Dagelijkse kippenverhalen

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor Trea » 02 mei 2018 00:38

@moriarty, ik dacht dat kauwtjes siwieso wel respect hebben voor kraaien.
@isabel, toffe dame die pip.

Mijn zwarte dames kwamen vandaag allebei een aai halen. ;)

Gebruikersavatar
Mari Makeeva
Berichten: 48
Lid geworden op: 06 nov 2017 16:35
Land: Belgie
M/V: V

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor Mari Makeeva » 02 mei 2018 15:45

https://www.lidl-shop.be/nl-BE/FLORABES ... p100233783

Verhaaltje over cadeaus

Op lidl-shop.be heb ik een cadeau voor kippen gekocht.

zij krijgen groene parasol, want zij zitten daar graag bij de zon en regen en zo maar. :gna:

Gebruikersavatar
ekster
Berichten: 401
Lid geworden op: 04 jun 2010 18:04
Land: nl
M/V: V

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor ekster » 02 mei 2018 20:28

Ik heb verloren. Ik dacht: die kippen eten die buxusmot wel. Moet ik me niet druk over maken. Maar heeft niet gewerkt. Alle buxus aangetast. Buurman is al zijn buxus aan het vervangen. Ik wacht af.

Gebruikersavatar
Mari Makeeva
Berichten: 48
Lid geworden op: 06 nov 2017 16:35
Land: Belgie
M/V: V

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor Mari Makeeva » 03 mei 2018 09:52

buxus zou voor kippen giftig zijn. misschien daarom zij ervan af blijven.

Gebruikersavatar
Mari Makeeva
Berichten: 48
Lid geworden op: 06 nov 2017 16:35
Land: Belgie
M/V: V

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor Mari Makeeva » 03 mei 2018 17:14

MA verhaaltje
onze grootste nachtmerrie is dat onze kippen ontsnappen uit hun ren door ons omheind met groene afrastering: gedeeltelijk van de site omlet.nl en gedeeltelijk de fruitnet uit aldi, omdat de andere niet lang genoeg is.
in onze nachtmerrie lopen kippen in onze straat waar de auto's rijden en wij achter de kippen lopen om die te vangen. en dan krijg ik goesting om fluo jasje voor onze kipjes te kopen zodat zij niet worden overgereden.https://www.omlet.nl/shop/kippen_houden ... penvesten/

de nachtmerrie was bijna uitgekomen. onze kippen zijn bang van grote voorwerpen. ik was zo dom en gooide parasol op de grond in hun ren omdat ik lui was om die te sleuren langs de net van 40 meter om die fatsoenlijk via toegang in de ren te doen. toen ik de parasol op de grond over de net gooide liepen zij van schrik in alle richtingen weg. onze witte kip fijne Marie-Antoinette koos tegen de net te lopen en wrong haar lichaampje door een van de mazen van de afrastering. https://www.omlet.nl/shop/kippen_houden ... or_kippen/

ik dacht dat MA ging iets nieuws verkennen, dat zij naar de vrijdheid snakte, maar ze wou terug. zij probeerde onder de afrastering binnen de ren te geraken, maar het lukte niet omdat wij die goed tegen de grond nagelden. daarna probeerde zij zachtjes door de net te gaan. maar het lukte niet omdat zij naast de fruitnet van Aldi stond.
daarna boorde zij met haar lichaam de aldinet, omdat zij het door had dat het haar al gelukt was als zij wat kracht zette. op dit moment was ik zo trots op ons M Antoinettje dat zij zooo een slimme kieken is. en zooo trots op de bruine kip Madame de Pompadour, haar vriendinneke die naast de afrastering in de ren naar MA aandachtig bleef kijken tot MA binnen de ren was. thuis zeg ik ook "een vrouw loopt nooit weg als zij het thuis goed heeft".

Gebruikersavatar
ekster
Berichten: 401
Lid geworden op: 04 jun 2010 18:04
Land: nl
M/V: V

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor ekster » 03 mei 2018 19:29

ok, weggelopen en teruggekomen. Is ook mogelijk. ij mij ontsnapte vorig jaar een kip omdat we ze aan het vangen waren om ze behandelen tegen veerluis. Rende over de weg, ging scharrelen in de voortuin van de buren. Buurman heeft haar gevangen. Terug in de veilige tuin.
Ja, misschien is buxus giftig. Kippen eten er niet van, maar lopen er wel langs, buigen takken opzij en eten de insekten die ze vinden. Maar niet genoeg motten

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor Trea » 03 mei 2018 20:34

Mijn tuin is niet omheind. Kippen lopen ook wel eens bij de buren of zelfs verder weg in de buurt. Maar komen altijd weer naar huis.

Zoals het klokje.......
Oost west,.......

Gebruikersavatar
Mari Makeeva
Berichten: 48
Lid geworden op: 06 nov 2017 16:35
Land: Belgie
M/V: V

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor Mari Makeeva » 04 mei 2018 10:58

ik zou het ook willen dat zij rond lopen, maar ik vrees dat de kippen putten bij de buren gaan graven, ,of onder auto op straat komen...

wij hadden enorm veel buxusrupsen en er zijn veel vogels in onze buurt. het verraste mij dat de vogels buxusrupsen niet opaten.ik heb gelezen dat buxus voor de kippen giftig zou zijn, dacht dat de rupsen vol sap van buxus zitten en misschien ook giftig zijn.

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor Trea » 04 mei 2018 11:49

Ik vermoed dat kippen schrik hebben van auto's. Zelf woon ik aan een doodlopende straat met weinig verkeer. En de kippen lopen daar weinig risico.

Maar ook aan een drukke weg is het risico waarschijnlijk klein. Als ik naar t werk fiets kom ik langs een huis waar ze kippen overdag altijd los laten lopen. Die zitten vaak in de berm langs de weg, maar ik heb ze nog nooit op de weg of aan de overkant gezien.

Over putten graven bij de buren kreeg ik nooit klachten. De buren doen niet moeilijk als er niet net is ingezaaid. Dan houdt ik mijn kippen meest in de ren. En mogen ze alleen buiten als ik er ook echt bij ben om ze terug te halen. Er staat ook grotendeels een schutting tussen waarvan we sinds vorig jaar de onderkant dicht hebben gemaakt. Dat maakt t wel makkelijk om te zien waar ze naartoe gaan.

Van die rupsen weet ik niet. Het kan misschien ook zijn dat de kippen ze gewoon niet smakelijk vinden?

Massaman
Berichten: 79
Lid geworden op: 23 mei 2017 15:08
Land: Nederland
M/V: M

Re: Dagelijkse kippenverhalen

Berichtdoor Massaman » 08 mei 2018 10:25

Oejoej, drama hier...

Taco, Foe en Hai van 2 maanden springen al een behoorlijke tijd dagelijks uit de ren om wat rond te scharrelen. Gelukkig rennen ze direct terug naar het poortje als we eraan komen en laten ze zich makkelijk oppakken om terug te zetten.

Maar vanochtend zaten de jongere kippen van een maand ook ineens buiten de ren... Er zat er nog maar ééntje binnen. Revolutie!


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten