Red een legkip

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Gebruikersavatar
Amaris
Berichten: 336
Lid geworden op: 27 apr 2012 09:53
Land: Nederland
M/V: V

Re: Red een legkip

Berichtdoor Amaris » 09 sep 2013 09:54

Die twee van Red een Legkip bij ons op stal kwamen kaalgepikt en bleekjes aan een paar weken geleden.

Een van de twee heeft waarschijnlijk snot gehad (toen ze al een paar weken bij ons was), deze hen hebben de staleigenaar en de stalgenoot die de dieren geregeld hebben apart gezet en een kuurtje AB gegeven. Daarmee is deze kip nog tammer geworden. Ze heeft twee weken apart in een stal gezeten en is nu helemaal beter. Zij is ook als eerste weer gaan leggen.

De andere kip heeft zo'n ontzéttend vuurrode kam en hoofd, dat heb ik nog nooit gezien! :shock:
Zij zal elk moment gaan leggen denk ik.

Wij zijn er nog steeds reuze blij mee, het haantje heeft het nu ietsje drukker (hij moet nu wat vaker zijn 'haantjesdansje' doen :cool: ) maar het is echt een leuk troepje kipjes.

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8951
Lid geworden op: 17 dec 2007 18:34
Land: Duitsland
M/V: M
Locatie: Nedersaksen
Contacteer:

Re: Red een legkip

Berichtdoor Ron » 09 sep 2013 19:28

Dus die stichting die brengen de kippen al terwijl ze nog niet eens er helemaal boven op zijn.

Nog asocialer. Terwijl de prediken dat ze het geld gebruiken om de kippen weer gezond te krijgen.
Ach het is gewoon oplichting waar mensen met beide benen intrappen.

Gebruikersavatar
Amaris
Berichten: 336
Lid geworden op: 27 apr 2012 09:53
Land: Nederland
M/V: V

Re: Red een legkip

Berichtdoor Amaris » 10 sep 2013 13:02

Ron schreef:Dus die stichting die brengen de kippen al terwijl ze nog niet eens er helemaal boven op zijn.

Nog asocialer. Terwijl de prediken dat ze het geld gebruiken om de kippen weer gezond te krijgen.
Ach het is gewoon oplichting waar mensen met beide benen intrappen.


Lezen Ron, ik heb er nog specifiek bij gezet dat ze wat ziekig was "toen ze al een paar weken bij ons was". Best kans dat de weerstand door de stress oid even wat lager was. Wij vonden het geen enkel probleem, dus waarom zou jij het een probleem moeten vinden?

Ze worden vrij snel geplaatst ja, niet als ze weer netjes knalrode kammen hebben en het hele verenpak is aangegroeid. Maar dat weten nieuwe eigenaren toch? :frons:

Gebruikersavatar
viefpief
Berichten: 8226
Lid geworden op: 13 jan 2012 18:20
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Betuwe

Re: Red een legkip

Berichtdoor viefpief » 10 sep 2013 15:50

Nee, punt is (wat Ron net zegt) dat die stichting dan beweert het geld te gebruiken voor het herstel van de kippen, maar in de praktijk worden die dus gewoon kaal en zielig verkocht.

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 22992
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: Red een legkip

Berichtdoor Kip La La » 10 sep 2013 17:42

Nee dat wordt er wel bij gezegd hoor.
Als ik naar mijn kip kijk, niet via redeen verkregen maar rechtstreeks, die is nu pas weer goed bevederd, op de lange vleugelpennen na.
En die heb ik medio februari gekregen dus al zeven maanden geleden.

Gebruikersavatar
Jan Sch
Berichten: 5299
Lid geworden op: 30 jul 2008 22:10
Land: limburg
M/V: M

Re: Red een legkip

Berichtdoor Jan Sch » 10 sep 2013 18:01

Kip La La schreef:Nee dat wordt er wel bij gezegd hoor.
Als ik naar mijn kip kijk, niet via redeen verkregen maar rechtstreeks, die is nu pas weer goed bevederd, op de lange vleugelpennen na.
En die heb ik medio februari gekregen dus al zeven maanden geleden.

Bij een gezonde kip, gaat de rui veel sneller.

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8951
Lid geworden op: 17 dec 2007 18:34
Land: Duitsland
M/V: M
Locatie: Nedersaksen
Contacteer:

Re: Red een legkip

Berichtdoor Ron » 10 sep 2013 18:22

Red een legkip site schreef: Wij werken enkel met vrijwilligers. Iedere donatie die wij krijgen wordt voor 100% besteed aan het vrijkopen van legkippen uit de kippenindustrie, het verzorgen en het laten bijkomen van de kippen op de tijdelijke opvangplekken en het medisch behandelen van zieke kippen.


Een gezonde kip heeft rode kopversierselen. Een bleke kam is en blijft een teken van een zwak en niet gezond dier.

Tevens vragen ze nog om donaties.

Ze werken alleen met vrijwilligers, echter lees dit eens goed.
Alle overige mensen die er werken zijn daar op vrijwillige basis, echter dit zegt niets over de
baas/bazen van de stichting.

Hartstichting, baas verdient 300.000 euro.
alpe d'huez, alles voor het goede doel, naja op de 150.000 euro na die de baas krijgt.
Omdat hij even minder met zijn eigenlijke werk bezig kan zijn. Dit is zijn onkosten vergoeding.

Onkosten vergoeding is een HEEEEEEEEEEEEEEL BREED iets. En kan zelfs oplopen tot 150.000 euro per jaar.

Rekensom over uitgaven van deze red een legkip en de inkomsten berekening die staan al ergens op het forum.

Wil je een legkip redden, rij naar een boer en koop er daar een paar.
De boer die zal je ze graag meedoen voor een euro per dier.

Gebruikersavatar
viefpief
Berichten: 8226
Lid geworden op: 13 jan 2012 18:20
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Betuwe

Re: Red een legkip

Berichtdoor viefpief » 10 sep 2013 18:25

Ron schreef:Wil je een legkip redden, rij naar een boer en koop er daar een paar.
De boer die zal je ze graag meedoen voor een euro per dier.


Kijk, dat is goed advies :duimop:

nyckle
Berichten: 3004
Lid geworden op: 30 mei 2006 19:29
Land: nl
M/V: M
Locatie: friesland
Contacteer:

Re: Red een legkip

Berichtdoor nyckle » 10 sep 2013 18:46

viefpief schreef:
Ron schreef:Wil je een legkip redden, rij naar een boer en koop er daar een paar.
De boer die zal je ze graag meedoen voor een euro per dier.


Kijk, dat is goed advies :duimop:


Dat men dat nu niet zelf bedenken kan.
Waarom zul je een stichting redden?

Wat ik niet snap: Waarom tegen de bioindustrie en wel willen betalen voor hybrides. Zo werk je toch mee aan de industrie waar je op tegen bent?

Er zijn oude gebruiksrassen genoeg, die een prima eieropbrengst hebben. Heeft die fokker ook een paar centjes om een goed eerlijk ras in stand te houden.

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 22992
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: Red een legkip

Berichtdoor Kip La La » 10 sep 2013 19:26

Een paar dorpen verderop zijn verschillende eendenfokkerijen en daar staan bordjes langs de weg dat ze Geen eenden verkopen, ik was dan ook in de veronderstelling dat je niet zomaar bij een kippenboer kon aankloppen om een paar kippen te kopen.


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten