wat erg ongunstig ligt om een ren op te maken, het idee om kippen kwam eigenlijk, om 'afgedankte scharrelkippen' te adopteren. maar toen kwam ik hier en las ik dus over hele andere dingen, en kom ik terug op de afmetingen, waar dus de adoptiekippen eigenlijk te groot voor zijn.. lastig, denk dat ik moet gaan verhuizen naar een boerderij om kippen te kunnen houden :gulzig: jammer.. de intentie was goed.. maar denk niet dat het gaat lukken.. maar dank jullie voor jullie hulp.. hoop dat andere nog wat hebben aan de antwoorden :duimop:
Laatst gewijzigd door Queenmiep op 17 mei 2013 00:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Ricck
Land: Nederland

Berichtdoor Ricck » 17 mei 2013 00:09

brahmaserama schreef:
Ricck schreef:
Centauri167 schreef:Op dit forum zitten er zelf veel ervaren fokkers, zo fokt Bulldog bv. Serama's.

Precies, doe elkaar liever een plezier dan die commerciële mensen :-)

1.Je hebt mij niet horen zeggen dat je ze niet bij een Fokker moet halen.
2.Er staat ook "informatie opdoen" "Kijken mag en kopen hoeft niet"
3.Ben je er wel eens geweest? of oordeel je over iets wat je nog niet gezien hebt?
4.Hun halen ze ook bij een Fokker vandaan
5.Er moet toch ook een Fokker bij haar in de buurt zitten en niet in Barneveld of Friesland of Belgie,Etc etc.
6.Dat probleem had ik ook omdat ze hier in de buurt niet te vinden zijn.
7.Misschien is Dicky uit Woerden wel wat :mrnono:

Om duidelijk te zijn, het was instemmend bedoeld.

Ricck

Berichtdoor Ricck » 17 mei 2013 00:13

Jammer, het klonk alsof je er goede bedoelingen mee voor had... Je hebt vast wel een stukje over.. 300x100cm is echt genoeg voor 3 kleine krielen hoor..

Maar als je het zelf niet zitten kan ik je niet helpen.

Queenmiep

Berichtdoor Queenmiep » 17 mei 2013 00:20

nou wat is het nou?? is het nou wel genoeg of niet? ik wil wel graag kipjes.. maar als me wordt gezegd, en ik neem aan door een kenner, dat ik beter een tuinkabouter kan nemen op de ruimte die ik beschikbaar heb.. ik laat me niet snel omlullen, maar het gaat om het welzijn, en daarom vraag ik het aan een ander, want zelf weet ik het niet en wil wel iets doen, als ik er goed aan doe.. dus mijn vraag is het hok met ren die ik zojuist plaatste goed genoeg voor 2 krieltjes?

brahmaserama

Berichtdoor brahmaserama » 17 mei 2013 00:25

Queenmiep schreef:nou wat is het nou?? is het nou wel genoeg of niet? ik wil wel graag kipjes.. maar als me wordt gezegd, en ik neem aan door een kenner, dat ik beter een tuinkabouter kan nemen op de ruimte die ik beschikbaar heb.. ik laat me niet snel omlullen, maar het gaat om het welzijn, en daarom vraag ik het aan een ander, want zelf weet ik het niet en wil wel iets doen, als ik er goed aan doe.. dus mijn vraag is het hok met ren die ik zojuist plaatste goed genoeg voor 2 krieltjes?

Twee krieltjes kan best wel als je er nog wat op bouwt zeker.
Maar geen konijntjes erbij.

Die tuinkabouter moet je niet serieus nemen...die begint al te brullen voor dat ie weet waar die het over heeft.

Ricck

Berichtdoor Ricck » 17 mei 2013 00:30

Het vergt wat meer (voor)zorg als je dieren op kleinere ruimte houd, maar het kan zeker wel !
Ik heb zelf ook dieren veel kleiner zitten dan gemiddeld persoon, maar als je mijn eerste bericht hier leest lukt het je zeker wel om je dieren een goed huis te bieden !

Lees gewoon mijn eerste bericht in dit topic nog eens, en check of je dat voor elkaar krijgt.. maak wat foto's van waar je een hok kan plaatsen -beste maak je een hok waar ze ook omhoog kunnen fladderen, probeer ruimte zo optimaal mogelijk te benutten !

Terug naar “Kippen Algemeen”