Mini Terror Kip

Onderwerpen die NIET onder de onderstaande categorieën vallen.
danielb
Berichten: 7145
Lid geworden op: 18 sep 2012 00:59
Land: Belgie
M/V: M

Re: Mini Terror Kip

Berichtdoor danielb » 23 jun 2017 00:05

de combinatie zijdehoen x brahma is niet goed als de brahma een haan is en de grote variant is.
zulks een haan zal iets van tussen de 4 en 5kg gaan wegen.
dus niet de allerbeste combinatie met zijdehoen hennen ;)
de kriel zijdehoenders zijn inderdaad iets pittigger dan de gewone variant.
als je kijkt naar het aantal dieren en de uitloop,dan gedraagt dit hennetje zich zo omdat er te weinig plaats is naar haar mening en gevoel.

Gebruikersavatar
heusnoorn
Berichten: 405
Lid geworden op: 19 apr 2015 19:06
Land: Belgie
M/V: M
Locatie: Oost-Vlaanderen

Berichtdoor heusnoorn » 23 jun 2017 10:05

Dat is nog steeds nog maar 9 vierkante meter maximaal. Meer dan 4 kippen totaal, zou ik niet in deze ruimte houden. Het is gewoon te klein om elkaar te ontlopen bij pikorderuzies, waardoor ze elkaar in de haren blijven vliegen.

Ik heb een ren van 6m x 6m en ik durf er maar maximaal vijf kippen in houden om die reden...

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Mini Terror Kip

Berichtdoor Trea » 23 jun 2017 11:00

Ik heb (nee had) ook maar een ren van 9m2 + 3m2 hok/overdekte ren. Voor 6 hele kleine kipjes, dat wel. Dat gaat heel goed samen. Zonder terror neigingen. Er is ook wel h.e.e.a. in de ren te beleven. Met 2 struiken, een groenbak, rekstok, bankje, kuilen met kompost en zand. En ze mogen best vaak los in de tuin.

Wanneer je een sociaal soort/ras hebt (daar op zijn gefokt of om bekend staan) dan kun je kippen wel in een kleinere ruimte houden wat betreft terror-gedrag. Heb je meerdere soorten/groottes door elkaar lopen dan is er vaak meer behoefte aan eigen plekjes/ruimte.

Waarom ik nu toch de ren groter heb gemaakt?:
Vooral ivm vogelgriepen en vakanties, als ze niet dagelijks in de tuin kunnen.
Behalve in de groenbak groeit er geen sprietje gras of onkruid meer in de ren. Er leven nu ook geen wormen meer in de harde grond. Voor het scharrelplezier en het vervuilen van de grond is meer ren iig beter.

Terror Kip
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 jun 2017 15:53
Land: NEderland
M/V: V

Re: Mini Terror Kip

Berichtdoor Terror Kip » 25 jun 2017 18:46

Zo, vanmorgen zijn 2 zijdehoenders opgehaald, dus nu zijn er nog 6 gewone, een krieltje(terror kip) en de Brahma haan... maar die gaat dinsdag weg naar een boederij, dus dat blijft het bij 7 kippetjes.
De terrorkip is inmiddels wel wat bijgedraait. Ze maakt nog steeds duidelijk hoe het allemaal moet, maar ze vliegt ze niet meer aan.
Had 3 dagen een stukje afgezet waarin ik die kleine terror apart gehouden heb maar zo dat ze iedereen kon zien. Na die 3 dagen heb ik haar 's nachts gewoon bij de rest in het hok gezet en sindsdien gaat het goed.
Sterker nog, zij leidt ze allemaal naar buiten als het hok open staat.

Haha, vanmiddag zat mijn labradoodle bij de kippen in het hok naast ze het graan van de grond te likken(of de kippenpoep :crazyeyes: )... wuahahaha, heerlijk!!!

Gebruikersavatar
peertje
Gebanned
Berichten: 1444
Lid geworden op: 25 dec 2016 22:11
Land: Nederland
M/V: M

Re: Mini Terror Kip

Berichtdoor peertje » 25 jun 2017 21:22

dat is geen vraag denk ik... wat je hond daar oplikte... :shock:

Gebruikersavatar
Trea
Gebanned
Berichten: 5348
Lid geworden op: 07 sep 2014 18:50
Land: Nederland
M/V: V

Re: Mini Terror Kip

Berichtdoor Trea » 25 jun 2017 23:27

Hoe gaat het nu met de eieren?

Terror Kip
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 jun 2017 15:53
Land: NEderland
M/V: V

Re: Mini Terror Kip

Berichtdoor Terror Kip » 27 jun 2017 08:39

tussendoor 2 eitjes gehad... voor de rest niets, maar ik zie ook geen eirestjes meer (2x gebeurt)... gisteren werd de haan opgehaald. Nu is het even afwachten.De rust zou er nu moeten inkeren...


Terug naar “Kippen Algemeen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten