Red een legkip

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Gebruikersavatar
Chantalleke
Berichten: 180
Lid geworden op: 11 jun 2010 20:38
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Breezand

Red een legkip

Berichtdoor Chantalleke » 03 sep 2013 19:02

Hallo allemaal,

Ik ben trotse verzorger van zijdehoentjes. Mijn lieve Binkie ( de haan) en zijn twee "chickies" Carmesi en Morena hadden vorig jaar 3 kuikens gekregen. Twee bleken haantjes te zijn en daar heb ik een ander, goed thuis voor gevonden. 1 hennetje, Ieniemienie genaamd, mocht blijven.

Helaas is een maand geleden Carmesi heel plotseling overleden. Ze lag ineens ondersteboven in het hok. Geen verwondingen, niet vermagerd, geen zichtbare ziekten. Ik denk helaas ouderdom. Ze is 5 jaar geworden.
De andere drie waren wel even geschrokken, maar al gauw vonden ze hun draai weer.

Als we thuis zijn, mogen de kippen altijd los. Dat betekent uit hun royale hok en hup, het grasveld op. (zo'n 500m2) Gister avond rond 19:00 uur ging ik ze even bekijken, want ik moest even later de deur uit. Binkie, Inieminie....waar is Morena nou? Ik heb twee keer de hele tuin doorzocht, ook onder de heg, buiten de tuin (waar ze nooit komen) maar geen Morena...en toen zag ik een dot veren midden op het veld... :( Het leek wel of ze in het niets verdwenen was!

Na mijn uitje was ze nog steeds niet terug en zaten de andere twee al op stok...ik vrees het ergste. Er vliegen hier heel af en toe roofvogels in de rondte en er lopen ook vossen. Maar we hebben niks gehoord en we letten toch heel goed op. Helaas blijft het toch altijd een risico om ze zo los te laten. Ik ben bang dat ik haar niet meer terug zal vinden....

Dit was voor mij het moment om de knoop door te hakken en naar www.redeenlegkip.nl te gaan en mij in te schrijven. Ik heb meteen de betaling gedaan voor 4 legkippen en ik hoop ze nu gauw op te mogen halen. :)

Ik ga dus nu over van zijdehoentjes naar Barnevelders, maar de combinatie vind ik zelfs nog leuker!
Dit wou ik graag even kwijt...zijn er hier nog meer mensen die een legkip hebben gered?

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8951
Lid geworden op: 17 dec 2007 18:34
Land: Duitsland
M/V: M
Locatie: Nedersaksen
Contacteer:

Re: Red een legkip

Berichtdoor Ron » 03 sep 2013 19:11

In plaats van weer eens reclame te gaan maken voor die onnozele stichting, had
je beter de zoekfunctie kunnen gebruiken.

En zoek maar hier op het forum, er staat ook een berekening bij hoeveel geld er over blijft
na een paar jaar.

Gebruikersavatar
gonda
Berichten: 14997
Lid geworden op: 02 okt 2002 15:44
Land: Belgie
M/V: V
Contacteer:

Re: Red een legkip

Berichtdoor gonda » 03 sep 2013 20:08

nog één die in de val is gelopen

ik begin ook met een prachtig initiatief: redmijnkip

mijn kippen moeten ook weg, maar die zijn te redden, als een onnozelaar wil storten op rekening nummer BE00 0 01234567 89
Dan mag men hier een kip komen ophalen
prijs: 45 euro het stuk, het zijn nu éénmaal rasechte tiense vechters, garantie zo ver de voorraad strekt...maar OP =OP
:crazyeyes: :crazyeyes: :crazyeyes: :crazyeyes: :crazyeyes: :crazyeyes: :crazyeyes: :crazyeyes: :crazyeyes:

en neen, mijn kippen moeten niet weg, heb er zelfs te weinig om de vraag te voldoen, geef ze toch altijd bijna gratis weg

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 22995
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: Red een legkip

Berichtdoor Kip La La » 03 sep 2013 20:51

Nou ja gered,ik heb er twee gekregen (heel verhaal,iemand had ze als geintje cadeau gehad.)
Anyway, het zijn diertjes met een byzonder apart karakter.
Ik vind ze hartstikke leuk.
Dat schijnen tiense vechters ook te zijn maar daar heb ik dan geen ervaring mee.
Maar het zijn Barnevelders die je krijgt ?
Ik neem aan dat het legkippen/hybrides zijn.
Heel veel plezier met ze in ieder geval, verwacht je maar aan iets byzonders. :gulzig:

Gebruikersavatar
lalala
Berichten: 2645
Lid geworden op: 27 apr 2013 10:58
Land: Belgie
M/V: V

Re: Red een legkip

Berichtdoor lalala » 03 sep 2013 20:56

Kan iemand mij uitleggen wat er mis is met die stichting? Want ik had daar al over gelezen en zat eraan te denken om later ook zulke kippen te kopen. Blijkbaar is dat geen goede keuze en ik had graag geweten waarom? :saint:

Gebruikersavatar
gonda
Berichten: 14997
Lid geworden op: 02 okt 2002 15:44
Land: Belgie
M/V: V
Contacteer:

Re: Red een legkip

Berichtdoor gonda » 03 sep 2013 20:58

lalala schreef:Kan iemand mij uitleggen wat er mis is met die stichting? Want ik had daar al over gelezen en zat eraan te denken om later ook zulke kippen te kopen. Blijkbaar is dat geen goede keuze en ik had graag geweten waarom? :saint:

gebruik de zoekfunctie zoals ron adviseert

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 22995
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: Red een legkip

Berichtdoor Kip La La » 03 sep 2013 21:00

Sommigen vinden het oplichterij.
Anderen vinden het een daad waar de kippen voordeel van hebben waardoor ze zelf ook een goed gevoel krijgen.
Er is geen goed of slecht in deze naar mijn mening.
Er wordt aan verdiend, ja..
Maar leven we in een maatschappij waar voor de rest alles gratis te verkrijgen is, neen integendeel.
En 7.50 euro voor een kip, wat is dat nou voor bedrag als je het fijn vindt om te doen, helemaal zes keer niks wat mij betreft, ik betaalde gisteren al acht euro voor een zielig stukje kaas.

Gebruikersavatar
gonda
Berichten: 14997
Lid geworden op: 02 okt 2002 15:44
Land: Belgie
M/V: V
Contacteer:

Re: Red een legkip

Berichtdoor gonda » 03 sep 2013 21:17

diegene die meewerkt met dit gedoe, zorgt er alleen voor dat er nog meer kippen in de bio industrie terecht komen, daar zijn we hier op het forum och zo negatief over nietwaar

los van de financiele kant, is het dan toch zo gemakkelijk om van hun uitgelegde/niet rendabele dieren vanaf te geraken, en die stal dan zo gemakkelijk heel snel opnieuw te vullen....

...werk hier dan aub niet aan mee

Gebruikersavatar
gonda
Berichten: 14997
Lid geworden op: 02 okt 2002 15:44
Land: Belgie
M/V: V
Contacteer:

Re: Red een legkip

Berichtdoor gonda » 03 sep 2013 21:17

diegene die meewerkt met dit gedoe, zorgt er alleen voor dat er nog meer kippen in de bio industrie terecht komen, daar zijn we hier op het forum och zo negatief over nietwaar

los van de financiele kant, is het dan toch zo gemakkelijk om van hun uitgelegde/niet rendabele dieren vanaf te geraken, en die stal dan zo gemakkelijk heel snel opnieuw te vullen....

...werk hier dan aub niet aan mee

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 22995
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: Red een legkip

Berichtdoor Kip La La » 03 sep 2013 21:20

Deze hennen zouden uitgelegd zijn en op de nominatie staan om geslacht te worden.
Er zou dus sowieso al een volgende lichting kippen hun plaats innemen.


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten