boskrieltje

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19181
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: boskrieltje

Berichtdoor Isabel » 09 feb 2020 20:33

13? Gefeliciteerd Daniël! :duimop:

danielb
Berichten: 7152
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: boskrieltje

Berichtdoor danielb » 26 jun 2020 23:11

dit jaar al redelijk wat nesten kunnen ondermijnen.
van het boskrieltje herself al 2 keer en zelfs 1 nest dat ze bij de buren had gelegd.
net voorbij de omheining waar ik juist aankon om de eieren te kunnen weghalen.
uiteraard in beide gevallen in een zeer vroeg stadium,want als ze wat langer broeden dan vind ik het ook sunt om de eieren weg te gooien.
maar heb dus al een nest van 8,4,10 en vandaag nog eens een nest van 12 kuikens bijgekregen.
die nest van 12 is dan nog van die hen met een eerdere nest van 8 kuikens.
vooral die nest van 10 zag ik totaal niet aankomen omdat het een hennetje is dat lijkt op 2 andere hennen en ik dus blijkbaar niet goed geteld/gekeken had.
21 dagen wachten op uitkomst duurt lang,maar als je het niet doorhebt,dan gaat het soms supersnel...
en het zijn niet enkel die boskrieltjes hoor,want onlangs een brahmahen gevonden die ik al een tijd verloren was,maar wel verder laat broeden omdat ze er toch al iets te lang opzit.
te veel kippen en te veel leuke plaatsjes geeft te veel kuikens,maar het blijft ondanks dat toch soms een leuke verrassing. :gutgut:

Gebruikersavatar
Isabel
Berichten: 19181
Lid geworden op: 25 jan 2009 12:01
Land: Nederland
M/V: V

Re: boskrieltje

Berichtdoor Isabel » 27 jun 2020 05:13

Djees... dat zijn een hoop kuikens, als dat allemaal uitkomt! Ben nu al benieuwd naar de foto's Daniel. :-D

Pearlsofpassion
Berichten: 4377
Lid geworden op: 20 apr 2019 20:39
Land: Belgie
M/V: V

Re: boskrieltje

Berichtdoor Pearlsofpassion » 27 jun 2020 13:34

Ik vind dit topic geweldig!
Ik zou wel eens een paar kuikens van jou willen. :lol: Maar de ruimte ontbreekt. :roll:
Hoe groot worden de kuikens van zo'n boskrieltje met brahmahaan eigenlijk? Want het zijn toch de grote Brahma's waar ze voorkeur voor heeft hé?

En meer foto's mag altijd! Ik vind ze echt prachtig, deze kruisingkjes. Mooie kleurtjes ook altijd.


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten