Vreemd kippen gedrag bij benadering?

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
Gilbert1984
Berichten: 128
Lid geworden op: 03 jul 2015 18:44
Land: Nederland
M/V: M

Re: Vreemd kippen gedrag bij benadering?

Berichtdoor Gilbert1984 » 15 aug 2016 10:19

Hallo,

Zou het geen combinatie van factoren kunnen zijn. Misschien is het vergezocht maar als ik de reacties lees doet de kip het alleen bij jou en niet bij andere kippen en ook niet bij de hond. Is het niet mogelijk dat het misschien komt dat de kip bij jou verder omhoog moet kijken en dat door die beweging / positie van de kop dat gedrag begint? Misschien kun je iemand anders ook naar de kip naar toe laten lopen, en dan kijken of hij het ook bij die andere persoon doet.

Of de kip op 1 of andere manier omhoog laten kijken en dan kun je ook zien of dat gedrag daardoor ontstaat.

Is maar een idee.

Groetjes Gilbert

Gebruikersavatar
ReneR
Berichten: 413
Lid geworden op: 14 mei 2014 19:10
Land: Nederland
M/V: M
Contacteer:

Re: Vreemd kippen gedrag bij benadering?

Berichtdoor ReneR » 15 aug 2016 16:04

Een van mijn wyandotte-hennen doet dit ook soms. Ook als er niemand in de buurt is. Ze is nu drie jaar en dit gedrag heeft ze al sinds ze een half jaar was.
Ik zie het gedrag het meeste direct na het broeds-af maken, maar soms ook nog wel daarbuiten. Ook doet ze het voornamelijk (of zelfs alleen maar) op het gras. Op de stenen heb ik het haar nog niet zien doen.
Ze krijgen legkorrel en af en toe een handje graan met gedroogde meelwormen. Verder vinden ze van alles in de tuin (2000m2).
Ze lijkt er niet onder te lijden en legt regelmatig haar eitje.


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten