voor het eerst kippen waar te beginnen?

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Gebruikersavatar
jantien
Berichten: 11779
Lid geworden op: 23 dec 2003 15:29
Land: nederland
M/V: V
Locatie: albufeira old town/arnhem

Re: voor het eerst kippen waar te beginnen?

Berichtdoor jantien » 17 mei 2013 08:21

Het is zeker niet flauw wat Inge zegt, ze heeft groot gelijk!
iemand die nog moet beginnen met het houden van kippen vraagt om een goed advies en dan moet dat ook gegeven worden.
Dat hij een aantal van zijn dieren zo ontzettend klein huisvest (3 dieren op 80 bij 100 cm was het toch :crazyeyes: ) en dan nog met droge ogen beweren dat ze nog gelukkig zijn ook, ik denk dat zelfs Queenmiep snapt dat dat niet kan.
Ik vind 3m2 ook te weinig is en anders idd serama's gaan houden, zeker geen wyandotte, want die zijn een heel pak groter. Sebrightjes en bv. hollandse krieltjes zijn ook erg klein, maar heel levendig en hebben flink de ruimte nodig.
Ook dan bij 2 houden. Het feit dat ze hier 3 aanraden is als er eentje doodgaat ze dan niet alleen komen staan en er een ander kipje bij moet komen en ze weer aan elkaar moeten wennen.
Maar als je er drie hebt en er overlijdt er eentje, moet er toch ook weer een nieuwe bij ;)

kipperdekip
Berichten: 606
Lid geworden op: 16 mei 2012 10:20
Land: nederland
M/V: V

Re: voor het eerst kippen waar te beginnen?

Berichtdoor kipperdekip » 17 mei 2013 08:23

Hoi,
Ik heb in mijn stadstuin ook serama's lopen. Misschien is het een idee, om net als ik, om je eigen terras een hekje te zetten en de kippen dan gewoon lekker los te laten lopen in de rest van de tuin. Waarschijnlijk moet er om je moestuin ook een hekje komen :mrgreen:
De kleine ren kun je dan gebruiken voor als je katten ook een keer buiten zijn.

sjoerd jan
Berichten: 2237
Lid geworden op: 03 feb 2009 21:28
Land: Nederland
M/V: M

Re: voor het eerst kippen waar te beginnen?

Berichtdoor sjoerd jan » 17 mei 2013 10:26

Tsjongejonge wat is het weer gezellig, voor de verandering. Je zult maar een andere mening hebben dan de moderator...

Gebruikersavatar
gonda
Berichten: 14997
Lid geworden op: 02 okt 2002 15:44
Land: Belgie
M/V: V
Contacteer:

Re: voor het eerst kippen waar te beginnen?

Berichtdoor gonda » 17 mei 2013 10:38

de oppervlakte is uitermate geschikt voor serama's.........

Gebruikersavatar
Diksy
Berichten: 4148
Lid geworden op: 11 okt 2012 22:24
Land: nederland
M/V: V

Re: voor het eerst kippen waar te beginnen?

Berichtdoor Diksy » 17 mei 2013 10:48

Hier hebben 3 wyandotte-krieltjes ong. 16m2...Ik zou er dolgraag nog 2 bij hebben, maar dat wordt m.i. toch te krap.
We houden het er voorlopig maar bij 3, ook even om te kijken hoe alles zich houdt in de zomer ( stank, vliegen e.d) .
3of 4 m2 is ècht te weinig voor wyandotjes hoor.

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14495
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: voor het eerst kippen waar te beginnen?

Berichtdoor lnge » 17 mei 2013 10:51

sjoerd jan schreef:Tsjongejonge wat is het weer gezellig, voor de verandering. Je zult maar een andere mening hebben dan de moderator...

Dag Sjoerd Jan :daag:
Betweters zit ik niet op te wachten, net als Rick verziek je hiermee ook de boel, troll gedrag andere leden opruien.

Gebruikersavatar
lnge
Moderator
Berichten: 14495
Lid geworden op: 09 jun 2004 09:05
Land: nederland
M/V: V
Locatie: duin en bollenstreek

Re: voor het eerst kippen waar te beginnen?

Berichtdoor lnge » 17 mei 2013 10:55

brahmaserama schreef:
Inge schreef:Rick je trollt weer een topic, voor de zoveelste keer. Ik ben het helemaal zat met jou, en je mag een poosje wegblijven. Ik heb je nu wel genoeg gewaarschuwd.


Moet dat nu gelijk op deze manier :duimneer:
Die jongen mag toch zijn mening geven...daar is dit forum toch voor.
Op het verkeerde pad zetten is wel wat overdreven vind je niet.
Ze kan jou mening toch gewoon aannemen...ze hoeft niet te doen wat Ricck zegt.
Je doet nu net of het een dierenmishandelaar is...Beetje flauw van je Inge :duimneer:
Daar zal je het wel niet mee eens zijn...dus haal mij er dan ook maar af :gossip:

Eigenlijk zou dit goed voor ban nr 3 kunnen zijn in dit topic, maar voor jou is het de eerste keer. Je bemoeit je niet met een moderator-ingreep, lees de forumregels aub!

Centauri167
Berichten: 781
Lid geworden op: 18 jun 2008 15:45
Land: Belgie
M/V: M
Contacteer:

Re: voor het eerst kippen waar te beginnen?

Berichtdoor Centauri167 » 17 mei 2013 11:00

Ricck schreef:
Inge schreef:
Ricck schreef:Jammer, het klonk alsof je er goede bedoelingen mee voor had... Je hebt vast wel een stukje over.. 300x100cm is echt genoeg voor 3 kleine krielen hoor..

Natuurlijk wil Rick altijd en eeuwig gelijk hebben :roll:

3 M2 IS TE KLEIN!
En ik ben zeker niet de enige die dat zegt.
Daarintegen zijn het er gelukkig maar weinig die het met jou eens zijn!


Gelukkig zijn er ook genoeg mensen die het wel met mij eens zijn, helaas mensen die niet op dit forum zitten.
En hoezo wil ik altijd gelijk hebben? Ik vind dat jij altijd gelijk wilt hebben, dat loop ik dan toch ook niet te roepen..
Iedereen houd zijn mond hier maar, omdat ze geen ban willen .. maar je mag toch ook wel een eigen mening hebben?


Wat doe jij hier dan toch in godsnaam op dit forum.
Deze site geeft oppervlaktes aan die je minimum zou moeten respecteren als je kippen wil houden.
Als je het daar niet mee eens bent, blijf hier dan weg of stop met daar altijd over in discussie te gaan.
Het enige wat jij keer op keer doet is mensen toch maar gelijkgeven als ze dieren veel te klien willen huisvesten, gewoon omdat jij dat ook zelf doet, ZIELIG !

Start anders een eigen forum met al je volgers ...

De moderators op dit forum zijn veel te braaf, op andere fora zou je al lang een ban hebben gekregen om steeds eenzelfde discussie te openen waar je door de beheerders wordt teruggefloten.

brahmaserama
Berichten: 296
Lid geworden op: 14 feb 2013 22:32
Land: nederland
M/V: M
Locatie: Aalsmeer

Re: voor het eerst kippen waar te beginnen?

Berichtdoor brahmaserama » 17 mei 2013 13:00

Inge schreef:
brahmaserama schreef:
Inge schreef:Rick je trollt weer een topic, voor de zoveelste keer. Ik ben het helemaal zat met jou, en je mag een poosje wegblijven. Ik heb je nu wel genoeg gewaarschuwd.


Moet dat nu gelijk op deze manier :duimneer:
Die jongen mag toch zijn mening geven...daar is dit forum toch voor.
Op het verkeerde pad zetten is wel wat overdreven vind je niet.
Ze kan jou mening toch gewoon aannemen...ze hoeft niet te doen wat Ricck zegt.
Je doet nu net of het een dierenmishandelaar is...Beetje flauw van je Inge :duimneer:
Daar zal je het wel niet mee eens zijn...dus haal mij er dan ook maar af :gossip:

Eigenlijk zou dit goed voor ban nr 3 kunnen zijn in dit topic, maar voor jou is het de eerste keer. Je bemoeit je niet met een moderator-ingreep, lees de forumregels aub!


Weet je wat... ik hou de eer wel aan mezelf.
Ik ga niet aan een Forum mee doen waar maar 1 mening telt.

Gebruikersavatar
JoRoKy
Gebanned
Berichten: 1120
Lid geworden op: 29 sep 2011 14:10
Land: Nederland
M/V: M

Re: voor het eerst kippen waar te beginnen?

Berichtdoor JoRoKy » 17 mei 2013 13:37

Dus even voor de duidelijkheid:

Als je Jersey Giants of Brahma gaat houden, is 3m2 niet genoeg. Ook "normale" kippen hebben meer ruimte nodig.
Als je Serama's gaat houden, is voor 3 dieren 3m2 prima. Als ze regelmatig naar buiten mogen buiten de ren, is dat natuurlijk het beste.
ik zou er alleen geen konijnen bij doen. Ik heb verder geen ervaring met konijnen, maar het lijkt me een slecht plan.


Mijn tuin is 10x5, met een schuur erin, en ik heb nu 10 Serama's lopen: 2 tomen van 5, ieder met een haan. En dat gaat helemaal prima. Ze blijven zelfs vaak maar op een heel klein stuk rondscharrelen. Serama's zijn niet van die lopers.


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten