Red een legkip

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
AapNootMies
Berichten: 19
Lid geworden op: 28 aug 2013 13:57
Land: Nederland
M/V: V

Re: Red een legkip

Berichtdoor AapNootMies » 04 sep 2013 13:46

Nou, ik heb sinds een week of twee drie legkipjes van deze stichting en ik ben superblij met ze!
Ze zijn lekker de hele dag aan het scharrelen en lijken echt blij met hun gemurmel. Volgen me waar ik ook ga en zijn totaal niet bang voor mijn 5 katten en drie honden( ja uit Spanje ja)
Het was twee uur rijden om die drie op te halen.
Wij hadden een heel goed gevoel bij deze mevrouw en ik weet bijna zeker dat ze dit echt niet voor het geld doet.
Ze vertelde zelfs dat mocht er een dood gaan ze persoonlijk gratis een kipje naar me toe kwam rijden.
En die benzine is al hoeveel kippen waard?Ik ben het er mee eens dat er veel misbruik gemaakt wordt in het redden van alles maar deze mevrouw rijdt naast haar werk ook stad en land af en krijgt de ergste dingen te zien.

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 22982
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: Red een legkip

Berichtdoor Kip La La » 04 sep 2013 13:50

Op de site van redeenenz staat dat het bange kippies zijn maar ik heb niet eerder zulke onverschrokken hennen meegemaakt.

frankip
Berichten: 2946
Lid geworden op: 15 jan 2009 20:07
Land: nl
M/V: M

Re: Red een legkip

Berichtdoor frankip » 04 sep 2013 13:51

Volgens mij had ik dit in nog geen enkele discussie over red een legkip enz . gelezen , terwijl het toch wel erg belangrijk is om te weten wat je aan onzichtbare problemen in je hok haalt. Tot nu toe ging het steeds over het financiele en de gevoelskwestie , maar het belangrijkste werd over het hoofd gezien. Dit werpt een heel ander licht op de zaak. Dus eigenlijk , als je ooit kuikens wil fokken moet je nooit een tegen marek geente kip(wat geredde legkippen ook zijn) in je hok plaatsen.Of je moet zelf ook de kuikens de eerste dag laten enten.

AapNootMies
Berichten: 19
Lid geworden op: 28 aug 2013 13:57
Land: Nederland
M/V: V

Re: Red een legkip

Berichtdoor AapNootMies » 04 sep 2013 14:28

Kip La La schreef:Op de site van redeenenz staat dat het bange kippies zijn maar ik heb niet eerder zulke onverschrokken hennen meegemaakt.

Nee inderdaad, ze zijn niet snel bang, ook niet als je er per ongeluk een omver loopt :gutgut:
Een kipje ligt lekker tegen een van mijn honden aan te schurken haha

Gebruikersavatar
Kip La La
Moderator
Berichten: 22982
Lid geworden op: 15 okt 2009 19:24
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Veluwe

Re: Red een legkip

Berichtdoor Kip La La » 04 sep 2013 15:02

O ja die van mij valt katten en ook honden juist aan !
En kleinzerig zijn ze zeker weten niet.

AapNootMies
Berichten: 19
Lid geworden op: 28 aug 2013 13:57
Land: Nederland
M/V: V

Re: Red een legkip

Berichtdoor AapNootMies » 04 sep 2013 17:47

Kip La La schreef:O ja die van mij valt katten en ook honden juist aan !
En kleinzerig zijn ze zeker weten niet.

Waar ik ze uit de opvang heb hadden ze ook honden dus mss waren ze daar al aan gewend.
Dus misschien handig om te weten voor de volgende keer :gna:

edith
Berichten: 339
Lid geworden op: 16 jun 2011 00:26
Land: Nederlands
M/V: V

Re: Red een legkip

Berichtdoor edith » 05 sep 2013 00:27

waarom is het niet goed als een kip tegen Marek is ingeënt, en je die neemt?

Gebruikersavatar
viefpief
Berichten: 8226
Lid geworden op: 13 jan 2012 18:20
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Betuwe

Re: Red een legkip

Berichtdoor viefpief » 05 sep 2013 01:06

edith schreef:waarom is het niet goed als een kip tegen Marek is ingeënt, en je die neemt?


Dan kan het ziekte bij zich dragen zonder er last van te hebben. Als je ze dan toevoegd bij je eigen kippen, die waarschijnlijk niet zijn ingeënt, kunnen die ziek worden van de nieuwkomers.

Gebruikersavatar
Jan Bollen
Berichten: 7736
Lid geworden op: 24 sep 2002 22:15
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Lanaken

Re: Red een legkip

Berichtdoor Jan Bollen » 05 sep 2013 09:06

Wat een gezever weer over Marek en kippen uit de bio-industrie.
In de bio-industrie wordt er al jaren geënt tegen Marek en al jaren komen die kippen, eieren of ouderdieren al niet meer in contact met Marek. Het is alleen mogelijk als een persoon dat nog via zijn kleren of zo in de stallen brengt maar daar wordt zo op gelet en omgekleed voordat men bij de dieren gaat dat het al een heel toeval zou zijn als je uit die miljoenen legkippen er juist eentje zou uitzoeken die nog zou kunnen besmet zijn met Marek.
Bio-industrie kippen zijn geselecteerd op stress-bestendigheid. Zij hebben in hun leven niks anders gezien dan hun soortgenoten, voeder en water en de eieren die ze zelf leggen. Ze laten zich door niks opjagen en alles is wel goed. Dus wat je als tam en rustig bestempeld is gewoon dat ze door niks meer worden beïnvloed. Ze zijn helemaal afgestompt.

Gebruikersavatar
muskuslove
Berichten: 414
Lid geworden op: 25 apr 2013 10:52
Land: Nederland
M/V: V
Locatie: Zoetermeer

Re: Red een legkip

Berichtdoor muskuslove » 05 sep 2013 09:30

Ik vind het voor de kippen geweldig dat ze nog een kans krijgen op een volwaardig kippenbestaan. Dus voor een ieder die een red-een-legkip heeft: Chapeau!!


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten